Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään ei uskalla sanoa miestä puolisoksi, koska

Vierailija
08.01.2011 |

silloin luullaan, että elään suhteessa naisen kanssa. Naisparit haluavat nimenomaan käyttää sanaa puoliso. Harmi, että puoliso-sana on kokenut inflaation.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voithan puhua Pekka-puolisosta, jos oikein ahdistaa.

Vierailija
2/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on perää. Toisaalta puoliso on minustakin hyvä sana, joten miksei sitä voi käyttää? Jos joku luulee että kyse on naisesta, niin siinäpähän luulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuoliso tai naispuoliso ovat myös luonnollisia termejä, jos pelottaa nuo "muut" seksuaaliset suuntautumiset.

Nimimerkillä,

sateenkaari

Vierailija
4/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei se mun mielestä ole inflaatiota, nainen puolisona on samanarvoinen miehen kanssa, mutta en silti halua että mun luullaan elävän naisen kanssa. Samoin on musta tyhmää, että jos sanoo mies, sitä ei automaattisesti voi tietää aviomieheksi vaan puhe voi olla miesystävästä tai avomiehestä. Pitäisi sanoa aviomies mutta se taas kuulostaa kovin viralliselta...

Vierailija
5/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lähimmäisesi tietävät, että mies tarkoittaa sinun kohdallasi aviomiestäsi.

Mitä se muiden mielipide painaa?

Vierailija
6/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin häntä mieheksi, niin kuin hän minua vaimoksi. Usein hän on minulle se toinen puolisko tai hellu.

Mulle on ihan sama miksi vieraat ihmiset minun puolisoa luulee. Onpa kerran kotikylälläni luultu että seurustrelenkin tytön kanssa, vaikka olin jo pitkään ollut mieheni kanssa yhdessä. Lähinnä tämä "juoru" vain nauratti.

Vierailija
7/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en käyttäisi :)

Vierailija
8/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lähimmäisesi tietävät, että mies tarkoittaa sinun kohdallasi aviomiestäsi.

Mitä se muiden mielipide painaa?

Tuttujen kanssa puhuessa käytän ihan miehen (puolison) etunimeä eli ongelma onkin jos juttelen vieraamman kanssa. Tai ei se nyt oikeasti mikään ongelma ole. :) Mut kuitenkin.

Ehkä siksi kun näytän vähän rekkalesbolta, niin en kuitenkaan haluaisi olla sellainen. :) Enkä halua että ihmiset pitävät mua lesbona... olenko häiriintynyt? vai vain estoinen?

6

Vierailija
9/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nyt vielä, kun sukupuolineutraali avioliitto ei ole todellisuutta. Sitten voi puhua esim. miehestä/aviomiehestä.

Vierailija
10/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on vain ja ainoastaan pääsi sisällä.

Ja edelliselle tiedoksi, että kyllä nais- ja miesparitkin sanovat olevansa "naimisissa". Tämä siis romuttaa teoriasi sanasta "aviopuoliso".

Vierailija
11/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA tämä juttu tuli mieleen ihan radio-ohjelmasta tänä päivänä. Ei edes miltään hömppäkanavalta. Lessboa siinä haastateltiin ja näistä nimityksistä puhuttiin. Silloin tuli meileen tämä puoliso-sanan inflaatio.

Vierailija
12/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua olevansa 'naimisissa', mutta eivät he ole naimisissa. He ovat rekisteröineet parisuhteensa ja sillä hyvä.

Mutta jos nainen puhuu aviomiehestään, on aukotta selvää, että kyseessä on naimisissa oleva heteropari.

Vierailija
13/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaillaan.

JA tämä juttu tuli mieleen ihan radio-ohjelmasta tänä päivänä. Ei edes miltään hömppäkanavalta. Lessboa siinä haastateltiin ja näistä nimityksistä puhuttiin. Silloin tuli meileen tämä puoliso-sanan inflaatio.

Vierailija
14/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois se hirviätä jos joku kyseenalaistaisi heteroseksuaalisuutesi!

sen sijaan se, että minua päivittäin kohdellaan heterona, vaikken sitä ole, niin sehän oikeus ja kohtuus kun heteroseksuaalissuus on Ensisijainen ja Luonnollinen ja Merkityksellinen

Vierailija
15/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tökki vähän kovaan

Heitä tökki, jos joku kuuli nimen väärin joskus tyyliin Eeva kuultiin Eeroksi, kun puhuivat paristaan.

Vierailija
16/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"naimisissa" on puhekieltä joka muuttuu ja muuntuu koko ajan.

laki puhuu avioliitosta, naimisissa olemisesta se ei sano sanaakaan.

Vierailija
17/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kuitenkaan ole solmineet avioliittoa. Aviopuoliso on siis edelleen vain heteropuoliso.

Vierailija
18/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei kauaa enää, ensi vaalikaudella avioliitto avataan

Vierailija
19/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei kauaa enää, ensi vaalikaudella avioliitto avataan

Vierailija
20/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka avoipuoliso.

Kumppani on tosiaan uhka sana jo ollut kauan, puoliso on näille rekisteröityneille. Onneksi meillä heteronaisilla on sana mieheni ja sitten miehillä on sana vaimoni.

Jotkut tosin käyttää avokistaankin sanaa vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän