Miehet PÄÄTTÄÄ ja naiset ottaa miehen sukunimen.
Kommentit (9)
Minä päätin pitää oman nimeni ja lapset ovat minun nimelläni.
ilmoitin miehelleni, että otan hänen sukunimensä, enkä mitään yhdistelmänimeä. Mies sanoi että jaa. Hän oli luullut, että pitäisin oman nimeni. Ihan sama mulle mitä mies olisi sanonut, olen jo ennen miehen tapaamista päättänyt, että otan miehen nimen mennessäni naimisiin.
Miehen sukunimi voitti. Mies kyllä oli hiukan pettynyt, minä olin helpottunut.
naisista ottaa miehen nimen, koska mies haluaa niin.
Miehen nimen perheen yhteiseksi nimeksi valitsee 68 prosenttia pareista
Mä päätin ottaa miehen sukunimen. Jos mies olisi saanut päättää, hän olisi ottanut mun sukunimen.
mutta joskus puhuttiin että pidetään kumpikin oma sukunimemme.
Minä päätin ottaa miehen sukunimen. Olisin voinut pitää omanikin, mutta kun se ei ollut erikoinen nimi, en pitänyt sitä tarpeellisena. Sen halusin, että omassa perheessä kaikilla on sama sukunimi. Mies ei omastaan olisi kuitenkaan luopunut.
Harvassa on kyllä miehet, jotka ottavat vaimon sukunimen. Tiedän omassa suvussa yhden miehen sen aikoinaan tehneen ja nyt yksi tuttava on ottanut myös vaimonsa sukunimen. Lisäksi yksi sukulainen on ottanut vaimonsa kanssa uuden yhteisen sukunimen eli kumpikaan ei valinnut vanhaa sukunimeään. Onhan näitä vaihtoehtoja.
Miehen sukunimi on minusta kivempi kuin minun tyttönimeni. Päätös oli siis puhtaasti "esteettinen". Jos miehen sukunimiolisi ollut vaikka Pälli, en olisi vaihtanut.
Tunnen muuten useammankin pariskunnan joissa MIES on vaihtanut sukunimeä, ja 2 pariskuntaa jotka ovat ottaneet ihan uuden sukunimen (siis sellaisen ettei sitä ole kummallakaan) naimisiinmennessään.
ilmoitin miehelleni, että otan hänen sukunimensä, enkä mitään yhdistelmänimeä. Mies sanoi että jaa. Hän oli luullut, että pitäisin oman nimeni.
mm. lapsemme sai just mun sukunimen kun miehenkin mielestä se oli parempi vaihtoehto - yhdessä siis päätettiin!