Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luen vain yhden kirjailijan kirjoja

Vierailija
07.01.2011 |

Arvaatko pelkästään näillä tiedoilla, kenen kirjoja luen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

testailemaan kirjailijoita nähdäksesi josko tykkäisit jostain muustakin vaan turvaudut varmaan valintaan joka on kolahtanut suhun ennenkin.

Luen vain Anna-Leena Härkösen kirjoja. Olen joskus lukenut kyllä muutakin, mutta jos tätä kirjailijaa ei olisi olemassa, en lukisi nykyään mitään. Miksi? En osaa sanoa. Mitä se kertoo minusta, että luen vain Härköstä?

ap

Vierailija
22/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että aikaa ei todellakaan ole liikaa. ap

Ehkä sinulla ei ole aikaa lukea ja haluat varmasti hyvän kirjan. Siksi siis ns. luottokirjailija.

Kokeile uudestaan uusia kirjoja ja kirjailijoita. Vaikka aluksi jotain Härkösen tyylisiä. Esim. Virpi Hämeen-Anttila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aluksi jotain Härkösen tyylisiä. Esim. Virpi Hämeen-Anttila.

Vierailija
24/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimittäin onkin ainut, joka mulla lukematta. Olin tosi pettynyt Snellmanin runokokoelmaan ja varsinkin Rakkauden maanosiin. Kauheeta huttua...

luin just tuon Rakkauden maanosat uudelleen, ja se oli kyllä toisellakin lukemalla hirveä. Luulenpa, että kirja hävettää Snellmannia jossain vaiheessa, ellei jo hävetä. Ne runot oli ihan jees, muttei mitään sykäyttävää. Toisaalta en lue runoja juurikaan, joten mulla ei ole hirveästi mielipiteitä asiasta.

Vierailija
25/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta sen verran yhteistä, että molemmat kirjoittavat tähän maailmaan sijoittuva, melko kevyehköjä kirjoja. H-M ehkä aavistuksen "syvemmin" kuin Härkönen.

En itse oikeastaan pidä kummastakaan, mutta ymmärrän kyllä hyvin, jos joku pitää :) Ja joku voi toki tykätä Härkösestä, muttei sietää Hämeen-Anttilaa - ja päinvastoin.

Vierailija
26/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tarkentaa, että Hämeen-Anttilalla ja Härkösellä on minusta sen verran yhteistä, että molemmat kirjoittavat tähän maailmaan sijoittuva, melko kevyehköjä kirjoja. H-M ehkä aavistuksen "syvemmin" kuin Härkönen.

Vierailija
27/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toki vain oma näkemykseni. Laajasti en ole kummankaan tuotantoon perehtynyt, mutta lukenut olen molempia.

Jos on pakko valita, niin Hämeen-Anttilasta pidän enemmän. Tavallaan juuri sen syvyyden vuoksi. Härkösestä en tykkää yhtään.

Vierailija
28/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen tähän asti tykännyt Härkösestä? Minua ei ole ärsyttänyt se töksäyttelevä kirjoitustapa, vaan olen juuri siitä syystä tykännyt hänen kirjoistaan. En jaksa lukea sivutolkulla mitään luonneanalyyseja tai imelää luontokuvausta. Karu luonne, karu kirjallisuusmaku.

ap

Vierailija
29/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaita aiheita (prostituutiota ym.). Tuli tuosta karuudesta mieleen :) Tietyllä tapaa Snellmanin kirjat ovat karuja.

Vaikka joku voi taas olla sitä mieltä, että puhun paskaa :D Karua sekin :P

Vierailija
30/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sivu jonkin aikaa refreshaamatta. Mut joo, Eve Hietamies edelleen.

48

Vierailija
31/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä kevyttä ja vähän mitäänsanomatonta. Loppujen lopuksi ei minkäänlaista sanomaa. Kirjailijana kielellisesti myöskin keskitasoa.

p.s. jonkun aiemmin mainitsema Safari Club oli ehkä yksi huonoimmista kirjoista mitä olen koskaan lukenut (loppuun saakka).

Vierailija
32/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajsa Ingemarssonin tyyli oli samalla tavalla puisevaa kuin Härköselläkin - jokunen ilonpilkahduskin joukkoon mahtui. Itse en juuri pidä kummastakaan, molemmilta olen jokusen kirjan lukenut. Härkösen kolumnit ovat kyllä hyviä!

Härköstä ja Hämeen-Anttilaa ei pysty ajattelemaan edes samana iltana, niin erilaisia ovat. Hämeen-Anttila jaarittelee (niin puheissaan kuin teksteissäänkin).

Vierailija
33/33 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Hämeen-Anttila lienee liian kuvaileva.

Ajattelin siis enemmän tarinoiden sisältöä / keveyttä, kuin tekstityyliä. Ja maailmaa noin muuten. En siis olisi lähtenyt ap:lle alkuperäisillä tiedoilla suosittelemaan esim. historiallisia romaaneja tai scifiä/fantasiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan