Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsiperheet saavat niin kovasti kaikkia tukia, on

Vierailija
08.01.2011 |

kuntalisiä, on kotihoidontukea, lapsilisää jne

Ei meitä lapsettomia vaan tueta millään tavalla. En ole koskaan saanut opintotuen lisäksi mitään tukia.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki jättäytyä toisten tekemien lasten pitämän yhteiskunnan ulkopuolelle kokonaan, kun jää eläkkeelle. Kun sinä olet vanha, nämä lapset pitävät yhteiskuntaa pystyssä.

Vierailija
22/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet loppuelämäsi yhteiskunnan hoidon ja tuen varassa? Olisiko ok, että laskettaisiin elämäsi aikana maksamasi verot, vähennettäisiin niistä saamasi koulutus ja ym yhteiskunnan edut ja kun oltaisiin nollilla, jäisit omillesi.

Suomalainen yhteiskunta perustuu siihen, että kaikista pidetään huolta. Jotkut meistä siinä kaupassa tekee enemmän töitä ja kustantaa suhteessa enemmän jonkun toisen elämää, mutta samalla on tieto siitä, ettei itsekään jää aivan tyhjän päälle, jos jotain sattuu. Lapsille pyritään takaamaan mahdollisimman samanlaiset lähtökohdat ja tuleviin yhteiskunnan rakentajiin ja ylläpitäjiin halutaan panostaa. Kaikkien suomalaisten on sitä parempi elää mitä vähemmän porukassa on syrjäytyneitä ja heikko-osaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut jo omat kulutukseni. Nyt maksan muiden kulutusta.

Onneksi olkoon, jos sinulla on varakkaat vanhemmat, jotka olisivat voineet maksaa sinulle hyvän koulutuksen ja terveydenhuollon.

Kurjempi juttu, jos siihen ei olisikaan ollut varaa.

Jokainen meistä on lähtökohdistaan Suomelle enemmän velkaa kuin se rahan, jolla yhteiskunta on meitä kouluttanut.

Vierailija
24/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntalisiä, on kotihoidontukea, lapsilisää jne

Ei meitä lapsettomia vaan tueta millään tavalla. En ole koskaan saanut opintotuen lisäksi mitään tukia.

Et ole ostanut asuntoa, et ole saanut ensiasunnon ostajan varainsiirtoveroetua? et ole maksanut asuntolainaa - et ole saanut korkovähennystä? Et ole käyttänyt kunnallista hammashoitoa tai terveydenhoitoa, etkä myöskään yksityistä lääkäripalvelua niin, että olet hakenut kelakorvaukset takaisin? Et myöskään ole käynyt työssä paikkakunnalla, johon saat työmatkavähennykset verotuksessa? Hienoa, et siis ole koskaan joutunut elämässäsi tekemään mitään ja olet silti saanut kaiken. Ihan loistavaa. Harvat työssäkäyvät kuitenkaan yltävät tuohon, ja sen takia muut työssäkäyvät ovat oikeutettu erilaisiin tulonsiirtoihin.

mieletöntä, että joku kykenee edes välttelemään kaikki tulonsiirrot! ei koskaan ole tehnyt mitään, mikä tuo tai vie rahaa! elätkö jossain ekoyhteisössä?

Vierailija
25/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä arvoisena ap pitää sitä, että köyhimmitkään perheet eivät asu kaduilla eikä noin yleisesti ottaen tarvitse joka ostarin nurkalla pelätä ryöstöjä ja jengitappeluiden harhalaukauksia. Raha ei anna onnea, mutta ilman rahaa on aika onnetonta. Ja se onnettomuus tapaa jakaantua siihen ympärille ihan sattumanvaraisestikin.

Vierailija
26/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotiäiti ja saan hurjasti tukea :D 300e per kk + lapsilisä...hoitamalla lapseni itse säästän kunnalta tuhat euroa per kk (lapsen hoitokustannut kunnalle)ja menetän omat palkkatuloni joten sun pitäis olla mulle hemmetin kiitollinen etten vie lastani hoitoon minkä säkin maksat ystävä kallis. Lopeta vinkuminen!

Vierailija
27/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan saa kaikki lapsiperheet!! Siinä mielessä suomalaiset lapsiperheet on eriarvoisessa asemassa, että toisissa kunnissa on kuntalisä ja toisissa ei. Ei silti, tiedän ettei kuntalisä kovin suuri yleensä ole, mutta pistää välillä sapen kiehumaan, kun väitetään että kaikki saa mutta todellisuudessa sen saakin vain osa. Ja itse kuulun -ylätys,yllätys- niihin, jotka ei EI SAA kuntalisää.

Vierailija
28/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut Suomen sosiaaliturvajärjestelmästä, jolla pyritään tasaamaan tuloeroja? Oletko tietoinen, että myös terveyskeskukset ja koulut pyörivät verorahoilla?

Ap:n ajatusmaailmalla me asuttaisiin ihan jossain muualla kuin hyvinvointiyhteiskunnassa. Ja maita, jossa ei ole sosiaaliturvajärjestelmää löytyy kyllä. Sinne voi mennä kokeilemaan elämään toisella tavalla.

Suomessa joku hankkii lapsia (onneksi!), joku opiskelee, joku sairastuu tai vammautuu, joku jää työttömäksi tai eläkkeelle. Kaikille pyritään tulonsiirtojen kautta takaamaan kuitenkin mahdollisuus kohtuullisen normaaliin elämään. Eivät lapsiperheet ole mitenkään poikkeava ryhmä meidän yhteiskunnassamme.

Eläkejärjestelmä toimii tosiaan niin, että tällä hetkellä työelämässä olevat maksavat eläkkeellä olevien eläkkeitä. Et siis pysty itse muuta kuin yksityisen eläkevakuutuksen avulla säästämään itse itsellesi eläkettä. Joten kyllä vaan lapsia tarvitaan, jos me itse joskus haluamme eläkkeelle jäädä.

Etkä ole mitenkään voinut itse ehtiä maksaa itseesi kohdistuvia tulonsiirtoja. Niihin kuuluu hieman muutakin kuin saamasi opintotuki. Olet itsekin saanut lapsilisää ja ollut ehkä päiväkodissa. Olet käynyt koulua ja opiskellut. Olet varmasti jossain elämäsi vaiheessa käynyt lääkärillä tai hammaslääkärillä jne.

Ei kannata ruveta ylimieliseksi lapsiperheitä kohtaan. Kyllä se vaan on totta, että yhteiskuntamme pysähtyy, jos tänne ei lapsia syntyisi.

Vierailija
29/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan itse oman eläkkeeni tienaan =) Ja eipä täältä maapallolta lapset tule loppumaan, sitä ei tarvitse pelätä =)

Onkohan noin? Eipä taida ihan oikeasti kuule olla...

Eivät rättipäät ja neekerit tältä pallolta todellakaan lopu, vaan maksavatko ne eläkkeesi? Eivät todellakaan.

Vierailija
30/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole mitään erillisiä tukia lapsiperheille. Nyt puhuin lapsiperheiden saamista lapsilisistä, joista suuri osa on aivan turhia (koska vanhemmat tienaavat niin paljon, että eivät sitä tarvitse)

Vierailija
31/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim annetaan kaikille tuloihin katsomatta,

Mielelläni maksan veroja kun saan ajella kunnollisilla teillä jne

Vierailija
32/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on eri asia kuin veroilla saatavat palvelut? Mistä rahoista te luulette lapsilisän tulevan??

Verorahoilla kustannettavat palvelut ovat yhtälailla kaikkien käytössä, on palkka ihan mikä tahansa.

Jos sinua ärsyttää nimenomaan jollekin ryhmälle kohdennetut etuudet, kuten lapsilisä, niin ärsyttääkö sinua myös vammaistuet, asumistuet, kansaneläkkeet tai vaikka opintotuki? Eivätkö nämäkin ryhmät voisi sitten ihan omillaan pärjätä. Eivät täällä kaikki opiskele yliopistossa, niin miksi niiden opintotukia sitten täytyy saada?

Tuskin rikkaiden lapset nyt mitään opintotukia tarvitsee!

Vierailija
33/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelu kuin mistä aluksi oli kyse. Ainahan voi kyseenalaistaa erilaisten tulosiirtojen kohdennusta. Mutta alunperin ap ihmetteli lapsiperheiden saamaa hurjaa tukien määrää :)

Vierailija
34/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos lapsiperheiden tukia haluat, niin siitä vaan tekemään lapsia.

Vierailija
35/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sille päälle aletaan. Opiskelin yliopistossa maisterin tutkinnon ja olin koko ajan töissä, joten en juuri opintotukea nostellut. Sain valmistumisen jälkeen lähes heti vakituisen työpaikan ja kun halusin vaihtaa työpaikkaa, sain helposti toisen vakituisen työpaikan.

Lapsiperheiden tukia sen sijaan olen oikein mielelläni nauttinut. Opiskeluaikoina tein kaksi lasta (ja sen työssäkäynnin takia sain vielä opiskellijaäidiksi ihan kelvolliset rahat Kelasta) ja kotihoidon tukeakin olen saanut jonkin verran ja nyt Kela maksaa meidän nuorimman lapsen hoitajan palkan melkein kokonaan, koska tässä kaupungissa on alle kolmivuotiaille varsin hyvä yksityisen hoidon tuen kuntalisä.

Eiköhän ole kuitenkin ihan hyvä asia, että ihmiset opiskelevat ja saavat lapsia ja saavat yhteiskunnalta tähän tukea. On myös ihan hyvä, että työttömäksi joutuneita autetaan. Jos ajattelee vaan, että mitä tukia itse tarvitsee ja haluaa muut tuet pois, menee aika metsään. Minä voisin vaikka alkaa vastustaa kaikkia vammaisten tukia, koska en ole itse vammainen eikä kukaan lähipiiriin kuuluvakaan ole, mutta en ole niin tyhmä, että näin ajattelisin.

Vierailija
36/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tulonsiirto lapsettomilta lapsiperheille on lopetettava. Äänestä.

Vierailija
37/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetetaan sitten työttömien sekä opiskelijoiden tukeminen. Kukaan ei pakota opiskelemaan! Työttömyyskin on näennäistä kyllä tuolla siivoustyötä on tarjolla jos haluaa ottaa!Me lapselliset sentään luodaan uusia asukkaita tähän yhteiskuntaan!

Vierailija
38/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsestani maksetaan vammaistukea eli käytännössä siis sairaan lapsen hoitotukea. Me saadaan sitä pienintä joka on melkein 86 euroa / kk.

Kuntalisää emme saaneet koska oma kotikuntamme ei sellaista maksa. En myöskään saanut ekoilta äitiyslomakuukausilta palkkaa koska meidän TESin mukaan sitä ei makseta. Mieti: suurin osa saa täyttä palkkaa ensimmäiset 3kk! Hajoa!

Vierailija
39/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetetaan sitten työttömien sekä opiskelijoiden tukeminen. Kukaan ei pakota opiskelemaan! Työttömyyskin on näennäistä kyllä tuolla siivoustyötä on tarjolla jos haluaa ottaa!Me lapselliset sentään luodaan uusia asukkaita tähän yhteiskuntaan!

minä ainakin olen valmis lopettamaan noiden tukien vastaanottamisen, jos myös opintotuet ja työttömyyskorvaukset lopetetaan.

44

Vierailija
40/57 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ilmaista rahaa ihan kivasti lisää

- ettei kotihoidon tuki ole mitään "lisää", vaan en saa mitään palkkaa nyt ollessani hoitovapaalla, vaan vain sen kotihoidon tuen + lapsilisän.

Ei se saamani tuki ole LISÄÄ tuloihini, se on VAIN kaikki "tulot". Palatessani töihin, vaatimaton palkkani tuntunee ruhtinaallisen suurelta!

"Tuloni" ovat siis hulppeat n 400-500 e / kk!!

Onneksi ei ole itselle tarvinnut ostaa pariin vuoteen uusia vaatteita... (2 lapselle sen sijaan n puolen vuoden välein koko setti, useampine kenkineen kun jalat kasvavat + kaikkia kenkiä + vaatteita ei kovan kulutuksen vuoksi voi pikkusisarus edes periä.).