Voiko olla tottakaan :) 5kg tippunut kuin huomaamatta
Lokakuun lopulla päätin alkaa liikkua ja syödä terveellisemmin. Aloitin juoksukoulun ja lisäksi lihaskuntoliikkeitä kotona. Aluksi ei tapahtunut mitään, mutta joulukuun aikana paino on yhtäkkiä tippunut 5kg!
Lähtötilanne oli 65kg, nyt siis 60. Tällä on mukava aloittaa uusi vuosi, varsinkin kun ajattelin, että saavuttaisin tämän painon ehkä kesän korvilla.
Kommentit (7)
Juoksukoulu kuulostaa kyllä aika tehokkaalta, joten ehkei ihan ihmekään. :) On varmaan sutjakka olo. Kannustavaa.
Hoikka olin ennestäänkin ja liikuntaa harrastanut aina, mutta vasta juostessa alkoi tapahtua. Vaa'alle tajusin mennä vasta kun housut ei enää pysyneet jalassa.
Kiloja vaan oli lähtötilanteessa 4 enemmän, saman verran tippunut. Mutta mulla on matkaa vielä jokunen kilo tässä tavoitteeseen. Tai siis sanotaanko näin että tavoite vaihtui tässä matkan varrella alemmas...
kuusi kiloa alle vuoden aikana. Aiemmin painoin jopa 74kg painavimmillani, nyt 66kg (pituutta 172cm). Ilman mitään tietoista tarkoitusta laihtua. Unohdin kokonaan painon tarkkailun tässä pari vuotta sitten ja käyn nykyisin vaa'alla ehkä pari kertaa vuodessa. Olen syönyt enemmän proteiinia ja kasviksia, sitä olen tarkkaillut voidakseni paremmin ja sen vuoksi ei ole edes tehnyt mieli hiilarimässyjä. Samoin olen luopunut lähes kokonaan alkoholista, kun ei vaan tee enää mieli ja krapula uhkaa jo parista viinilasillisesta. En edes ole kovin liikunnallinen, mutta kunnon venyttelyä olen tehnyt lähes päivittäin pitääkseni kropan liikkuvana ja selkäkivut poissa.
Mietin, että miten voi olla, että kun unohtaa sen painon vahtaamisen ja herkuttelun kyttäämisen, niin sitten sitä laihtuukin ihan huomaamatta! Nyt on hyvä fiilis ja aion jatkaa samalla tavalla. Enää ei vaan tarvitsisi laihtua, koska en halua mikään rimppakinttu olla, miehenkin mieleen olen nyt siinä rajoilla, ettei enää saa laihtua yhtään, herra kun tykkää että pepussa ja reisissä on lihasta ja vähän pehmustettakin..
Tsemppiä ja iloitkaahan hoikistumisesta! Ei ne kilot, vaan se olo, mikä kropassa on :)
Vaa'alle tajusin mennä vasta kun housut ei enää pysyneet jalassa.
farkut eivät ikinä muutenkaan ole vyötäröltä olleet sopivat (lantiosta sopivat kun ostaa niin vyötäröltä ovat löysät vaikka pidän itseäni vyötäröttömänä) eli en siitäkään tajunnut.
Nyt alkaa jo itsekin huomata peilikuvasta ja olo on muutenkin parempi kuin puoli vuotta sitten. Ja olen nyt normaalipainossa (BMI:n mukaan).
-5
Minulla tippui 4-kuukaudessa 16kg ja en itse sitä pahemmin huomannutkaan kunnes useat ihmiset alkoivat huomauttelemaan laihtumisesta ja siitä etteivät meinaa tunnistaa..
Vaaka sen sitten todisti ja minähän olin vain vähentänyt herkkujen syömistä+työmatkakävelyä tuli 5-pvän aikana n.20km.
liikunnan kanssa saa mun mielestä aika hyviä tuloksia, mut tosiaan ne yllättää aika usein. Lisääntynyt lihas painaa enemmän, mut mittasuhteet kapenee ja kroppa kiinteytyy.
Toivottavasti mäkin saavutan tän saman :)