Uskomatonta miten toi 2,5-vuotias tekee 20 palan palapelejä!
Joko se on tosinero tai sitten muut lapset ovat tässä asiassa aika huonoja. Ja tosiaan tekee sellaisia pelejä jossa ei ole mitään helpotusta, esim pohjaa tai mitään mistä katsoa mallia. 4-vuotiaalla isosiskollakin oli vielä hetki sitten vaikeuksia samassa palapelissä. Mistäköhän lahjakkuus tässä kertoo?
Isoimmmalla meillä on hyvä pallosilmä, keskimmäisellä kielellinen puoli vahva, mutta tää on kyllä kuopuksen oma juttu!
Kommentit (45)
montako vähättelijää tähän vastasi :D
Voi apua teitä äidit, saahan siitä olla innoissaan kun pieni lapsi on taitava. Ei ap kirjoittanut että onpas mulla parempi ja viksumpi lapsi kuin teillä lällällää....
Harjoittelemalla tosiaan oppii ja osa haluaa harjoitella jos on silmää noihin. Voi olla myöhemmin taitava legoilla rakentaja kun on hahmotuskykyä. Ei niistäkään kaikki tykkää eikä osaa tehdä yhtä hienoja rakennelmia kuin toiset.
On hienoa että ap on antanut lapselle hänen mieleistään virikettä ja lapsella on jo taitoa, kehu rauhassa kun tekee jo noin hienosti äläkä vaan vähättelijöiden kilpailuvietistä välitä. Outoja äitejä.
Minä 24v ja tyttö 6v tehtiin yhtä 36 palan peliä ainakin tunti. Ihan hullun vaikeeta :D
Meidän saman ikäinen sekoilee vielä nuppipalapeleissäkin... Ei oo tullu mieleenkään tarjota vaikeampia :-D
50 palan palapelejä, nyt 5-vuotiaana yli 100 palan palapelejä. Tekee isoja legorakennelmia ohjeista. Tuntee kirjaimia ja lukee vähän. Jaksaa keskittyä puuhiin, jotka vaativat tarkkaavaisuutta.
Muuten on ylivilkas ja energinen ja välillä tuntuu hullulta, että jaksaisi sitten näperrellä pieniä asioita.
Isompi ja pienempi sisarus eivät ole olleet noin taitavia, mutta heillä on esim. nuottikorvaa ja molemmat ovat enemmän taiteellisimpia.
3,5v. teki 200 palan palapelejä. Ikäsuositus 7+. Ei ainakaan äitiinsä tai isäänsä ole tullut! :)
Meillä yksi kolmesta lapsesta teki tuon ikäisenä sadan palan palapelejä, toinen noita 20-40 palasia ja kolmas yritti saada nuppipalapelin palatkin miten sattuu. Nyt kouluikäisinä saman tasoisia kaikki kolme.
käydä laskemassa palapelien paloja:), kun ei kaikissa ollut merkintöjä .
Juuri kolme vuotta täyttänyt lapsenlapsi tekee n.40 palan palapelejä. Jos on uusi palapeli, niin ensin menee aikaa enemmän, mutta sinnikkäästi tekee itse. Aika nopeasti oppii sitten, miten kuva tulee. Omatkin lapset tekivät mielellään palapelejä ja olivat mielestäni taitavia.
Tiedän kokemuksesta, että lasten välillä on tässä(kin) asiassa suuria eroja eikä sen tarvitse merkitä eroa muissa taidoissa.
Meidän lapsi 1 v 10 kk tekee tällä hetkellä 15 palan palapelejä,aloitti puolitoista vuotiaanan 12 palan peleillä...
Kai se jotain matemaattista/avaruudellista hahmotuskykyä ennakoi...?
voitko tarkentaa mikä on PALLOSILMÄ.=D=D=D
Lapsistaan saa olla ylpeä mut tää kuulostaa jo niin hakemalla haetulta ettei tosikaan.
Mun pojalla on hmmmm... autosilmä.
Menen huomenna ostamaan ainoalle lapselleni joka on 2v 2kk ensimmäisen palapelinsä.
En siis tiedä vielä onko hän nero vai ei.
siiiiiis daaa....meidän vastasyntyny on lukenu jo kolme kertaa kirjasarjan maailmanhistoriasta (10kirjaa)...hohhoijaa miten huonoja teidän kaikkien ipanat on...siiis daa...et joo...
"en pitäisi lapseasi nerona" on hauska lause ja kertoo ehkä siitä, että lauseen kirjoittaja taitaa olla itse aikamoinen nero :)
No mutta mun 0,99 vuotias kuopukseni tekeekin 10000000 palan palapelejä. Niin että mitäs siihen sanotte?????????? Kelläs on paras muksu täh häh?!??!?!?!?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:49"]
No mutta mun 0,99 vuotias kuopukseni tekeekin 10000000 palan palapelejä. Niin että mitäs siihen sanotte?????????? Kelläs on paras muksu täh häh?!??!?!?!?
[/quote]
Kerrotko vielä teidän palapelin sivumitat ? :D
mun 2,5v ei tee edes kuuden palan palapeliä, mutta laulaa kyllä useamman laulun alusta loppuun, laskee kahteen kymmeneen, piirtelee autoja, pääjalkaisia ym.
ja olen oikein ylpeä lapsestani.
Piti googlettaa "lapsi palapeli", kun meidän 1 v 9 kk ikäinen lapsi on nyt kovin innostunut palapeleistä ja kokoaa 24 palan pelin jo tosi äkkiä, mistä olen tietysti hyvin ylpeä. Ostin hänelle tänään 35 ja 54 palan pelit – saa nähdä, miten kauan niistä riittää haastetta :)
Meidän 2v4kk tekee parhaillaan 60 palan NallePuh palapeliä.. Peittoaa kyllä mennen tullen 4-vuotiaan serkkupoikansa.
Nyt on 5 v eikä muuten enää lainkaan rakenna palapelejä :) Eikä ole mikään nero muutenkaan, ihan tavallinen pieni poika jolla on kyllä hyvä kädenja silmän yhteistyö edelleen.
Uskomatonta ettei joku ole koskaan kuullut pallosilmästä. Se tarkoittaa sitä että on luonnostaan taitava pallopeleissä. Osaa seurata hyvin pallon liikkeitä, joten siihen on silloin helpompi jollain mailalla osua.
mutta saikin ihmetystä osakseen aikalailla. En tosin nerona ole pitänyt. Nykyään menee jo 100 palan