Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ ~ ~ ENSKAT viikko 23 ~ ~ ~

02.06.2008 |

Uusi viikko ja uusi ketju.

Palaan paremmalla ajalle höpisemään...

Ja linkki vielä viimeviikkoseen... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (42)

Vierailija
22/42 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia taas pienistä olette laittaneet :)

DRAGON on päässyt keikkailemaan ja uutta keikkaa pukkaa kanssa :) Kivaa! Ja Paulkin kovasti jo liikkuu. Eikös busseissa ole nykyään turvavyöt, ja niitä suositellaan myös aikuisten käytettävän? Kannattaa tarkistaa vielä vaikka matkahuollosta tuo kaukalon kiinnityshomma. Itse en ole lapsen kanssa bussilla liikkunut kuin näissä pk-seudun julkisissa. Lentokoneissa on sellainen jatkopala-turvavyö, jolla köytetään lapsi kiinni aikuisen syliin. Ollaan piiperön kanssa lähdössä pian lentelemään pohjoiseen, joten voin tulla sitten kertomaan miten toimi. Ja onhan täällä jo kokeneita lentelijöitä ennestään :)

HELTSYlle ja Kiialle hyvää matkaa, vaikka taidat olla jo reissussa.

SARA-MARIA on lähdössä Bukarestiin. Onpa mielenkiintoinen matkakohde! Nyt taas tyhmyys paljastuu, mutta missäs maassa se onkaan, Romaniassa?? Tehdäänkö sinne ihan pakettimatkoja, vai teettekö omatoimireissun? Miten moinen matkakohdevalinta? Oikeesti tosi kiinnostava kohde! :) Sinäkö kyselit istuttamisesta? Juuri piiperön 5kk neuvolassa kysyin asiasta, ja siellä oltiin sitä mieltä, että vielä ei saisi alkaa istuttaa.. Piiperö vaan itse punkee kovasti istuma-asentoon, ja ollaan istumaan nousua yhdessä harjoiteltu. Tämä on tosin kait aika yksilöllistä, eli vaihtelee lapsilla. Jotain neuvolatäti tutki piiperön selästä, ja antoi sitten tuomion, että vielä ei aktiivista istuttamista tuen kanssa saa tehdä, vaikka itse kovasti jo haluaisi.

TIPU ja Sienna saavat iskän kotiin. Viettäkää kivaa aikaa yhdessä ja mukavaa oman pään tuulettumishetkeä sinulle myös!

WEERA suunnittelee ristiäisiä. Meillä tarjottiin juhlavieraille kuohuviinilasit kastetilaisuuden jälkeen. Se sopi oikein hyvin kuvioon, vaikka eka mekin oltiin sitä mieltä, että alkoholi ei sovi ristiäisiin. Muuten ei siis alkoholia tarjottu, mutta tuo kuohuviini toi juhlan tuntua lisää, ja samalla piiperön pappa piti pienen puheen. Ristiäiset pidettiin kotosalla. Me myös koristeltiin kastepöytää ja ruokapöytää kaikella hempeällä, kukilla ja köynnöksillä. Tuli tosi kaunis. Ja kukkia haettiin asetelmiksi kukkakaupasta.

SUSANNA, meillä ei meinaa tuo ruokailu oikein onnistua.. Piiperö ei oikein ole innostunut tuosta porkkanasta, ollaan nyt 5 päivää sitä yritetty. Menee lopulta kunnon taisteluksi, että saa edes vähän alas. Mekin varmaan viikko koetetaan samaa makua, perunaa ajattelin seuraavaksi yrittää loppuviikosta. Mites teillä on alkanut sujua? Mökki on isovanhempien mökki, ja parin tunnin ajomatkan päässä pohjoiseen päin. Siellä on mukava olla kaikessa rauhassa. Tosin itikoita oli jo ihan turkasesti!

BUTTERFLY, minäkin olen suunnitellut aurinkolaseja vahvuuksilla, mutta en vaan saa aikaiseksi.. Ne olis tosi hyvät. Kiva, että saat taas seuraa poikein kanssa :)

Piiperö kävi tosiaan 5 kk neuvolassa ja uudet mitat ovat 62 cm ja 5,9 kg. Omalla käyrällä kasvaa, mutta neukkatäti pohti, että voitas nyt soseita ruveta syömään. Pieni ja sirohan tuo neiti on. Tosin tissimaitokin on riittänyt, kun sitä olen saanut pakkaseenkin asti pumpattua. Kaikki oli ihan hyvin, saatiin toinen rokote tänään ja jännään nyt, että tuleeko mitä oireita.

Nyt tarttee luntata, pitikö vielä jotain kommentoida..

Gaiole ja piiperö 5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMAlta piti kysyä, että löytyikö hyvää farkkua?

ja HERMIONEN Eetulle pikaista paranemista nuhasta. Sitkeitä voikin noi nuhat olla :(

Vierailija
24/42 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan äkkiä lukaisemaan pinon ja kiittämään kaikkia mukavan isi-viikon toivotuksista. Sienna vaatii kovaan ääneen huomiota lattialla, joten en taida viitsiä pitempään kirjoitella. Meille ei sitä paitsi kuulu mitään ihmeellistä eilisen jälkeen, joten eipä ole liiemmin asiaakaan.

Ihania kuvia oli taas lapsokaisista! Viettäkäähän mukava loppuviikko, palailen asiaan viimeistään viikon päästä (saatan kyllä ehtiä lukemaan sitä ennenkin)!

Tipu & Sienna 8,5kk+

Vierailija
25/42 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävästiin aikasta ekstempore tuossa lähellä olevassa perhekahvilassa aamupäivällä. Ihan kiva et sai tämänki päivän käyntiin.

Gaiole

Ei meilläkään tuo ruokailu mitenkään hyvin suju. Mietin tuossa et ehkäpä makuun on jo pikkasen tottunut mut ehkä oon antanu aika paksua mössöä. Ehkäpä huomenna jatkan hieman vedellä löysemmäksi. Mut sellasta t-lusikallista annosta oon vaan antanu. Enkä varmaa tällä viikolla yhtään isompaa annosta kuvittelekaan antavani. Ensi viikolla sit ajattelin laittaa pikkasen sitä perunaa porkkanan joukkoon.

Meillä ei onneksi ole kiirettä noiden kiinteiden kanssa ku tissimaidolla on neiti kasvanu hyvin. Ensi viikolla tosin vasta 5kk neuvola. Luulen et neuvolantäti olis suosittanu alottaa kiinteet vasta ku lähempänä 6kk mut sen mielestä sit voi alottaa reippaalla kädellä ja halusin ihan hissun kissun pienillä annoksilla ja viikko/maku alotella ja arvasin ettei meidän neidille uudet maut kelpaa helpolla ni siksi jo nyt alottelin. Ja rupes jo muutenki poltteleen. :)

Kylläpäs piti perustella.. lähinnä itselle siis. :)

Sara-Maria

Minkäsmallisella junalla matkustitte? Muistanko oikein et pendoliino on sellanen "matalalattia" malli? Me mennään kans mummolaan reilun viikon päästä junalla.

Toivottavasti tauti menee nopeaan ohi, jotta pääsette taas polskuttelemaan.

Niin ja jostain 3,5-4 kuissesta lähtien oon pitäny rattaissa vähän istuvammassa asennossa. Meillä on makuun ja istuman välissä kaksi pykälää niin siinä heti makuusta seuraavassa oon pitäny. Sit makuupussia asetellu silleensä ettei pääse sivulle valumaan.

Paranemisia hermionen Eetulle!

Tervetuloa Weera ja Aino!

Luin aikanaan jostain oppaasta ettei kastejuhlassa sovi kilistellä mut se oli kyllä aika vanha ja jokainen toki tekee tyylillään. Alkumalja kuulostaa hyvältä avaukseltä kirkollisen seremonian jälkeen. Kannattaa pyytää joku huolehtimaan kahvin kaatelusta ja vastaavasta pienestä ni itse pääsee nauttimaan juhlasta. Ja ei kannata pienelle varata mitään kuumaa vaatetusta ku on varmasti lämmin ja sylissä vielä lämpöisempi. Meillä neiti oli ihan hikinen. :)

Tipulle ja Siennalle hyvää isi-viikkoa! Ihanalle kuulostaa et mies muistaa sua "äitienpäivällä".

Mama

Jokos teillä on uusi auto? Meillä kanssa seuraava auto on farmari mut ehkä ei ihan vielä vaihdeta jos ei ny täysin sopivaa osu kohdalle.

Dragon

Mulla ei ole kyllä tietoa matkustamisesta bussissa/lentsikassa.

Kannattaa varmaan tuosta bussissa matkustamisesta soittaa suoraan johonki firmaan. Luulis et saisi kaukalon laittettua kiinni mutta mistäs sitäkää voi tietää.

Jaahas ei kai mulla muuta tällä kertaa.

Pitänee mennä viihdyttään tuota neitokaista. Joku muukin on tainnu unista puhua. Meillä on pitkät unet lyhentyneet. Ennen ku oli 3-4 tuntia niin nyt 2 tuntia on jo hyvä ja yleensä välissä heräilee et saa käydä laittaas tuttia ja heijaamassa vaunuja. Kiva kiva! Mut yöt meillä nukutaan hyvin. 6-7 välillä herätään ekan kerran syömään ku iltamaidot annan siinä seiskan jälkeen ja sit nukahtaa puol kasin ja kasin välillä.

S&S

Vierailija
26/42 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pääsen kirjottamaan ku poitsu vetelee toisia päikkäreitä tänään. ihmeen pitkään on kyllä nukkunut.

Susanna: IC:n kakskerrosvaunut on sellaset vaunut, että niihin pääsee suoraan laiturilta. Pendolinoon ja pikajuniin joutunee nostamaan. Ainakin turussa jouduin pendolinoon vaunut nostamaan.

Gaiole: Bukarest on tosiaan romanissa. Ollaan kierretty jo jonkin verran noita kaupunkilomakohteita ja jonnekkin uuteen paikkaan haluttiin lähteä. Vaihtoehdot mietittiin ja valintaan vaikutti tietenkin matkan hinta. Bukarestiin saatiin kohtalaisen edullisesti matkatoimiston kautta pakettimatka, joten sinne sitten päädyttiin. Katotaan miten meidän matka menee pojan kanssa. Vaikutti rokotus piiperöön?

Dragon: Hyvä kuva teidän poitsusta :)

Jos vielä suihkussa kerkeis käydä ennen ku poitsu herää ja onneks on tuo mieskin kotona että voi poitsua viihdyttää mikäli kerkee heräämään sinä aikana.

-Sara-Maria ja poitsu-

Vierailija
27/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanille ihmisille paranemis-toivotuksista!! Eetu on vaan edelleen nuhassa, nyt oli aamulla lämpöäkin. Jos huomisaamuna vielä on niin pitää mun varmaan lääkärissä mennä käymään. Vähän alkaa ahistaa tää kotona kökkiminen, jo kahden voikkakavereiden kahvittelut on jäänyt meiltä sivu suun =(

Dragonin Paulista ja Sara-marian poitsusta ihania kuvia!!!!

MamaJaJustus, nähtäiskö me torilla jossain kulmalla sitten maanantaina? sano vaan mikä kellonaika sulle käy, mulle nimittäin on ihan sama. Jos Eetu ei ton kipeemmäksi tule niin kyllä me ihan hyvin kaupungille voidaan lähteä. Eihän se nuha kuitenkaan ulkoilua estä, täytyy pitää vaan kaukana teidän poitsusta.

Gaiolelle, Susannalla, Butterflylle ja Weeralle yms ihanille enska-kavereille halituksia. Mä taidan mennä nyt poitsun viereen pötköttämään. Jos vaikka tirsat ottais.

h+e

Vierailija
28/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna: Varmaan kivaa oli Lintsillä:) Me miettiinn et jos miehen kanssa lähtis sinne hurvittelemaan, mut ei kyllä viiti ottaa muksuja mukaan.

MamajaJustus: Joks saitte auton hankittua? Meil on farmari ja tuntuu joskus et ei mahuta siihenkään kahden lapsen ja kahden koiran kanssa.

Sara-Maria: Herkut syötiin ihan itse kun vieraat ei sitten tullukaan meille:( Alkaa menee hermot ku se mun serkku (Laurin kummi) on sellai et ei ikinä ilmota mitään jos ja kun tulee jotain esteitä etteivät voikaan tulla. (mutta mitäpä mä tätä täällä valitan ku pitäs sanoa suoraan asianomaiselle. mutku mutku......... se on niin vaikeeta) Ihana kuva muuten teidän jäbästä:)

Dragondream: Oi ku on ihan ylisöpö teiän tuo teiän Paul:)

Gaiole: Hyvät mitat Piiperöllä neuvolassa:) Tuliko rokotusoireita?

Me käytii tänään neuvolassa. Poikien uudet mitat ois nyt Leevillä 60,5cm ja 6250g ja Laurilla 56cm ja 4590g. Eli ihan hyvin molemmat kasvaa, vaikka tuosta Laurista välillä olenkin huolissani. Leevi kasvaa keskikäyrällä mut Lauri -4 käyrällä. Ei hänen tietty tarviikaan viel olla 4kk kokonen ku synty niin ajoissa mut sais poika vähän enemmän kyl kasvaa. Ainiin pojilla on muuten tänään 4kk syntymäpäivä:)

Eilen mä kävin mun kaverin kanssa mattopyykillä. Oli oikeastaan ihan hauskaa=) Sit käytii syömässä jätskit. Mulle kävi hassu juttu ku ostin sellasen geishatuutin ja siinä ei ollu vohvelia ollenkaan. Vähänkö ihmettelin ekaks et mikäs täs jätskis nyt on vialla. Pikkanen valmistusvirhe.

Huomenna lähen äitin luo auttaa sitä mun veljen juhlien järkkäilyssä. Sit lauantaina ois ne juhlat ja pojat jää mummolaan hoitoon. Vähän pelottaa jättää heitä ekaa kertaa hoitoon, vaikka heillä erittäin pätevät hoitajat onkin.

Tänään aletaan maistelemaan velliä ekaa kertaa. Ostin pari purkkia peruna-porkkana vellii. Toivottavasti maistuu:) Nyt pitää lopetella ja tehdä jotakin järkevää ku pojat kerrankin nukkuu samaan aikaan.

Terkuin Butterfly ja Lauri & Leevi 4kk

Vierailija
29/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole ja Susannakos ne autosta kyseli? Ostettiin -tai mies sen valinnan teki- vuoden 2005 Opel Astra farmari, saadaan vasta maanantaina kun mies sai tingattua vielä vakionopeudensäätimen kaupan päälle, niin asentavat sen. Ajotietokonekin siinä on. Saa nähdä, miten tämä mamma oppii sitä ajamaan... Mulla on ollut kortti vasta kaks vuotta (olen kyllä vanhempi, ei vaan tullut ajettua sitä heti) ja olen ajanut vaan parilla eri autolla...

Söpö kuva Dragonin Paulista! : )

Hermione: Nähtäiskö yhdeltätoista? Vaikka Marttakahvion viereisen kahvion edessä? Mä tykkään käydä siinä, kun on yleensä vapaita pöytiä varjossa. Meillä on sellaset tummansini-vaaleanharmaat yhdistelmät.

ON: Meillä vedettiin taas ennätysyö, eka pätkä 21.15-04.45 ja sen jälkeen vielä 5-9. Ennen edellistä yhden syötön yötä oli kyllä taas useampi kahden syötön yö. Kuuden aikaan alkoi kyllä pyörinä ja hyörinä ja äitin kainalossa poju nukkui siitä eteenpäin. Päikkärit on sitten ollutkin 30-45 min. tänään. Tänään poju kuitenkin viihtyi ekan kerran vaunuissa hereillä noin tunnin, katseli meidän kasvoja kun käveltiin ja juteltiin ja loppuajasta puuhaili oman pupun kanssa. Varmaan helpottaa, kun ei ole ulkovaatteita. Justus varmaan yhdisti haalarit ja hatut nukkumiseen, kun ei aikaisemmin oikein hereillä ollessa vaunuissa viihtynyt. Nyt uskaltaa paremmin alkaa liikumaan vaunuilla, vaikka ei olisi päiväuniaika, tosi kiva loman reissuja ajatellen. Tosi hankalaa vaan pitää lasta varjossa, kun pitää kuitenkin sen verran aurinkosuojaa nostaa, että näkee ulos, muuten menee hermo. Kukapa sitä haluaisi piilossa olla, jos on hereillä.

Vilkutuksia kaikille! m&j

Vierailija
30/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin näköjään Butterflyn kanssa yhtä aikaa linjoilla. Mukavia juhlia teille ja mukavaa hoidossaoloa pojuille! Varmasti jännittää, vaikka tietääkin, että pätevät hoitajat on. Meillä Justus jää kans lauantaina ekan kerran kunnolla hoitoon, mennään miehen kans Stand up- keikalle ja syömään ulos. Jänskättää kyllä, vaikka ollaankin noin 2 km päässä. Tähän mennessä Justus on ollut hoidossa mummilla vaan mun hammaslääkärin ajan noin tunnin ja sit silleen, et ollaan oltu itse esim. saunassa mut samassa talossa. No miehen kans Justus on ollut pidempään, mut en laske sitä hoidoksi.

Vierailija
31/42 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maman uudelle autolle onnittelut! Opelilla on ollut minusta aina helppo ajella. Ja Justus on nukkunut hienosti yöunet, upeaa!

Butterflyn mattopyykkikeikka kuulostaa kivalta, oikein kesäsitä puuhaa. Mukavaa juhlaa teille!

Susanna, meinasin antaa tänään perunaa piiperölle. Meni ruoka-aika aamupäivästä ihan ohi, niin ajattelin nyt illalla antaa. Kävin ostamassa muutaman uuden perunan. Meillä neuvolatäti olis ollu antamassa piiperölle kiinteitä jo kuukausi sitten, mutta itse en ollut vielä valmis siihen. Nyt on ihan hyvä hetki aloittaa, ja suht hitaalla tahdilla mekin liikutaan. Tää on jo kuudes maistelupäivä. Olen nyt parina päivänä antanut vähän vesihörppyjäkin, tänään piiperö tajusi, että sitähän voi ihan juoda! Eilen oli tosi loukkaantunut, kun pullosta ei tullutkaan maitoa!

Hermionen Eetu vieläkin nuhassa. Tosi kökköä näillä helteillä :(

Sara-Marialle ja pojalle myös vilkutuksia :)

Piiperölle nousi sitten kuume siitä piikistä. Suppoa peppuun, niin kyllä se siitä sitten. Unelias oli tyttö koko loppuillan ja kamala pahkura tuli jalkaan siitä piikistä :( No se tasaantuu kyllä.

Tänään oltiin kävelyllä ja piiperöllä oli vain sortsit ja lyhythihainen mekko vaunuissa, ja hattu päässä. Silti oli ihan hiestä märkä ja väsähti sinne kuumuuteen totaalisesti. Itkuksihan se vaunuttelu meni. Nyt nukkuu täällä sisällä viileämmässä paljon paremmin.

Gaiole ja piiperö 5kk

Vierailija
32/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia, täällä taas aikasten hereillä. No, kohta päästää jo ekoille päikyille =)

Eetu on nyt taas paaaljon parempana kuin eilen. Ei juurikaan nuhaisen oloinen eikä lämpöä. Eli en taida vielä viedä lääkäriin. Katsotaan viikonlopun ylitse. Ja meidän hitaasti liikkeelle lähtevä poika alkoi eilen hoksaamaan miten päästään konttausasentoon. Nyt on kokoajan lantio liikkeessä ja heijaa itseään eestaas. Sylissäkin on kokoajan sellainen meno päällä. Mutta ei siis ryömi vieläkään, liikkumaan pääsee muulla lailla kyllä jo tosi paljon. Eilen hoksas telkun alta digiboxin, sitä olis niin kiva räpeltää. Tänään olis lenkkitreffit klo10 ja illalla on kai tulossa vieraita niin pitäis siivoillakin vähän.

Butterflyn pojille myöhästyneet 4kk- onnittelut!!! hienosti pojat kasvaa =)

Gaiolen piiperölle oli tullut kuumetta, onneks supot on keksitty ja ne auttaa! toivottavastai jalan pahkura laskee pian. Meilläkin nukutaan paljon paremmin nykyään sisällä viileässä. Ja tekin olitte joku aika sitten käyneet neuvolassa, siron oloinen tyttö teillä =) onkos äitikin siro?

MamaJaJustus, sun ehdottama treffipaikka käy. Mä en ihan varmaksi tiedä kyseistä paikkaa mut jospa me löydetään toisemme. Mennäänkö me ihan kävelylenkille vai palloillaanko kaupungilla? mietin vaan kummat vaunut otan, noi yhdistelmät (jotka on paremmat pitemmällä lenkillä) vai matkikset? mulla on lyhyet punertavat hiukset ja oon muutenkin aika lyhyt. Eetu on sellainen pyöreäposkinen iloinen poika =)

Sorry kun jäi taas vähän omanapaiseksi, mielessä kuitenkin olette!

hermione ja Eetu 8,5kk+

Vierailija
33/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan päästy jo pystyyn, rasti seinään :) Piiperö nukkui viime yönä 21.50-6.35 yhdellä tutinnostolla, eli sai mammakin pitkät unet :) No viime ajat ollaankin menty max yhdellä syötöllä joskua aamuyöstä. Yleensä käyn "tylysti" vaan tuikkaamassa tutin takas suuhun, jos piiperö alkaa hihkua yöllä sängyssään. Yleensä nimittäin nukahtaa samoin tein ja jatkaa unia taas ties kuinka pitkään. Jos ei heti nukahda, niin sitten nostan tissille. (Nyt kun tässä taas ääneen sanoo, niin seuraavat yöt menee hyppiessä oman sängyn ja pinniksen väliä...)

Nyt siis tyttö on jo ekoilla päikyillä, sen 1,5h jaksoi tuossa seurustella.

Butterflyn pojille täältäkin myöhästyneet 4kk onnittelut!

Ja Susannan Saaga on kans täyttänyt lähiaikoina sen 5 kk, onnea sinnekin!

Ja kaikille muillekin kk-synttäriläisille, ei näitä aina muista :)

Hermionen Eetusta tulee varmaan insinööri, kun noi vekottimet kiinnostaa ;) Hyvä, että siellä nuha alkaa jo taittua. Ja juu, en tosiaan ole itse siro. Ei ole mieskään. Synnärillä naureskeltiinkin miehen kanssa, että miten tämmöisille "norsuille" syntyy näin pieni tyttö. Itse ollaan syntyessämme oltu reippaasti 3 kiloisia ja sen "normaalit" 50 cm. Mutta mulla oli kuulemma pieni istukka, eli siitä kait johtui piiperön koko. Ja jotenkin tuntuu, että se ei ole mikään ahmatti nytkään, vaikka tissistä ruokaa tuliskin, niin se on koko ikänsä syönyt tosi nopeesti ja tehokkaasti. Ja kun hänelle ruokailu riittää, niin väkisin ei saa syötettyä, vaikka rinta räjähtäisi :) Hyvä vaan, jos ei tule vanhempiinsa tuossa ruokailussa. Meille kun kelpaa ruoka liiankin kanssa. :)

Onneksi ollaan nyt innostuttu molemmat vähän urheilemaan, niin voi hyvällä omatunnolla herkutellakin. Mulle tuli se melkein 20 kg painoa lisää odottaessa, en paljoa pohtinut mitä suuhun tungin. Nyt se on kaikki pian lähtenyt, hyvä vaan. Mutta en olekaan ahminut suklaata enää samaan tahtiin. (nyyh)

Piiperön kuume ei kestänyt onneksi kuin sen yhden illan. Oli se kyllä kamalaa katsella pientä velttoa kuumepotilasta, vaikka tiesikin mistä kuume johtuu, ja että ei se kauaa kestä. :(

Eilen annoin perunaa porkkanan seassa ja ajoitus taisi olla hyvä (piiperö pirteänä ja sopivan uteliaalla tuulella), sillä nyt upposi ruoka jo vähän paremmin. Vaikka ei piiperö vieläkään ole hokannut tuota syömistä. :)

Viikonlopun vietän palstataukoa, sillä lähdemme taas mökkeilemään komeiden kelien kunniaksi. Kaikille ihanan lämmintä, aurinkoista ja mukavaa viikonloppua! Meitsi rupeaa tanssittamaan imuria... :/

Gaiole ja höyhensaarilla matkustava piiperö

Vierailija
34/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: kivaa, että piiperön kuumeilu ei kestänyt kauempaa ja siellä alkaa kiinteetkin maistumaan :) Hauskaa mökkiviikonloppua, kunnon mökkeilyt kelit onkin ennustettu.

Butterfly: 4 kk onnittelut pojille, hyvinhän pojat kasvaa. Mitäs pojat vellistä tykkäs?

Mama: Mahtavat yöunet siellä oltiin vedetty ja vaunuttelukin onnistuu ilman nukkumista :) Onnittelut uudesta autosta, äkkiäkös sillä oppii ajamaan :)

hermione: Hyvä, että eetu on jo paremmassa kunnossa. Pian sitten jo kontataan eteenpäin kun oikea asento on löytynyt :)

Kävin tänään lastentarvikeliikkeessä kattelemassa taas vaihteeks matkiksia. Ihastuin herquleksen rallyihin, tuntu tosi keveitä mutta silti tukevilta. Olikos joku teistä sellaset hommannu vai muistanko väärin? Pitänee koittaa miestä ylipuhua, että vaihdettais noi meidän nykyiset matkikset niihin. Meillä on tuon reissun takia ollut puhetta uusista matkiksista koska noissa meidän nykyisissä ei oo täysin makuuasentoa ja reissussa poika kyllä on niissä lähes koko päivän. No katotaan mitä mies sanoo. Tarttuhan sieltä sitten mukaan lelukaari minkä saa rattaisiin, turvakaukaloon tai sitteriin kiinni. Pitähään sitä jotain kateltavaa olla jos ollaan liikenteessä. :)

mutta nyt syömään ennenku mies tulee ja pitää alkaa miettimään viikonlopun suunnitelmia. Hauskaa viikonloppua enskoille

-Sara-Maria ja poitsu-

Vierailija
35/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä koneella taas oon sen aikaa kun Eetu nukahtaa. Käytiin päivällä mun töissä ja kyllä siellä kaikki taas niin ihasteli poikaa =) oli aika helteistä kävellä, sinne on nimittäin ihan karsea ylämäki ja aurinko paisto suoraan naamaan =/

Meidän tän illan vieraat tuleekin vasta huomenna, koko viikonlopuks onkin paljon ohjelmaa (mukavaa sellaista). Aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille enskoille! Käykäähän aina joku kirjoittamassa vaikka omia kuulumisia muutama rivi ettei pino putoa kauas unholaan..

hermione ja Eetu

Vierailija
36/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle: Käytäiskö torilla kahvilla, jos on kiva ilma? Kun jää varmaan noi terassi-istuskelut vähemmälle tänä kesänä, niin on kiva päiväsaikaan istuskella ja katsella ihmisvilinää.

ON: Meillä aiheutti 3 kk rokotus aikamoiset itkut, mies tuolla nyt yrittää nukuttaa, pitää lähteä varmaan vielä lohtutissiä antamaan... muuten kaikki oli kunnossa ja mitat 6500 ja 62.

Yritän tulla vielä viikonlopun aikaan paremmalla ajalla! Halit kaikille :)

Vierailija
37/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania kuvia on monet laittaneet pienokaisistaan. :)

Mamalle, Gaiolelle ja Susannalle kiitoksia ristiäisvinkeistä! Täytyy vielä miettiä tuota maljahommaa, toisaalta se toisi lisää juhlantuntua. Oliko Gaiole teillä pappi vielä paikalla, kun maljoja kilistelitte? Mietin vain, että onkohan se hänen mielestään soveliasta, kun todennäköisesti jää kuitenkin kahville kasteen jälkeen...

Mamalle mukavaa iltaa Stand upin parissa, siellä taisikin olla ne "festarit", eikös vain. Toivottavasti Justus viihtyy hoidossa. Mukavankuuloiset toritreffit teillä Hermionen kanssa tiedossa. Voi kun asuisin siellä vielä, niin lyöttäytyisin seuraanne ;) Ja hyvät neuvolakuulumiset teillä rokotusitkuista huolimatta, toivottavasti saatte pojan rauhoittumaan unille.

Hermione: Hyvä, jos Eetun olo alkaa olla parempana. Ja melkoisia liikkumisharjoituksiakin on tehty.

Sara-Marialla on mielenkiintoinen matkakohde. Toivottavasti poikakin tykkää siitä :) Joko teitte päätöksen matkarattaista?

Tämän viikon päikkärit on ollut vähän hajanaiset meidän neidillä. Ulkona ei ole oikein suostunut nukkumaan, tai on useamman kerran pitänyt käydä heiluttelemassa vaunuja. Mutta yöksi onkin sitten riittänyt onneksi unta, parilla herätyksellä on mennyt useampi yö. Lupaavalta vaikuttaa ainakin tässä vaiheessa... Nyt ollaankin oltu ilta kahdestaan, kun mies on yövuorossa, mutta huomenna silläkin alkaa viikon vapaa. Mukava olla kotona porukalla. Meillä on tiistaina 1 kk neuvola, ja päästään sinnekin koko porukalla. Nopeeta on tämä ensimmäinen kuukausi kyllä mennyt... Ensi viikoksi tilasin myös itselle parturiajan, kun on mies hoitamassa neitiä. Toivottavasti ruokailut ajoittuu niin, ettei tule sillä välin nälkä. Me ei olla vielä pulloa käytetty, kun minulta ei ole maitoa ihan pumpulle asti riittänyt. Toisaalta varmaan olisi hyvä sitä pulloakin jossain vaiheessa alkaa kokeilla, että vähän tottuisi siihen eikä tosipaikan tullen "hylkisi". Tuttikaan ei oikein ole neidille maistunut. Missä vaiheessa te olette kokeilleet pullon käyttöä?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Weera ja Aino (huomenna 4 vkoa:)

Vierailija
38/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanpa omilla kuulimisilla. Saagalle on puhjennut eka hammas eilen ja uutta pukkaa viereen varmaan ihan heti perään. Ainakin sillä viisiin pullottaa ien. Ja on muuten ollu kärttynen neiti. Ihan kauhee herkkis, jos joku ei juttu ei oo menny suunnitelmien mukaan ni koko elämä pilalla. :) Saaga ku on oikeestaa aina ollu hirveen tyytyväinen lapsi ni jännä miten on muutaman päivän ollu erilainen. Yöt on onneksi nukkunut mut päivisin ei. Noh lämpöset kelitkin varmasti vaikuttanu mut eilen nukku 10+40 minuuttia, eli jippia jei vaan äidin omalle ajalle ku sai vaan viihdyttää puolesta päivästä eteenpäin.

Weera

Vaikka et multa kysynytkää ni meillä pappi jäi kasteen jälkeen ruualle ja kahville, mut meillä pappi oli nuori (just valmistunu) ni ei varmaankaa olisi pahalla silmällä kattonu jos oltaisiin kilistelty. Eli varmaa rippuu papista miten suhtautuu.

Me annettiin Saagalle pullosta maitoa joskus pari viikkosena ihan vaan kokeilumielessä. Ja sit sillon tällön et tuntuma pysyi yllä.

Jos sulla imetys sujuu hyvin ni varmaan voit kokeilla pulloa ilman et imetys häiriintyy jos siis haluat kokeilla pulloa. Mut kannattaa varautua et kaikki pullotyypit ei kelpaakaan ja voi olla et isän pitää antaa maito et kelpaa ja meillä myös maidon lämpötilan kanssa ollaan kriittisiä.

Hauskaa "lomaviikkoa" teille! Hyvää omaa aikaa sulle! Yritä rentoutua ja olla ajattelematta miten kotona sujuu. Kyllä Aino varmasti isän kanssa pärjää! :)

Mama: Voi harmi et tuli itkut rokotuksesta.Kannattaa harkita supon antoa jos uni ei meinaa tulla.

Hermione: Hyvää vkloppua! Kiva kun on paljon ohjelmaa (vähän kateellisena täällä...).

Sara-Maria: Toivottavasti sun mies taipuu. ;)

Gaiole: Mulla sama tyyli et työnnän tuttia suuhun ja sit vasta otan syömään jos ei meinaa rauhottua. Ja katselen kyllä kelloaki et "jaahas ei sulla vielä oo nälkä" :). Oon vaan laiska ku tutin voin työntää suuhun ilman et ite nousen mut kun otan tissille ni sit pitää ite nousta sängystä.

Ajattelin et annan perunaa porkkanan joukossa ehkä jo sunnuntaina. (Sit on maisteltu porkkanaa 6 pv pelkästää.) Saa nähdä miten huomenna Saagalle porkkana uppoo ku isi saa lusikoida sen. :D Hauskan näköstä ku eipä meillä Saagakaa oikein tiedä mite kielellään sille soseelle tekis ja usein työntää vaan sit ulos mössön.

Butterfly: Onnea 4kk täyttymisestä pojille! Eiköhän ne pojat pärjää hyvin hoidossa. Yritä nauttia ku saat omaa aikaa!

Ompas tullu tekstiä. Sitä se siideri teettää. Tulee puheliaalle tuulelle. :)

Vilkutuksia muillekin Enskoille!

S&S

Vierailija
39/42 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tässä mieleen et hermione joskus mainitsi et olette ehkä joskus kesällä tulossa pk-seudulle ja et jos silloin järjestettäisiin treffejä niin onko teillä kesäloma suunnitelmia lyöty lukkoon...

Toki muutkin saa ehdotella treffejä. :)

Nyt kesällä tarvitaan varmaan vaan pidempi varotusaika ku ihmiset reissailee enemmän. Sitä vaan ajoin tässä takaa...

Et sellasta. Nyt lähden häiriköimästä...

S

Vierailija
40/42 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä meidän enskapinossa ollut hiljainen viikonloppu. Ilmat kyllä on tosi ihanat, että ulkosalla viihtyy. Musta olis kivaa tehdä pihalla hommia tai vaikkapa istua vaan terassilla, mutta mihin ihmeeseen tuon pikkusen siellä laittaa??

Mama: Voihan harmitus ku piikkistä tuli ikäviä oireita.

weera: Meillä kokeiltiin pulloa siinä 2 viikon ikäisenä ja maito maistuu meillä sieltäkin. Meillä poitsu on saanut pullosta ruokansa aika tasaisin väliajoin varsinkin nyt keväällä kun mä kävin koiran kanssa treenaamassa. Äkkiä se aika pienokaisen kanssa menee ja se kasvaa niin nopeesti :) Teillä on kiva viikko tiedossa ku iskä on kotona ja pääsette näkemään miten tyttönen on kasvanut.

Susanna: Voisin kanssa yrittää kesällä tulla treffeille mikäli aikaa vaan meille käy. Käytiin nimittäin eilen hesassa pyörimässä isännän ja poitsun kanssa ja matka sujui aika hienosti. Mies on jo melkein taivutettu :) katotaan mitä sanoo ku mennään yhdessä vielä noita rattaita kattelemaan ja passia pojalle hakemaan.

hermione: Hyvä, jos eetun nuha on parempi ettei lääkäriin tarvi mennä. Teillä oli mukavaa ohjelmaa viikonlopuksi tiedossa.

Osaatteko sanoa, millon finnkino laittaa uudet babybio ajat nettiin? Ja onkohan niitä kesäaikana?

Käytiin tosiaan miehen ja pojan kanssa eilen junalla helsingissä ja matka meni ihan mukavasti. Poitsukin käyttäytyi hyvin. Tehtiin tosiaan tuo matka senkin takia että nähdään mitä meillä on reissussa odotettavissa pojan suhteen. Kotosalla vietetään tää päivä, yritän saada kotihommia tehtyä ja vieraitakin on tulossa.

Nyt sitten hakemaan pakkasesta jotain herkkua tarjottavaks ja suihkuun

-Sara-Maria ja poitsu-