Kertoisko joku mulle, mitä se nalkuttaminen on?
Mitä se nalkuttaminen on? Miksi on nalkuttamista, kun pyytää toista tekemään sovitut hommat? Jos mieheni jättää joka päivä sukat lattialle, roskat pöydälle, eikä tee mitään kotitöitä, niin pitäisikö minun vaan katsoa vierestä? Miten ihmeessä voin tehdä asialle jotain, jos näistä huomauttaminen on nalkuttamista?
Voisikohan tähän vastata se (ne), joka täällä jatkuvasti muistuttaa, että on naisen oma vika että mies pettää/hakkaa/karjuu/huorittelee KOSKA NAINEN ON NALKUTTANUT?
Kommentit (28)
mitä ne on ne sovitut asiat? Siis kenen kanssa sovitut? Vaimo sopinut itsekseen ja miehen on vaan toimittava vaimon pillin mukaan? Vai onko mies ihan yhtälailla sopinut, että sukat ei jää lattialle eikä roskat pöydälle?
Niin kauan, kuin nuo asiat on vaimon itsekseen "sopimia", ja vaimo niistä valittaa toistuvasti, on kyse nalkuttamisesta.
Kannattaa jättää se heti jos nalkutussyytöksiä alkaa tulla.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2011 klo 22:10"]
Vai pitäisikö erota. Mutta eihän sitäkään saa tehdä, kun sitten on eronnut liian helposti, kysy vaikka av:lta.
[/quote]
Ehdottomasti kannattaa heti erota tuollaisessa tilanteessa
nalkuttaja on ihan itsekseen päättänyt kasvattaa toista viemään sukkansa pyykkiin, määrännyt että meillä taitellaan torkkuhuopa näin vaikka toinen voisi ihan hyvin elää likaisten sukkien keskellä ja torkkuhuopa kasassa lattialla.
Nalkuttaja nalkuttaa asiosta jotka ovat toiselle ihan yhdentekeviä.
Se on just tätä. Lisäisin tuohon myös jonkinasteisen alistamishalun tai vallankäytön. Nalkuttajaa ei oikeasti kiinnosta tuleeko torkkuhuopa taiteltua näin vai noin, kunhan vain toinen alistuu nalkuttajan tahtoon.
Nalkuttajan puolustukseksi voi sanoa, että he tuskin useinkaan nalkuttavat tietoisesti. Nalkuttaja saattaakin olla vilpitttömän hämmästynyt kun häntä syytetään nalkutuksesta. Nalkuttaja kokee olevansa marttyyri: "minä tiskaan, hoidan lapset, siivoan, imuroin ja korjaan sinunkin sotkusi ja nyt kun kerran pyydän sinua taittelemaan torkkupeiton niin se on muka nalkuttamista!"...
Veikkaan että useimpien nalkuttajien taustalla on huono itsetunto ja/tai mökkihöperyys.
Up. Minä ilmeisesti nalkutan. Omasta näkökulmasta toivon muutosta johonkin asiaan, ja siksi huomautan. Ihan neutraalisti sanon, en ilkeästi, en passiivisaggressiivisesti, mutta silti mies aina suuttuu ihan silmin nähden. Esimerkkinä vaikkapa se, että hän jättää aina vessapaperihylsyn vessan roskiksen kannen päälle, ei mene roskikseen asti. Tai tyhjän tölkin tiskialtaan reunalle, sen sijaan että laittaa tiskialtaan alle kaappiin. Miksi se suututtaa toista niin paljon? Ois its
Vierailija kirjoitti:
Up. Minä ilmeisesti nalkutan. Omasta näkökulmasta toivon muutosta johonkin asiaan, ja siksi huomautan. Ihan neutraalisti sanon, en ilkeästi, en passiivisaggressiivisesti, mutta silti mies aina suuttuu ihan silmin nähden. Esimerkkinä vaikkapa se, että hän jättää aina vessapaperihylsyn vessan roskiksen kannen päälle, ei mene roskikseen asti. Tai tyhjän tölkin tiskialtaan reunalle, sen sijaan että laittaa tiskialtaan alle kaappiin. Miksi se suututtaa toista niin paljon? Ois its
...elle ihan kiva, ettei tarvis kotitonttuna aina siivoilla hänen jälkiä.
Nalkuttaminen on sitä kun ihminen, jolla on ihan yhtä paljon pieniä ärsyttäviä tapoja, viitsii tarttua olemattomiin pikkuasioihin kaikkien muiden perheenjäsenten tekemisissä päivittäin.
Tuollainen jatkuva muiden kontrollointiyritys alkaa pidemmän päälle toimia vesikidutuksen kaltaisesti ja syö hapen kodista.
Olisko kannattanut lähteä jo 13 vuotta sitten pois. Minun akka nalkuttaa ainakin ihan turhaan. Ja teen vain hitaammin siivoukset kuin se. Ja tuntuu siltä kuin minun pitäisi siivota enemmän. Siihen en suostu. Nalkuttakoot ja hajotkoon omaan typerään nalkutukseensa