Minkä ikäiselle Harry Potter -kirjat soveltuvat?
9-vuotias tyttöni olisi kiinnostunut lukemaan näitä kirjoja, mutta en yhtään tiedä, minkä ikäiselle ne ovat hyviä. En ole itse lukenut kirjoja enkä nähnyt elokuvia.
Kertokaa kokemuksesta, kiitos!
Kommentit (5)
mutta sen ekan kirjan just luin meidän 7-v pojalle. Kakkosen taidetaan myös lukea tässä lähiaikoina, mutta kolmonen ja nelonen saa odottaa vielä vähän ja 5-7 rupee olemaan aika synkkiä, joten ehkä 10+ vuotiaalle sopivia..
ekan kirjan ja aloitti toista. Samaa mieltä kuin kakkonen että ekat osat sopivat nuoremmille, mutta synkkenevät kun Harrykin kasvaa. Oma poikani on kyllä nähnyt kaikki leffat aikuisen kanssa niissä ikäraja on 11 eli 9 aikuisen kanssa. Itse olen kans lukenu kaikki englanniks ja suomeks.
Meillä isä ja 9-v lukivat Potterin viime kesän ja syksyn aikana; ainakin ykkös- ja kakkoskirja ovat aika "helppoja". Jos lapsi reagoi voimakkaasti niin lopetatte lukemisen.
Tv: MrGarmiva nykyään harva se päivä; meillä Potter oli tosi suosikki ja sitä leikitään jatkuvasti :)
muutenkaan tehdä päätelmiä, ne ovat ihan erilaisia kuin kirjat.
Mutta joo, minusta kolme ekaa kirjaa sopii ihan juurikin 9veelle. Loput ovat minusta synkempiä ja teemat muuttuvat "ahdistavimmiksi" eli ne voisivat soveltua 11v -->
Toki riippuu ihan lapsestakin.
terv. yksi, joka on lukenut nuo kaikki kijat ainakin 15 kertaa =D