Lue keskustelun säännöt.
Koska pottailu kannattaa aloittaa?
Kommentit (22)
ja äidistä milloin jaksaa ruveta pottailu harjoittelemaan. Itse olen aika laiska ja aloitettiin kunnon harjoittelu vasta 1,5-vuotiaana. Nyt poika on 2,5-vuotias ja edelleen ei suostu tekemään kakkaa pottaan vaan haluaa tehdä ne housuihin. Myöskin pissat tulee housuun jos en säännöllisesti käytä potalla 1-2h välein. Kotioloissa vaippaa ei olla käytetty reiluun puoleen vuoteen. Näköjään joillakin vain kestää. Jos tämän olisin tiennyt etukäteen, olisin aloittanut harjoittelun myöhemmin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä poika oli noin 9 kk, kun alkoi käydä potalla. Hänestä se oli tosi hauskaa istuskella kodinhoitohuoneessa tuijottamassa pyykkikonetta. Otettiin tavaksi käydä siellä unien ja ruuan jälkeen sekä nukkumaan mennessä. Joskus tuli jotain ja joskus ei. Jos ei huvittanut istua tai oli kiire jonnekin, niin sitten jätettiin väliin.
Aika nopeasti hiffasi, mistä oli kyse. Ei tietysti vielä tuolloin osannut pidättää, mutta pyrki potalle hädän yllättäessä. Sen jälkeen, kun täytti 1,5 vuotta, en ole kakkavaippaa joutunut vaihtamaan kuin kerran (vatsatauti). Vaipat on ollut kokonaan pois hieman yli 2-vuotiaasta. Nyt on 3-vuotias, ja käy tavallisella vessanpöntöllä jakkaran kanssa (potta on kuulemma vauvoille...).
Ihan varmasti olisi oppinut kuivaksi ilman noin aikaista aloitusta. Ja jos olisi aloitettu myöhemmin, prosessi olisi varmasti ollut nopeampi. Itse olen sen verran laiska, että tämä oli mulle helpompi tapa. En olisi aloittanut suostuttelemaan saati pakolla yrittämään, jos häntä ei olisi kiinnostanut.