Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään ei uskalla sanoa miestä puolisoksi, koska

Vierailija
08.01.2011 |

silloin luullaan, että elään suhteessa naisen kanssa. Naisparit haluavat nimenomaan käyttää sanaa puoliso. Harmi, että puoliso-sana on kokenut inflaation.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos avataan).

Vierailija
22/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku luulisi, että puolisoni on nainen, vaikka tuo on mies. Puhun hänestä tyllä yleensä miehenä tai etunimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kotikadussa lesboparin jäseniä kutsutaan toistensa vaimoiksi, heh.

Vierailija
24/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierastavansa sanaa vaimo. Jotenkin rivien välistä ei halunnut tuoda lesbouttaan esille näin. Sanoo mieluummin puoliso ja jättää kuulijalle arvailun varaa. Sitten syytti niitä, jotka eivät heti ymmärtäneet, vaan kuulivat esim. nimen väärin. On kuulemma outoa suhtautumista. Sanoisi suoraan vaimo vaan, niin olisi kaikille heti selvää.

Vierailija
25/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää sitä vaimo-sanaa nimenomaan heterosanana, ja siksi välttävät

ei kaikki

Vierailija
26/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisostaan että hän puhuu miehestä ja samoin miehen puhuessa puolisosta oletan sen puolison olevan nainen. Heterous on kuitenkin yhä vieläkin huikean paljon yleisempää kuin homous. Luulenpa myös että näin tekee suurin osa suomalaisista, joten voit huoletta puhua puolisosta, harva ihminen sua lesboks sillä perusteella lukee :) Itse asiassa mulle ei ole tullut edes mieleen, että puolisosta puhuvat nimenomaan lesbot tai homot ja että heteroiden pitäis jotenkin välttää sen sanan käyttöä. Tää on taas vissiin näitä heteroiden keksimiä juttuja :)

Vierailija
27/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään sanaa "kumppani" tai "elämänkumppani". Siitä tulee heti homopari mieleen, ei puolisosta.

Vierailija
28/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisona, enkä ole ajatellut, että joku saattaisi siksi luulla, että puolisoni on nainen. Mulle on kyllä ihan yks ja sama, jos joku, joka ei mua tunne (jos vaikka tulee juteltua kuntosalin saunassa tms. jonkun kans), kuvittelee mun olevan lesbo sen perusteella, että käytän aviomiehestäni sanaa puoliso.

Vierailija
29/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämppikseksi tai poikaystäväksi :-D mulla ei ollut hinkua avioon,en halua korostaa kenellekään,että ollaan avioliitossa.

Vierailija
30/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nimenomaan niin, että sukupuoli jaa epäselväksi. Samoin jos vähän tuntemattomamman kanssa jostain syystä tulee tarve minun puhua hänen suhteestaan, käytän aina sanaa puoliso siksi, että en automaattisesti oleta kenenkään olevan hetero.

Itse elän heteroavioliitossa, mutta olen bi.

Vierailija
31/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heteroseksuaalissuus on Ensisijainen ja Luonnollinen ja Merkityksellinen

on tarkoitettu lisääntymään saman sukupuolen kanssa?

Vierailija
32/32 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoista tulee mieleen pitkä parisuhde, jossa ei olla menty kihloihin, naimisiin / rekisteröityyn parisuhteeseen. Asutaan yhdessä tai sitten ei.

Esim. vanhemmalla iällä uudella kierroksella olevat ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän