Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitteko Kuukausiliitteen malariajutun? Minä luin itku kurkussa

Vierailija
08.01.2011 |

mutta onneksi se poika ilmeisesti parani. Harmi vaan, että kaikille ei käy yhtä hyvin :( Järkyttävä oli se kansikuvakin.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jääkiekkoyleisön pitäisi kantaa vastuunsa ja jättää menemättä peleihin. Elämä on valintoja.

maailma olisi heti parempi paikka, vai?

Ei vittu.....

Vaikka jääkiekko pelinä olisi kiinnostava (mitä se ei ole), miettisin kaksi kertaa maksaisinko kovaa hintaa lipuista, jos seurat tienaavat niin paljon, että niillä on varaa maksaa pelaajista tähtitieteellisiä summia. Haiseehan tuollainen toiminta taivaisiin asti. Tosin Suomessa tämä ei ole mikään ongelma, mutta NHL:ssä on.

Vierailija
42/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväntekeväisyyteen ja on lastenklinikan kummia yms. Onhan imago jätkälle tärkeä asia. Ja uppoahaan se osaan kuin veitsi voihin. Totuus on se, että älytön ökyily on joka tapauksessa hänelle helvetisti tärkeämpää kuin lasten kärsimys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maa, missä rikkaat asuvat vartioidulla alueilla lasten käydessä yksityiskoulua, kun parin kilsan päässä ihmiset slummeissa näkevät nälkää (siis ne juntit luuserit).

Vierailija
44/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko sen Kuukausiliitteen malariajutun ja mitä ajatuksia herätti?

ap

hyväntekeväisyyteen ja on lastenklinikan kummia yms. Onhan imago jätkälle tärkeä asia. Ja uppoahaan se osaan kuin veitsi voihin. Totuus on se, että älytön ökyily on joka tapauksessa hänelle helvetisti tärkeämpää kuin lasten kärsimys.

Vierailija
45/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestöille. Ikävä kyllä niin moni hanke vaan kaatuu ainaisiin sisällissotiin noissa Afrikan maissa. Ei saada koskaan mitään toimivaa terveydenhuoltojärjestelmää, koulusysteemiä, hallintoa yms, kun heimot taas kohta keksii alkaa lahdata toisiaan olan takaa:(

Vierailija
46/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty AV:lla ratkaisemaan Afrikan malariaongelmaa ja on itsestään selvää, että ainoa tapa auttaa on antaa rahaa hyväntekeväisyysjärjestöille, niin on todellakin relevantti asia keskustella tuosta toimituksellisesta ratkaisusta laittaa Selänteen ökyilystä kertova juttu malariajutun oheen.

Vai mitä ihmeen näkökantoja sinä tuohon malaria-asiaan odotat? Tuliko sinulle todella uutena asiana, että Afrikassa kuolee lapsia tuhatmäärin päivittäin niin nälkään kuin sairauksiinkin (myös mm. aidsiin).

Vierailija
47/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenklinikan kummityöhän on sellaista, että julkkiksilta ei kerätä rahaa vaan naaman näyttämistä erilaisissa tilaisuuksissa. Jossain lehdessä valotettiin miten se toimii.

Julkkikset osallistuvat esim. golfturnaukseen, johon yrityksille on mahdollista ostaa osallistumisensa. Moni kun maksaa, että pääsee pelaamaan julkkisten kanssa. Julkkis saa hyvän imagon, lastenklinikka rahaa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Jenkeissä hyväntekeväisyys kuuluu kuuluu jokaisen imagoaan varjelevan julkkiksen toimintaan. Välttämättä ei tartte lahjoittaa rahaa, riittää että tuo näkyvyyttä.

Mutta asiaan: ymmärtäisin valituksen, jos Teemu Selänne olisi poliitikko tms. Sen sijaan hän on jääkiekkoilija, joka on ikänsä luistellut kiekon perässä. Minusta asetatte kohtuuttomia vaatimuksia hänelle.

i ole hänen vikansa, että hänelle maksetaan niin paljon, että rahaa riittä ökyilyyn. Mutta minään suurena maailmanparantajan uraan kukaan jääkiekkoilija tuskin on koskaan pyrkinyt eikä heiltä sellaista voi odottaakaan.

Vierailija
48/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.

43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'

44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'

45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""

Vierailija
49/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota, kun että voisi sentään olla levittelemättä vastenmielistä elämäntyyliään lehdissä. Irvokasta tästä nyt vielä teki se, että oli (varmaan vittuiluna ei-niin-järjenjättiläisenä-pidetylle Selänteelle) tuon malariajutun oheen.

Vierailija
50/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos malaria on sellainen aihe sinusta, ettei siitä kannata keskustella niin sovitaan sitten niin. Lopetan purnaamiseni täällä av:lla ja yritän nyt itse ottaa aiheesta enemmän selvää.

Ja toimituksellinen ratkaisu tai ei, niin minusta Teemu Selänne tai hänen edustamansa urheilulaji eivät ole syyllisiä mihinkään pahaan. Päinvastoin, kun saadaan lapsia ja nuoria urheilun pariin, monta ongelmaa on jo ratkaistu.

ap

ei pysty AV:lla ratkaisemaan Afrikan malariaongelmaa ja on itsestään selvää, että ainoa tapa auttaa on antaa rahaa hyväntekeväisyysjärjestöille, niin on todellakin relevantti asia keskustella tuosta toimituksellisesta ratkaisusta laittaa Selänteen ökyilystä kertova juttu malariajutun oheen.

Vai mitä ihmeen näkökantoja sinä tuohon malaria-asiaan odotat? Tuliko sinulle todella uutena asiana, että Afrikassa kuolee lapsia tuhatmäärin päivittäin niin nälkään kuin sairauksiinkin (myös mm. aidsiin).

Vierailija
51/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenklinikan kummityöhän on sellaista, että julkkiksilta ei kerätä rahaa vaan naaman näyttämistä erilaisissa tilaisuuksissa. Jossain lehdessä valotettiin miten se toimii.

Julkkikset osallistuvat esim. golfturnaukseen, johon yrityksille on mahdollista ostaa osallistumisensa. Moni kun maksaa, että pääsee pelaamaan julkkisten kanssa. Julkkis saa hyvän imagon, lastenklinikka rahaa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Jenkeissä hyväntekeväisyys kuuluu kuuluu jokaisen imagoaan varjelevan julkkiksen toimintaan. Välttämättä ei tartte lahjoittaa rahaa, riittää että tuo näkyvyyttä.

Mutta asiaan: ymmärtäisin valituksen, jos Teemu Selänne olisi poliitikko tms. Sen sijaan hän on jääkiekkoilija, joka on ikänsä luistellut kiekon perässä. Minusta asetatte kohtuuttomia vaatimuksia hänelle.

i ole hänen vikansa, että hänelle maksetaan niin paljon, että rahaa riittä ökyilyyn. Mutta minään suurena maailmanparantajan uraan kukaan jääkiekkoilija tuskin on koskaan pyrkinyt eikä heiltä sellaista voi odottaakaan.

Vierailija
52/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustellaan, mutta voisitko itse avata jonkun näkökulman siihen. Onko se siis voivottelu vai kauhistelu vai jotain muuta?

Vierailija
53/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi lahjoittaa rahaa? Ja onko mitään muita tapoja auttaa?

ap

keskustellaan, mutta voisitko itse avata jonkun näkökulman siihen. Onko se siis voivottelu vai kauhistelu vai jotain muuta?

Vierailija
54/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha olettaa, että tyypit, joiden jalustalle nostaminen perustuu taitoon laukoa kiekkoa metallihäkkiin, edustaisivat muilta ominaisuuksiltaan ihmiskunnan kirkkainta kärkeä.

On toki sinänsä huvittavaa, että heistä yritetään leipoa sankareita muutenkin. Hehän vain tekevät juuri sitä mitä osaavat. Saamiaan rahoja he käyttävät juuri niin, kuin voi olettaa ihmisiltä, joiden elämä pyörii kiekkokaukalon ympärillä.

Vierailija
55/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun kiekonläimijän omaisuudella hoidettaisiin ja ruokittaisiin varmaan miljoona lasta Afrikassa.

Missä sinun mielestäsi piilee malarian kaltaisten ongelmien syy, jos ei täysin vääristyneissä ja epäoikeidenmukaisissa rakenteissa, jotka jakavat omaisuuden epäreilusti maailman ihmisten kesken. Eikö sinusta ole väärin, että Selänteen lapset ökyilevät yltäkylläisyydessä kuin miljoonat lapset näkevät nälkää?

Eikö nämä asiat aiheuta sinussa mitään ajatuksia? Vaikka keksisit jonkun ratkaisun malariaongelmiaan, niin sata muuta ongelmaa on jonossa. Eivätkä ne ratkea kuin suuria linjoja muuttamalla.

Vierailija
56/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin tunnettu hyväntekeväisyysjärjestö. Sitten on sellainen kuin Unicef. Käypä vaikka ekana heidän kotisivuillaan.

Vierailija
57/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustustiliä?

Vierailija
58/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin tunnettu hyväntekeväisyysjärjestö. Sitten on sellainen kuin Unicef. Käypä vaikka ekana heidän kotisivuillaan.

Vierailija
59/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt perkeleellinen vääryys, että jollain idioottimaisella kiekon läimimisellä ansaitsee sellaisen omaisuuden, että voi loisvaimonsa kanssa ökyillä loppuelämänsä puolen maailman eläessä köyhyydessä. Se on sellainen epäkohta, joka pitäisi muuttaa just nyt. Ja juu saahan sitä keräillä autoja, mutta ahneutta ja idiotosmia se on ja sen on totisin tosi.

Vierailija
60/77 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilee epäoikeudenmukaisissa rakenteissa. Puhut fiksusti suurista linjoista, mutta silti osoitat syyttävän sormen jonkun yksittäisen ihmisen kohdalle. Miksi? Minusta suuret linjat tarkoittavat sitä, että hyvinvointivaltiot pitäisi saada innostuneemmin mukaan korjaamaan kehitysmaiden ongelmia. Vika ei ole julkkiksissa, mutta heihin on helppo kohdistaa aggressionsa, koska heidän omaisuutensa ei ole yhtä abstraktia, kuin suuryrityksillä ja valtioilla. ap

jonkun kiekonläimijän omaisuudella hoidettaisiin ja ruokittaisiin varmaan miljoona lasta Afrikassa.

Missä sinun mielestäsi piilee malarian kaltaisten ongelmien syy, jos ei täysin vääristyneissä ja epäoikeidenmukaisissa rakenteissa, jotka jakavat omaisuuden epäreilusti maailman ihmisten kesken. Eikö sinusta ole väärin, että Selänteen lapset ökyilevät yltäkylläisyydessä kuin miljoonat lapset näkevät nälkää?

Eikö nämä asiat aiheuta sinussa mitään ajatuksia? Vaikka keksisit jonkun ratkaisun malariaongelmiaan, niin sata muuta ongelmaa on jonossa. Eivätkä ne ratkea kuin suuria linjoja muuttamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi