~ ~ ~ ENSKAT viikko 23 ~ ~ ~
Uusi viikko ja uusi ketju.
Palaan paremmalla ajalle höpisemään...
Ja linkki vielä viimeviikkoseen... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (42)
Kiitos Susannalle pinon pystytyksestä.
Täällä pakkaillaan kovaa vauhtia, pakko käyttää aika hyväksi kun Kiia on unilla. Aamulla Kiia yllätti äitin nukkumalla kymmenen yli kasiin saakka, ihanaa! Oon alkanut jättään Kiian meidän väliin aamutissin jälkeen (n5.30->) kun nukkuu viimeset tunnit levottomammin ja ehkä se on auttanut asiaan. Luovuttiin nimittäin tuosta verhon teippaamisestakin, hermot alko meneen ainaiseen valmisteluun iltaisin, pakkohan tytön on osata nukkua vähän valosammassakin.
Mutta voi Hermione! Alkaako yhtään elämä voittaan..? Toivottavasti oli edes kivaa ettei humalat mennyt hukkaan;)
Nyt taas kassien kimppuun, moi!
h&k
Nyt on miehet lomaviikko takana ja arkeen taas palattu.
Perjantaiset treffit sujui hyvin. Oikein hyvä keikka oli, tykättiin molemmat.
Saagakin oli kotona nukkunut kiltisti. Nukkumaan menossa oli kyllä hieman ongelmia. (Oltiin vielä siis kotona ku oli nukkumaan menoaika.) Taisi arvata että jotain poikkeuksellista tapahtuu ja ei millään meinannu alkaa nukkumaan. Monta kertaa sai käydä laulelemassa ja nostamassa tuttia.
Tänään sitten sai maistella ekan kerran porkkanaa. Oli muuten vaikea löytää kotimaista porkkanaa ja sit ku löyty niin mikä hinta sillä oli, huoh. No sesonki ei ole vielä alkanut.
Eipä meidän neidistä kuoritunut linnun poikasta joka olisi ollut suu ammollaan odottamassa seuraavaa suupalaa. Tämän kyllä arvasinki. D-vitamiiniinki ottaminen ilman irvistystä vei aikansa. Mutta eipä tässä kiire ole.
Jokos hermionen olo alkaa helpottamaan?
Mä otin kohtuudella ja laskien annoksia et sit pystyin imettämään.
Heltsylle ja kiialle hyvää reissua! Minne olittekaan menossa? Oon vähän tippunu kärryiltä...
Nyt viihdyttämään neitiä, joka muuten mun mielestä osaa sanoa "äi-ti". Anoppiki on kuullut sen jo kaksi kertaa. ;) Miehen mielestä ei voi olla mahdollista mut ei oo kyllä kuullu ja taitaa olla vaan kade.
Susanna ja Saaga 5kk
Heltsy: Meillekin on tullut tavaksi ottaa poika toiselta syömiseltä viiden kieppeillä viekkuun, kun tahtoo olla muuten aamu pyörimistä omassa sängyssä. Pidän kättä pojan päällä ja omat silmät tiukasti kiinni, jos poju meinaa raotella omiaan, saa jopa pari ylimääräistä tuntia näin aamuun : ) Kivaa reissua!
Hermione: Kiva että oli kivaa, vaikka sunnuntaina siitä joutuukin kärsimään.. = D varmaan aika helposti menee päähän, jos harvoin käy. Saa nähdä miten itsellä käy sitten kun ekan kerran lähtee, kun en ole ottanut yhtä enempää sitten viime heinäkuun. Meillä on perjantaina neuvola ja ens viikon tiistaina lähdetään reissuamaan sukulaisiin, entäs maanantai?
Susanna: Eiköhän ne ruuat vähitellen ala Saagalle maistumaan, kun pääsee jyvälle hommasta! On se kyllä hassua, kun nykyään Justuksella jo suu maiskuttelee d-vitamiinin jälkeen siihen tyyliin, että saiskos tätä lisää, vaikka se on ihan kamalan pahaa ainakin mun mielestä. Pitkään sitä meilläkin irvisteltiin. Ihanaa varmasti kuulla, kun pikkuinen sanoo äiti : )
ON: Kakkaongelma on ratkaistu ainakin hetkellisesti. Oisko kuitenkin lääkärivaarin tökkäilyt auttanut, kun illalla tuli tulosta. Ei olis ennen omaa lasta uskonut, kuinka voi elämä alkaa pyörimään yhden kakan ympärillä... Tuli kyllä heti pojan olemukseen suuri muutos, kitinät vaihtui hymyihin.
Äsken nukutin poja päikkäreille omaan sänkyyn, saa nähdä kuinka kauan unet kestää. Ajattelin kokeilla, että jos kesällä on ulkona kovin kuuma, niin voisi sitten sisällä nukkua. Minä kun täälläkin 'suureen ääneen' joskus valittelin sitä, että Justus ei nuku päivällä kuin vaunuihin... Tajusin tänään, että en ole koskaan kokeillut niin, että laittaisin verhot kiinni! Nyt tuntuu ihan hullulta, että miten en ole aikaisemmin tajunnut moista. Tosin on Justus aikaisemminkin nukahtanut sisälle, mutta herännyt jo noin puolen tunnin päästä, mutta jospa tuo hämärä nyt auttaisi nukkumaan pidemmän pätkän.
Tänään Justus oli isän kans kaksistaan kun minä kävin hemmottelemassa itseäni kampaajalla ja kulmien ja ripsien kestovärillä. Ei aina jaksa/ehdi meikkailla, kun pojan kanssa lähtee ulkoilemaan. Justus oli kääntynyt mahalta selälle! Kääntyi kaksi kertaa tasan viikko sitten, mutta ei sen jälkeen. Isää harmitti, kun ei ollut silloin näkemässä. Poika oli päättänyt, että näyttää nyt kun ovat kahdestaan : )
Aurinkoista alkuviikkoa! Tosin täällä sataa..
Ps. Onko joku saanut noi valmiit hymiöt toimimaan? Mulla ei toimi.
:x :x
Kyllä täällä jo ollaan elävien kirjoissa. En mä loppujen lopuksi paljoa juonut mutta sekaisin montaa sorttia niin eipä sitä muuta tarvii.
Susannalle tosta imetyksestä että mä oon lopettelemassa imetystä niin ei haitannut vaikka menikin vuorokausi ilman. Nyt on Eetu purrut mua monta kertaa tänään tissistä niin että uskoisin tämän viikon aikana hiipuvan tuon maidon tulon. Tänään imetin vaan kerran molemmista rinnoista. Eetulla oli viime viikolla sitä itkemistä nukkumaan mennessä, onneks se oli ohimenevä juttu. Nyt nukahtaa yhtä kiltisti kuin aina ennenkin.
MamaJaJustus, maanatai käy hyvin! Sovitaan paikka ja aika sitten vaikka viikonlopun aikana. Hyvä että siellä on kakka tullut!! Meilläkin on aina päikkäreiden aikaa makkari niin pimeänä kuin vaan saa, valosassa ei oikein nukahda.
heltsyn Kiialle 8kk onnittelut!! söpön kuvan olit laittanut! pakkausintoa sinne!
Porelle ja Nooralle vilkutuksia, nätti kuva sielläkin tytöstä! siisti tukka =)
Tipukin oli laittanut Siennasta varsin mainion kuvan, ihana nauru =) Taitaa tosiaan meidän lapset kehittyä samaan tahtiin, hitaasti mutta varmasti =) Meillä nuhaa on tosiaan vieläkin vähän, ihan outoa kun on tolleen tympeesti jo viikon vähän nenä vuotanut. Oon jo alkanut ajattelimaan olisko jotain siitepölyallergiaa...? mä oon kyllä ite allerginen mut sitä en tiiä voiko noin pienellä olla siitepölyallergiaa?
Buuffalla ja Neealla oli ollut hyvä yö, onko yöt jatkuneet yhdellä herätyksellä?
Butterfly, joko olet parantunut?entäs Leevi? paranemis-haleja sinne paljon!
Odottelija oli päässyt shoppamaan, mullakin tekis mieli.. Ja hyvin on siellä lähtenyt maistelut käyntiin, hienoa. Jos ei mitään oireita tule niin kyllähän sitä voi antaa reilumpiakin annoksia ruokaa.
Nyt jätskin syöntiin =)
hermione ja Eetu 8kk+
ennenku aloitan siivouksen ja lakanoiden vaihto olis tänään taas edessä. Eetu meni jo ulos nukkumaan, toivottavasti se nukkuis ainakin sen aikaa että ehtisin kotihommat tehtyä. Herättiin tänään taas klo6, Eetu kyllä vähän kieku hereillä jo sillon viiden kieppeillä mut onneks jatko uniaan kuuteen. Jotain muutakin piti laittaa meidän kuulumisia mut en nyt muista.
Niin Tipun Sienna oli myös syönyt 8kk ruokaa, hieno juttu. Eetukin kyllä kakosteli jonkin verran vaikka haarukalla muussasin niitä paljoja vielä pienemmäksi. Siellä miehen kotiin paluu lähestyy.. =) en kyllä tarkkaan muista mutta eikös hän tällä viikolla kotiudu...?
Ja Heltsylle piti laittaa tosta taikamukista. Meillä on myös se ja Eetu ei siitä hoksannut alkaa juomaan silloin kun sen ostin(varmaan 2kk sitten). On ollut kaapissa unholassa nyt. Sä kun laitoit että olitte sitä testanneet ilman sitä venttiiliä niin oli sitten Kiia nopeesti hoksannut miten siitä juodaan oikeesti. Mä siis kaivoin taikamukin kaapista nyt aamulla ja aletaan harjoittelemaan mekin. Nokkamukista Eetu on oppinut juomaan vettä jo aika hienosti =) Ja ihanaa lomaa teille toivottelen jo nyt!! ( kun en muista milloin te lähdette).
Nyt hommiin, jokohan sitä arvais alkaa imuroimaan...?ei meillä kyllä oo ku yks seinänaapuri ja sinne tuskin edes imurin ääni kuuluu.
h+e
omaa napaa tällä kertaa, sorry.
Mies otti yllärinä perjantain vapaaksi ja oltiin mökillä! Oli aivan ihanaa, kun kelitkin mitä parhaimmat. Piiperö viihtyi myös, oli paljon uusia ihmeellisiä asioita, ääniä ja tuoksuja.
Aloitettiin myös maistella soseita, porkkanalla lähdettiin liikkeelle. Ei täälläkään suu ammollaan ole, kieli muljuu vielä siihen malliin suussa, että enempi pellolle ne porkkanat meinaa tulla, mutta ollaan saatu pari lusikallista jo alas. Taidan ottaa loppuviikosta perunan mukaan ruokavalioon.
Suomalaiset porkkanat tosiaan kamalan hintaisia! Pari kuivettuneen näköistä porkkanaa maksoi monta euroa! Tyydyin sitten tuontikamaan..
Mieleen jäi hermionen kamala krapula, voi pojat sentään :) Toivottavasti paha olo on enää muisto vain!
Tulen kommentoimaan paremmalla ajalla, toivottavasti sellaisia nyt taas löytyisi. Menoa riittää joka suuntaan..
Tosta nokkamukista, milloin olette antaneet nokkamukin lapselle ekan kerran? Ja milloin olette antaneet vettä juotavaksi?
Gaiole ja piiperö 5 kk
Pitkään aikaan en taas ole viitsinyt kirjautua ja kirjoittaa...aina muka niin väsynyt ;)
Kyllähän tässä aika menee kyllä kuin siivillä ja paljon puuhaillaan ulkona ja sisällä nyt kun on valoisaa ja lämmintä. Lukemassa käyn melkein päivittäin, mutta sitten ei jaksa alkaa pistää viestiä...
Meillä täällä on kovasti alettu liikkumaan. Tai siis lähinnä pyörimällä, mutta kovasti Paul mahallaan ollessaan yrittää eteenpäin päästä ja sitten hermostuu kun mitään ei tapahdu.
Tuntuu, että unta riittää ihan älyttömästi. Yhtenäkin päivänä nukkui yhteensä 4 tuntia!!! Tosin kahdessa erässä, mut kuitenkin paljon enemmän kuin ennen. Mahtaako hampaiden tulo ja liikkumaan opettelu olla niin raskasta, että nukuttaa??
HERMIONE: Siellä ollut kova krapula...aarrghhh...sitä minäkin pelkään kun olis tarkoitus perjantaina lähteä viihteelle. Ei tarvitse varmaan montaa juoda kun alkaa mennä päähän ;)
HELTSY: Kovat pakkailut käynnissä. Toivottavasti tulee hieno reissu! Sama juttu täällä, että olen ottanut pojan viereen aamulla syömään niin siten nukahtaa nopeemmin ja itsekin saa vielä nukuttua aamulla. Meillä se tapahtuu yleensä 6 aikaan ja sit nukutaan n. kasiin saakka.
SUSANNA: Voi...on varmasti ihanan kuulosta tuo äi-ti. Miksipä ei se mahdollista voisi olla.
MAMAJA JUSTUS: Hyvä, että helpotusta tuli vaarin käynnin jälkeen. Ne on kurjia tuollaiset ongelmat pikkuisella. Hemmottelu on aina ihanaa. Pitäisi useammin vaan sitä tehdä. Hyvä kun muistutit tuosta värjäyksestä. Niinhän vois itsekin tehdä kun tuo meikkaaminen ei aina oikein tahdo onnistua pojan kanssa. Tai paremminkin ei viitsi....
GAIOLE: Meillä on taikamukista juomista harjoiteltu jonkin aikaa...poika siis nyt 6,5kk. Vettä olen antanut tässä n.kuukauden verran. Neuvolassa sanottiin ettei tarvii vettä niin kauan kuin saa maitoa, mutta kyllä mä olen välillä ruoan päälle sitä antanut. En tiedä sitten pitäisikö nyt kesällä antaa enemmän kun on lämmintä.
Muita kuulumisia sitten vähän....jos poika vielä nukkuis hetken. Viime viikolla oltiin Kissin keikalla helsingissä. Oli ihanaa päästä jonnekin pidemmälle pitkästä aikaa. Äiti oli lapsenvahtina ja hyvin niillä oli mennyt. Keikka oli aivan loistava ja automatkakin meni rattoisasti hyvän seuran ja parin siiderin voimin. Ihme kyllä en yöllä autossa edes nukkunut vaikka luulisi pienen vauvan kanssa aina olevan vähän univelkaa. Taisin olla vaan niin fiiliksissä...heh. Heinäkuussa olis tarkoitus mennä iron maidenin keikalle ja jäädä yöksikin niin saadaan miehen kanssa nauttia toistemme seurasta oikein rauhassa.
Pitikin kertoa kun aloitte laittaa noita valokuvia pikku muruistanne niin katseltiin täällä Paulin kanssa niitä ja aina kun uusi kuva aukesi niin poika täällä hihkui ja oli innoissaan. Taisi tykätä teidän pikkuisista, hih ;) Kieltämättä ovat kyllä kaikki tooooosi söpöjä!!!
Oli vaan jännä nähdä miten toinen huomas kuvasta, että siellä on toinen vauva.
No juu...nyt vois alkaa valmistautuu kaupungille lähtöä varten. Pitää hakea ne 6kk valokuvat kuvaajalta.
Dragon ja Paul 6,5kk
Tipu: Aivan ihanan veikeä kuva Siennasta=)
Odottelija: Leevillä oli kans pari päivää päiväunet hukassa mut onneks palasivat=) Kauas Eemil nukkuu yöunia? Toivottavasti päikkärit pian palaa normirytmiin!:)
Pore: Suloinen neiti teidän Noora:) Toivottavasti nuha on helpottanut!
Heltsy: Siellä oli kans ihana kuva=) Ei meillä olla viel parannuttu kokonaan. Mulla edelleen kohtutulehdus vaivaa ja Leevi yskii. Koht pitää vissiiin viedä jo lääkäriin jos ei yskä ala helpottamaan. Ei kyllä oikeastaan vaivaa muuta ku nukkuessa.
Susanna: Ai siellä on opittu jo se kaikista tärkein sana;)
MamajaJustus: Kiva kuulla että kakkaongelma ratkesi=)
Hermione: Hauskaa siivoilupäivää ja suloisen kuvan olit Eetusta laittanut:)
Gaiole: Kyselit veden antamisesta vauvalle. Meille hammashoitaja sano et pitäs jokaisen ruuan jälkeen ainakin pikkasen huuhtoa suuta vedellä. Muuten en osaa tuohon kysymykseen vastata...
Dragondream: Wautsi te ootte ollu Kissin keikalla:)
Mä kävin tänään valitsee aurinkolasit itelleni ku mies lupas ne synttärilahjaks=) Menee vaa viel jonkun aikaa et saan ne ku tarviin ne vahvuuksilla. Oon vissiin nyt kaks viimestä kesää ollu aikeissa ostaa aurinkolasit ja nyt sain vast aikaseks.
Leevi on alkanu höpöttää ihan hirveesti. Hauska kuunnella ku juttua tulee taukoamatta. Tulee vissiin meiän sukuun:) Lauri "puhuu" taas harvakseltaan ja yleensä vaan sillon ku jotain kysytään;) Tosin Laurin kehitys tulee muutenkin Leeviä jäljessä. Nyt alkaa vast kunnolla nostaa päätää ylös ku on tossa mun rinnan päällä ja Leevi on tehny sitä jo iät ja ajat.
Huomenna tulee Laurin kummitäti ja poikien pikkuserkut meillä käymään. Kävin ostaa vähän herkkuja heille tänään. Kun ei vaan tulis niit jo tänään syötyä;) Tai lähinnä miestä epäilen ku ostin dominokeksei ja ne on hänen suurta herkkuaan.
Nyt täytyy lopetella ja käydä vielä pikasesti naamakirjassa ja sit päästää mies päikkäreille. *Hali kaikille*
Terkuin Butterfly ja Lauri & Leevi
Ihan unohdin viimeksi mutta
Paljon onnea uusille äideille!
Tervetuloa kirjoittelemaan!
Mama: Tänään jo ehkä pikkasen paremmin maistui. Ainakaan ei niin kovasti irvistelly.
Ootko kokeillu kakkaongelmaan antaa justukselle pikkasen vettä päivässä (ruokalusikallisen)? Jotkut sanoo et se auttas asiassa.
Hermione: Muistelinki et olit lopettelemassa imetystä. En siis mitenkää pahalla kommentoinu. Meillä Saaga huolii pulloa vaihtelevasti joten en uskaltanu riskeerata et ei sit suostuiskaan syömään pullosta ja olis sit vaan nälässä...
Gaiole: Kivaa kun olitte päässy vähän mökkeilemään. Onko teillä mökki lähellä?
Ajattelitko antaa monta päivää pelkkää porkkanaa? Mä tässä ajattelin et ehkä annan kuitenki kokonaisen viikon pelkkää porkkanaa ja sit lisään perunaa ku ei meillä kiire silleensä ole.
Oon antanu Saagalle kulauksen vettä pullosta silloin tällöin. Ihan vaan et voi huuhtoa suuta jos on kovasti pulautellu ja kerran ku oltiin ulkoilemassa ja oli lämmin niin annoin vettä pikkasen.
Nokkamukin (semmonen missä on venttiili mut sen saa myös pois) ostin muutama viikko sitten siitä on antanu vettä myös. Muutaman kerran on hoksannu imeäki mut välillä sit otan sen venttiilin pois. Nyt kun on saanu kiinteää ni oon varannu nokkamukin viereen ja lopuksi kulauksen vettä. Lähinnä suun huuhtomista varten.
Niin ja oon antanu lasistaki vettä hörpyttämällä muutaman kerran ihan vaan ku niin uteliaasti katsoi ku itse join. :)
Kävästiin muuten sunnuntaina lintsillä. Saaga vaan meinas nukkua koko ajan ku kierreltiin siellä. Ei siis käyty missään laitteissa vaan käveltiin vaan. Mut lopuksi heräsi ja käytiin sit ihmettelemässä "hassuja peilejä".
Siellä muuten alle 1v pääsisi vanhemman kanssa ilmaseksi 9 laitteeseen jos vanhempi maksaa. Mut kattelin kyllä et suurin osa on liian hurjia vielä Saagalle kun ei osaa vielä istua.
Et semmosta tällä kertaa..
S&S
Dragon ja Butterfly:
Niin ei Saaga kyllä itse tiedä mitä sanoo mut ihanalle se kieltämättä kuulostaa jos aamulla sattuu sanomaan pinniksestä et "äi-ti". Varmasti kyllä ehtii unohtaa tuon taidon vielä moneen kertaa. Jännä miten osa taidosta tulee ja unohtuu hetken päästä ku oppii uutta. :)
S
Aarggh, kirjoittelin jo yhden viestin, minne lie katosi...
Gaiolella oli ollut mukava mökkiviikonloppu! Me saatiin eilen kutsu juhannukseksi kaverin mökille. Kiva, kun meillä -eikä suvulla- ole omaa mökkiä. Saa nähdä miten pojun kanssa semmoinen elämä luonnistuu, ainakin uutta ihmeteltävää on paljon.
Butterfly: Nyt sormet pois sieltä kaapilta : ) Mä en voi ostaa mitään herkkuja, varsinkaan karkkia, etukäteen vieraille, kun sorrun kuitenkin syömään ne itse.
Susanna: Kiitos vesivinkistä. Meille neuvottiin neuvolassa antaa pari lusikallista vettä päivässä suun huuhtomiseen, kun poju puklailee, mut on taas unohtunut... eli pitääpä muistaa taas antaa, jos se auttais massuunkin. Lintisillä olitte käyneet. Yhden mun kaverin tyttö tykkäsi kovasti huvipuistolaitteista alle vuoden ikäisenä, mut mun kummipoika taas pelkäsi, vaikka onkin muuten aikamoinen rämäpää. Mä en malttais odottaa, että Justus olis sen ikäinen, että voitais käydä huvipuistoissa yms. Justus varmaan hemmotellaan tulevina kesinä piloille kaikilla huvipuistoilla, vesipuistoilla, puuhamailla yms. kun tykkään niistä itse ; )
Meillä nukutaan edelleen puolen tunnin - tunnin päikkäreitä, niin sisällä kuin ulkonakin. Kai se vaan pitää hyväksyä, et kesä mennään näin. Onneks Justus nyt alkaa jo paremmin viihtyä hereillä ollessa vaunuissa tai sylissä ulkona (ekoja kertoja parvekkeella ja pihalla suuttui kun piti jäädä ulos vaikka heräsi, kun ei ollut moiseen tottunut..), niin ei haittaa vaikka heräisikin jossain kaupungilla tms. jo tunnin unien jälkeen.
Hermione: Sovitaan siis alustavasti maanantai ja mietitään aikaa lähempänä.
Mies kävi pihassa koeajoauton kanssa. Meinataan vaihtaa farmariin, käytettyyn tosin. Menee hermot, kun yhdistelmistä pitää ottaa renkaat pois, että mahtuis nykyisen auton takakonttiin. Tosin halvemmaksi tulisi ostaa uudet rattaat kuin auto... ;) Mut kyllähän sitä jatkossakin lapsiperheessä tavaraa reissuilla riittää, vähintään kolmen ihmisen vaatteet, matkasänky jne. Ja nykyisen auton arvo laskee koko ajan, on 2002 vuosimallia ja nyt saatais siitä n. 7000 kun kolmisen vuotta sitten maksettiin siitä 13000.
Nyt itkeskellään, moi.
Mama & Justus 3 kk tänään
Ihan ulkomuistista nyt kommentoin, suokaa anteeksi jos menee pieleen.
Hermionella oli ainakin vuosisadan kankkunen, Mulla ainakin on viime vuosina krapulat (no, ei niitä nyt niin kovin usein ole ollut) alkaneet kestää parikin päivää. Vanhuus ei tule siis yksin. Eetun sitkeää nuhaa mietiskelit. Siennalla oli nuha tasan 3 viikkoa, joten kauan kesti sekin. Sitten loppui ihan yhtäkkiä, samoin kuin alkoikin. Ei mitään muita oireita kuin vuotava nenä. Oli muuten syötävän suloinen kuva Eetusta, taisin ihan rakastua!
Nokkamukista on ollut puhetta. Meillä Sienna on juonut taikamukista vettä ilman venttiiliä jostain 7kk iästä lähtien niin, että mä juotan sitä. Olen yrittänyt opettaa sitä myös juomaan venttiilin kanssa, mutta ei vielä ole onnistunut. Meillä on sekä kahvallinen että kahvaton versio.
Dragonin Paul oli alkanut kierimään. Meillä on täällä edelleen sama etenemistapa ja hyvin sillä pääsee paikasta toiseen, varsinkin niihin kiellettyihin paikkoihin... Nytkin on koko ajan tuolla lampun jalassa.
Joku kyseli Siennan mekosta siinä kuvassa, oliko se Heltsy? Sienna sai sen jo jouluna isoisältään, mutta tuli nyt vasta käyttöön. On muka kokoa 66cm, mutta se ei voi pitää paikkansa koska on nyt sopiva ja Siennan vaatekoko on 74cm... Se on Benettonin mekko, luultavasti Stockalta löytyy jos on vielä valikoimissa.
Maman Justukselle 3kk onnittelut!
Meillä oli ihana aamiainen tänään kun käytiin kaverin ja sen 1,5 vuotiaan pojan kanssa Kauppatorilla syömässä lettuja. Aurinko paistoi ja Siennakin jaksoi laulella rattaissa vaikka oli päikkäriaika. Päikkäreille mentiin sitten klo 11.30, normaalisti se on heräämisaika... Sitten ollaan oltu jo hiekkiksellä ja keinumassa ja kohta pitäisi saada tyttö uudestaan nukkumaan.
Mies tulee huomenna viikoksi kotiin, jee! Meillä on kuulemma sunnuntaina äitienpäivä kun se oikea meni silloin ohi, tai ei ollut ketään mun kanssa juhlistamassa. Olen saanut toivoa lahjaa ja toivoin, että saan nukkua pitkään aamulla (varsinkin, kun olen edellisenä iltana ollut baarissa...). Sitten ens viikon maanantaina mennään päiväksi Tallinnaan, saatiin joku sikahalpa risteily ja ajateltiin käydä siellä vähän ostoksilla. Eniten kyllä odotan kaksinkeskistä aikaa miehen kanssa, jota tosin on vain Siennan nukkuessa, mutta kuitenkin. Jospa me tällä kertaa ei kinasteltaisi ihan niin paljon kuin viimeksi... Silloin oli pieni stressi päällä molemmilla.
Menen nyt laittamaan tyttöä unille, mutta ehdin varmaan huomenna päivällä vielä käväistä täällä ennen kuin palstatauko luultavasti koittaa.
Tipu & Sienna 8,5kk+
Mama: Kylläpä viestillä on ollut pitkä matka...mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan. :) Meilläkin oli viime viikolla hieman kakkaongelmaa tyttösellä, yöllä se sitten tuli ja piti ihan herättää mies ja iloita sille että nyt vauvan maha toimi! Naurettiinkin, että kyllä ne ilonaiheet on nyt vauvan myötä muuttuneet, mutta tärkeä asiahan se on tuo mahan toimiminen itse kullakin. Tänään muuten soittelin työpaikallekin kuulumisia, olikin puhetta jos kesän aikana tultaisiin käymään sielläpäin. Heinäkuussa vaan taitaa olla suurin osa lomalla, joten saattaa mennä elokuulle, mutta täytyy tuumata asiaa. Onnea 3kk johdosta Justukselle! :) Niin ja onnea autokaupoille myös!
Butterfly: Me pidetään kastajaiset tässä meillä kotosalla. Kovin isot juhlat ei tule, ihan perhepiirissä pidetään. Siltikin tuntuu olevan kaikenlaista muistettavaa. Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä juhlaan, niin otan mielelläni vastaan. Onko tapana tai voisiko ristiäisissä nostaa maljaa juhlan kunniaksi? Täältä kerran näinkin linkin, josta sai tilattua servettejä nimellä, eli ne on tilauksessa. :)
Odottelija: Todellakin melkein naapureita meistä tulee... ;) Täällä on nämä välimatkat melko pitkät, saa ajella kotvan ennen kuin on naapurikunnan puolella, joten melkein naapureiksi voikin sanoa 100 km:sta huolimatta. :) Joko olet aloittanut pakkaamisen?
Heltsy: Ylioppilasjuhlat meni melko hyvin. Aino nukkui lähes koko ajan, mutta heräsi sitten syömään eli sai osansa kakusta äidinmaidosta :) Loppuajasta alkoi kuitenkin jo mennä levottomaksi, kun oli tosi lämmin ja paljon ihmisiä. Joten sitten vähän hermostui, eikä oikein rauhoittunut mihinkään, joten siinä vaiheessa lähdimme kotiin. Taisi tyttö kuitenkin viedä osan juhlan huomiosta, kun kaikki vieraat ihaili pienokaista. :) Mukavaa reissua teille!
Hermionella onkin ollut melkoinen kankkunen...se joskus opetteluttaa tuo juhliminen, mutta pääasia että on ollut mukavaa! :)
Tipun aamiainen kuulosti herkulliselta :) Omat aamiaiset kun on yleensä aika pikaiset, ennenkuin neiti herää...Ja sinulla on vielä äitienpäivä tulossa, hieno juttu, että miehesi muistaa näin.
Tänään on ollut Ainolla melko levoton päivä, ei kovin pitkiä päikkäreitä ole nukkunut. Sylissä kyllä nukkuisi, mutta jos laittaa sänkyyn niin herää heti. Ulkonakaan ei jostain syystä kauaa viihtynyt. Nyt testailen tässä kantoliinaa ja hyvin tuntuu uni maittavan siinäkin. Oma hommansa vain tässä liinan sitomisessa, mutta jospa siinä ajan myötä harjaantuu.
Terkut kaikille enskoille!
Weera ja Aino 3 vko
Piti niin ehtiä tuleen vielä kunnolla kirjoitteleen ja kommentoimaan ennen matkaa mutta toisin kävi. Kiialla oli tänään joku ihme kitinä ja äitin lahkeessa roikkumispäivä, koko ajan sai viihdyttää. Mieskin oli kaks tuntia ylitöissä ja Kiian päikkärit kestoltaan alle kaks tuntia joten en saanut mitään hommia tehtyä päivän aikana vaan kaikki jäi iltaan. Niinpä nyt vaan lyhykäisesti luin loppupäivän kuulumiset ja kiitän matkatoivotuksista ja painun pehkuihin ees pariksi tunniksi. Puoli viiden aikaan ois tarkotus lähtee ajeleen kohti lentokenttää.
Palailen koneen äärelle ens viikon loppupuolella. Moikka!
heltsy ja kiia 8kk
Nopeesti vaan tulin toivottelemaan Tipulle ja Siennalle oikein ihanaa viikkoa perheen iskän kanssa. Toivottavasti loma kuluu ihanasti ja sopuisasti. Mulle on kans tuttua toin erossa olon jälkeen riiteleminen, sitä kun odottaa toista kotiin niin sitten vaan helposti paineet purkautuu silleen että tulee riitaa. Mutta sitten on taas paljon mukavampi olla! Ja kiitos kun kehuit Eetun kuvaa, kyllä lämmitti mieltä =)
Heltsy perheineen on jo matkalla, mukavaa lomaa sinne!
Eetu on edelleen nuhassa ja nyt sellainen aamu ettei mun kärsi olla yhtään pois näkyvistä. Itelläkin on vähän pinna jo kireellä.
h+e
Heipä hei taas pitkästä aikaa. Jos nyt vaikka löytyis se hetki aikaa kirjotella. Eilinen meni vähän heikossa kunnossa kun tätä alottelin, mutta onneks sentään olin wordiin alottanut kirjotteleen kun en tiennyt kerkeisinkö loppuun asti. Niin, joku ihmeen vatsapöpö varmaan iski ku koko päivän sai rampata vessassa. Illalla sentään vähän pysyi joku sisällä mutta nyt aamusta on kyllä maha ollu vähän kipeenä, mutta sentään ruoka pysyy jo sisällä.
Viime viikolla käytiin poitsun kanssa mummilassa ja junamatkat molempiin suuntiin meni ihan mallikkaasti. Kovasti oli paikkoja missä piti pojan kanssa käydä näyttäytymässä. Hiukan sai ite välillä levätä kun mummi ja isomummot viihdytti poikaa. Harmi vaan kuin asuvat niin kaukana ettei usein nää.
Maanantaina alkoi sitten vauvauinti ja vedessä olo aika meni hyvin. Suihkusta saatiin raivokohtaus joka ei meinannu loppua millään. Rauhottu vasta turvakaukaloon ja autoon pääsyyn. Eilen ja tänään on tuo nukahtaminen ollu vaikeeta jostain syystä, kauhean itkun kautta uni tulee. Illalla sentään nukahti oikein mallikkaasti ja nukkui yön hyvin. Nyt torstaina ei kyllä päästä tai ei mennä vauvauintiin kun oon kerran itse ollu kipeenä.
Jos vaikka koittais vielä jotain saada kommentoituakin.
Hermione: Mukavaa, että pääsit vähän viihteellä käymään vaikka seuraavana päivänä olo olikin heikompi. Hyvä kuva teidän eetusta
Susanna: Teillä oli miehen kanssa onnistuneet treffit takana, varmasti teki hyvää päästä kahdestaan liikenteeseen. Eiköhän se kiinteä ruoka ala pikkuhiljaa maistumaan ja kohta istuu jo suu auki odottamassa lisää :)
Mama: Hyvä, että teillä kakkaongelma ratkesi. Meilläkin pantattiin nyt viikko kakkaa ja nyt se sitten tuli. Kieltämättä jotenkin hupaisaa kun elämä alkaa pyöriä kakan ympärillä :) Kivaa, että siellä oltiin päästy itseään hemmottelemaan. Justukselle 3 kk onnittelut
Gaiole: Porkkanan maisteluun ollaan siellä päästy, ja mökkielämää vietetty.
Dragon: Siellä ollaan päästy liikkumisen vauhtiin, hienoa :) Ja olitte miehen kanssa päässeet yhdessä nauttimaan keikasta. Kummalle paikkakunnalle ootte kesällä iron maidenia menossa kattomaan?
butterfly: Poikien sanaiset arkut ovat avautuneet, sitä on mahtava kuunnella kun juttua välillä piisaa. Tulikos herkut syötyä ennen vieraita vai jäikös vielä jotain tarjottavaa? Meillä ei avatut pakkaukset kovin kauaa säily, kiitos minun, mutta avaamattomana saattaa säilyä vähän pitempään. Pitäis kyllä nyt jättää noi herkut syömättä.
Tipu: Varmasti ihanaa kun saatte miehen taas kotiin, pääsette yhdessä viettämään aikaa ja tallinaan shoppaileen :)
weera: Eiköhän aino liinailuun totu ja varsinkin itse siihen sitomiseen. Sain ite just lainaan pitkän liinan ja pitäis tosiaan sitä sitomista hiukan alkaa opetteleen. Poikaa oon vain tuollasessa kantopussissa kantanut lyhyitä aikoja, mutta liikkeessä ollessa ihan viihtynyt siinä.
Heltsylle mukavaa matkaa, vaikka taidattekin olla jo menossa :)
Meidän reissusta olitte kyselleet. Ollaan tosiaan juhannuksena lähdössä 4 päiväks bukarestiin koko perheen voimin. Saapi nähdä mitä poitsu sanoo lentokoneesta ja matkustamisesta ja miten tuo syöttäminen siellä onnistuu, mutta sen näkee vaan koittamalla. Juhannuksesta meillä alkaa miehellä loma ja sitten ollaankin jonkin verran liikenteessä ja välillä piipahdetaan kotosalla. Meillä kyllä riittäis hommaa tuon pihan kanssa ja sisälläkin tarvis noihin vaatehuoneisiin sisustaa laittaa. Paremmat matkarattaat reissua varten meillä on hakusassa, jos on hyviä vinkkejä niin otetaan mielellään vastaan.. Missä vaiheessa voi ruveta pitämään enemmän tuollasessa puoli-istuvassa asennossa esim. rattaissa ja sitterissä?
Meillä on poitsu ruvennut viime viikkoina oikein hekottamaan kunnolla. Välillä koko poika hytkyy kun hekottaa. Ja kovasti koitetaan selältään kääntyä, kyljilleen pääsee hyvin mutta ei siitä vielä eteenpäin. Mahaltaan selälleen on muutamia kertoja kyllä jo päässyt.
Siinäpä meidän kuulumisia, pahoittelut lähestulkoon omanapaisesta viestistä.
toivottavasti saan nyt kuvan laitettua, näin meillä reissattiin :)
-Sara-Maria ja poitsu-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8b801e0f-3204-11dd-8384-…!
Pikaisesti Weeralle kirjoittelen kastajaisista, kun on vielä tuoreessa muistissa omat: Mun mielestä kuoharin kilistely tuo sellaista juhlan tunnelmaa. Mies oli ensin sitä mieltä, että kastajaisissa ei tarvitsisi alkoholia olla ja minä ehdotin, että kilistellään jollain alkoholittomalla keväisellä boolilla. Päädyttiin kuitenkin kuohariin ja kyllä se minusta mukavasti aloitti juhlan varsinaisen kristillisen seremonian jälkeen. Mies toivotti kaikki tervetulleiksi ja vieraat toivottivat kaikkea hyvää vauvalle. Muuta alkoholia meillä ei tarjoiltu. Mitäs muuta..? Itse koristelin seisovaa pöytää 'lapsellisilla' jutuilla. Tämä voi jonkun muun mielestä olla ihan tyhmä idea, mutta minusta sopi kivasti lapsen juhlaan eli laitoin esim. sellaisen kauniin lahjaksi saadun nallen nojailemaan kukkamaljakkoon. Meidän äiti leipoi suklaakakun ja oli koristellut sen nallenomparelleilla. Nimeen liittyvät jutut on musta kivoja eli niiden lautasliinojen lisäksi tehtiin pikkuleipiä pojan etunimen kirjaimilla, kaneliS-reseptillä. Täytekakkuunkin olisi tietysti voinut kirjoittaa nimen, se jäi meillä tekemättä kun anoppi oli tilannut kakun sukulaisen pitopalvelusta. En malta odottaa, että kuulen teidän tytön oikean nimen : )
Nyt alkaa huutelu kuulumaan... Justus on viihtynytkin jo puolisen tuntia itsekseen lelujen kanssa!
-m & j
SARA-MARIA: Iron maidenia mennään katsomaan helsinkiin. Just niin tyypillistä tuuria,että kaverini, joka asuu helsingissä menee katsomaan niitä tampereelle ;) Oli muuten ihana kuva teidän poitsusta!!
BUTTERFLY: Toivottavasti siellä ollaan jo paremmassa kunnossa. Voimia sinne!!!!
Tuli mieleeni tässä, että jos matkustaa linja-autossa vauvan kanssa niin saako siellä kaukalon kiinni penkille vai miten siellä toimitaan???? Entäs lentokoneet? Täällä ainakin on muutamia, jotka ovat lentokoneessa matkustaneet.
Dragon
lauantaina oli mukavaa ja eilen sitten ihan vuosisadan krapula. En pystyssä pysynyt ku sen verran että vessaan oksentamaan ja takas vaakatasoon. Mikään ei pysynyt sisällä, illaa klo20 alko vesi pysymään. Eli vieläkin on todella väsynyt ja heikko olo, paino tais tipahtaa pari kiloa eilisen takia. Eipähän todellakaan tarvii vähään aikaa juoda! mä tiesin että mun pitäis pysyä vaan oluessa, muuten tulee äkkiseltään paha olo. No, siellä bileissä oli ruuan kans viiniä, sit boolia ja kahvin kans sellaiset tujut paukut. Eli kaikkea mahdollista tuli juotua, siideriäkin kaverilta taksimatkalla. Mä en kyllä opi ikinä ottamaan viinaa niinku aikuiset =( Onneks mies hoiti eilisen Eetua, mä en edes imettänyt koko päivänä, eipä noi tissitkään tuntuneet edes täysiltä kun en eilen syönyt mitään. Nyt yritän mennä juomaan kahvia josko tässä vihdoin heräsi tähän päivään. Kommentoi teille paremmin kunhan jaksan, nopeesti vaan MAMAJAJUSTUS, meillä on keskiviikkona menoa ja huomenna taidan vielä olla ihan kotona... Käviskö teille perjantai? taikka sit ens viikko. Palamisiin!