Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä kaikki mun pitäisi näyttää hänelle kaikki meilit ja tekstiviestit.

Vierailija
09.01.2011 |

Hänen mielestä ihan kaikki kirjeet, sähköpostiviestit ja kaikki pitäisi olla parisuhteessa yhteisiä molemmille nähtäviä. Mua ärsyttää tämä ihan älyttömästi. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika omituisena asiana pitäisin, jos hän todella alkaisi tehdä näin. Parempaakin tekemistä olisi varmasti, kuin käydä läpi meikäläisen jonninjoutavia keskusteluja ties kenenkä kanssa.

Vierailija
22/24 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjesalaisuus pätee myös puolisoiden välillä. Mun tekstarit ja meilit ei kuulu mun miehelle, eikä sen mulle.

kyse on viestintäsalaisuudesta, joka turvaa viestin koskemattomuuden sen liikkuessa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.

Viestintäsalaisuus ei suojaa jo avattuja kirjeitä tai jo koneelle saapuneita ja luettuja sähköposteja, jo puhelimessa olevista, luetuista tekstiviesteistä puhumattakaan.

Jos mieheni lähettäisi minulle sähköpostia ja lukisin sen, jollakin kolmannella henkilöllä ei siitä huolimatta olisi mitään asiaa lukea viestiä ILMAN minun lupaani. Sekin on viestintäsalaisuuden rikkomista. Sen sijaan jos annan luvan, asia ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni lähettäisi minulle sähköpostia ja lukisin sen, jollakin kolmannella henkilöllä ei siitä huolimatta olisi mitään asiaa lukea viestiä ILMAN minun lupaani. Sekin on viestintäsalaisuuden rikkomista. Sen sijaan jos annan luvan, asia ok.

voit näyttää sen lakipykälän jossa näin todetaan. Nyt puhutaan siis vain viestin lukemisesta, ei käyttäjätunnusten väärinkäytöstä, sniffereiden käytöstä tai muusta.

Jos se viesti on koneellasi paikallisen sähköpostiohjelman kansiossa luettuna ja sen saa avattua ilman koneelle murtautumista, sen saa kyllä ihan laillisesti lukea.

Vierailija
24/24 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L38

"3 § (9.6.2000/531)

Viestintäsalaisuuden loukkaus

Joka oikeudettomasti

1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka

2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,

on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava."

Tämä ottaa kantaa vain välitettävänä oleviin viesteihin, eli MATKALLA oleviin, suljettuihin viesteihin.

Avattu kirje, sähköposti tai tekstiviesti ei tätä kriteeriä täytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi