Luitteko Kuukausiliitteen malariajutun? Minä luin itku kurkussa
mutta onneksi se poika ilmeisesti parani. Harmi vaan, että kaikille ei käy yhtä hyvin :( Järkyttävä oli se kansikuvakin.
Kommentit (77)
Oikeastaan minulle on ihan sama mitä siitä maksetaan, mutta vuosienkaan pelien seuraamisen jälkeen (pakosta) en voi kuvitella mitään tylsempää ajankulua. Tai no, ehkä formulat.
Jääkiekkoa pitäisi verottaa rankasti ja rahat laittaa vaikka malarian ehkäisyyn. Jääkiekkolippuihin voisi lisätä 100% hintaa, ja tämä olisi se vero.
tuossa katkera suomalainen juntti osoittaa luoneensa: keksii ja hekumoi millaista olisi jos voisi määräillä sääntöjä ja maksuja asioihin jotka eivät itseä kiinnosta. Toisaalta itkettää, toisaalta naurattaa makeasti.
, itse juttua en ole vielä ehtinyt edes lukea.
että meidän kaksivuotias on laihempi kuin kehitysmaan malariaa sairastava lapsi. Mutta joo. Teemu Selänteen ökyily on aina ollut erittäin mautonta. Toki toimituksellinen ratkaisu sijoittaa malariaan kuoleva pikkupoika Selänteen privaatin golf-kentän jälkeen oli erittäin toimiva. Selänteestä jäi ällöttävä kuva.
tuossa katkera suomalainen juntti osoittaa luoneensa: keksii ja hekumoi millaista olisi jos voisi määräillä sääntöjä ja maksuja asioihin jotka eivät itseä kiinnosta. Toisaalta itkettää, toisaalta naurattaa makeasti.
Kuule kyllä se suomalainen juntti löytyy sieltä jääkiekkokaukalosta. Sen juntimpaa porukkaa ei oikeasti löydy mistään. Eikä ihme, koska eihän sitä ehdi sivistymään kun on niin tärkeä ja merkityksellinen työ - kiekon läimiminen. Lasten pelailun ymmärrän kyllä, mutta kyllä aikuinen jääkiekkoilija on poikkeuksetta säälittävä.
nälänhätään ja malariaan kuoleviin lapsiin. Syypää on ihan tyystin kyseisen maan hallitus. Typerää provosoitua moisesta.
Kuule kyllä se suomalainen juntti löytyy sieltä jääkiekkokaukalosta. Sen juntimpaa porukkaa ei oikeasti löydy mistään. Eikä ihme, koska eihän sitä ehdi sivistymään kun on niin tärkeä ja merkityksellinen työ - kiekon läimiminen. Lasten pelailun ymmärrän kyllä, mutta kyllä aikuinen jääkiekkoilija on poikkeuksetta säälittävä.
Jos sinä menet NHL-miljonäärille sanomaan häntä säälittäväksi niin tilannehan on ilman muuta koominen, sinun tappioksesi. Ensiksi mainitulla on rahaa, mainetta ja ties mitä. Sinulla on.... veikkaanpa että aika vähän.
Juntti on köyhä ennakkoluuloinen laiska mitään saavuttamaton paska. Ammattilaisurheilija ei mitään näistä.
Jos sivistyneisyys on kirjaviisautta niin sitten on. Minä olen ainakin mieluummin "sivistymätön" miljonääri kuin joku korkeakoulun käynyt kirjastonhoitaja tms.
Että maailmassa olisi aivan riittävästi rahaa poistaa esim. nälänhätä, parantaa huomattavasti terveydenhoitoa joka puolella maailmaa jne. jos vain haluaisimme. Tuollainen Selänteen leveileminen ja omaisuuden ylenpalttinen kerääminen vie vain kauemmas globaalien ongelmien ratkaisemisesta. Se tässä on surullista.
Juntti on köyhä ennakkoluuloinen laiska mitään saavuttamaton paska. Ammattilaisurheilija ei mitään näistä.
Jos sivistyneisyys on kirjaviisautta niin sitten on. Minä olen ainakin mieluummin "sivistymätön" miljonääri kuin joku korkeakoulun käynyt kirjastonhoitaja tms.
Tässä suhteessa eroamme toisistamme, ja lukija voi helposti päätellä kumpi on juntimpi.
P.S. Itse pidän Suomea henkisenä Albaniana mm. jääkiekon takia. Ihana päästä täältä aina välillä pois maihin, joissa jääkiekkoilusta ei ole ikinä kuultukaan.
Jos sinä menet NHL-miljonäärille sanomaan häntä säälittäväksi niin tilannehan on ilman muuta koominen, sinun tappioksesi. Ensiksi mainitulla on rahaa, mainetta ja ties mitä. Sinulla on.... veikkaanpa että aika vähän.
Päivän naurut :D Junttia on olla välittämättä ja haalia vain itselleen. Tällaista ihmistä ei voi mitenkään pitää älykkäänä ja hyvänä.
Hän on kuitenkin ne rahansa ansainnut ja ei ole Teemun vika, että huipputason kiekkopelaajille maksetaan miljoonia. Yleisöhän ne hinnat päättää, jos ei katsojia olisi niin lippuhinnat, paitojen, mailojen ja muiden tuotteiden hinnat laskisi ja samalla myös urheilijoiden palkat. ja aika naurettavaa kuvailla Selännettä ylimieliseksi ja ahneeksi. Olen aika varma, että jos täällä palstamammat olisivat miljonäärejä niin hankkisivat hienot talot, autot ja muut välineet. Teemu on ollut jo parikymmentä vuotta Lastenklinikoiden kummi ja lahjoittanut suuria summia hyväntekeväisyyteen. Käy joka kesä pitämässä jotain kiekkoleiriä lapsille kun tulee Suomeen. Erittäin paljon on tehnyt hyväntekeväisyyttä erityisesti sairaiden lasten hyväksi. Ovat kutsuneet jopa sairaita lapsia omaan kotiinsa vierailulle.
jos sillä mitään häpyä edes on. Mies jolla on kuusi autoa vaikuttaa vähän yksinkertaiselta - eikö se oikeasti keksi enää mitään muuta älytöntä törsäyskohdetta?
Olen aika varma, että jos täällä palstamammat olisivat miljonäärejä niin hankkisivat hienot talot, autot ja muut välineet.
Äläpä ole niin varma.
Mutta olen kyllä samaa mieltä, että ei Selänne yksin ole vastuussa systeemin epäoikeudenmukaisuudesta. Kyllä jääkiekkoyleisön pitäisi kantaa vastuunsa ja jättää menemättä peleihin. Elämä on valintoja.
jos sillä mitään häpyä edes on. Mies jolla on kuusi autoa vaikuttaa vähän yksinkertaiselta - eikö se oikeasti keksi enää mitään muuta älytöntä törsäyskohdetta?
asiassa hänellä on 20-30 autoa...
Eiköhän hänellä muutama miljoona ole kiinni järkevimmissäkin sijoituskohteissa.
Ajattelin, että tulisi paljon keskustelua siitä, miten näitä pieniä malariapotilaita voitaisiin auttaa. Sen sijaan huomio onkin keskittynyt suomalaiseen jääkiekkoilijaan. Teemu Selänteestä sen verran, että hänhän on esim. perustajajäsenenä Lastenklinikoiden kummeissa ja lahjoittanut klinikalle arvokkaita hoitolaitteita. Omaisuutensa ja julkisen toimintansa avulla kantanut kortensa kekoon tehdäkseen jotain hyvää.
Mutta tuosta malariajutusta, aion ottaa selvää mitä voisin yksittäisenä kansalaisena tehdä, jotta malariaan sairastuneita lapsia voisi auttaa. Afrikassahan se on yleisin lasten kuolleisuussyy. Olen koko päivän miettinyt tuota ja ihan hajalla.
ap
Mutta tuosta malariajutusta, aion ottaa selvää mitä voisin yksittäisenä kansalaisena tehdä, jotta malariaan sairastuneita lapsia voisi auttaa. Afrikassahan se on yleisin lasten kuolleisuussyy. Olen koko päivän miettinyt tuota ja ihan hajalla.
ap
Esim. Malawissa muistaakseni Bill Gates lahjoitti miljoona hyttysverkkoa joka kotiin, jotta malarian leviäminen estyisi, mutta tulos oli +-0.
DDT:llä kai joskus myrkytettiin malariahyttysen asuinpaikkoja Afrikassa, mutta eipä sekään hirveän hyvä vaihtoehto ole.
Jos ongelmaan olisi helppo ratkaisu, kyllä se varmaan olisi jo keksitty.
Kun ei ole mitään yksittäistä syypäätä, mihin kohdistaa järkytyksensä, niin olkoon se vaikka edellinen artikkeli lehdessä. Defenssimekanismi sekin.
ap
Tässä suhteessa eroamme toisistamme, ja lukija voi helposti päätellä kumpi on juntimpi.
P.S. Itse pidän Suomea henkisenä Albaniana mm. jääkiekon takia. Ihana päästä täältä aina välillä pois maihin, joissa jääkiekkoilusta ei ole ikinä kuultukaan.
todellakin kaltaisistasi ja se on hieno juttu!
Jonkun urheilujajin yleinen fanitus ei korreloi "henkisen Albanian" kanssa.
Minä nautin siitä kun pääsee pois täältä kateellisten kyttääjien tasapäistetystä verohelvetistä! Kuukauden päästä seuraava reissu jo odottaakin...
En osta tuota. ap
Jos ongelmaan olisi helppo ratkaisu, kyllä se varmaan olisi jo keksitty.
Kyllä jääkiekkoyleisön pitäisi kantaa vastuunsa ja jättää menemättä peleihin. Elämä on valintoja.
maailma olisi heti parempi paikka, vai?
Ei vittu.....
nyt vaan on tällainen että olemalla jossain parempi kuin muut voi tienata pirusti rahaa -ja niin kuuluu vapaassa maailmassa ollakin.
Muu olisi kommunismia.
Ahneudesta puhuvat tyypilliset suomalaiset kateelliset luuserit. Kaltaistesi takia tästä maasta onkin aina niin mukava lähteä muualle tuulettumaan! Henkinen Albania tämä kateellisten maa on, hyi helvetti!