Juotko alkoa hiprakan/kännin vuoksi vai maun vuoksi? ev
Kommentit (24)
Joskus kyllä hiprakankin, mutta en koskaan kännin (en tykkää siitä olosta). Hiprakka lähinnä jos ollut pitkään stressiä ja vastoinkäymisiä ja tulee lähdettyä esim. tyttöporukalla iltaa istumaan. Jos olen vaan kotosalla tai muuten perheen kanssa, ei hiprakka kiinnosta.
Onneksi ovat takana ne teiniajat, jolloin humaltumisen takia veti makeita siidereitä ja muuta sontaa :)
Nykyään harvemmin, mutta parempaa. Joskus on ihan kivaa olla vähän hiprakassakin, jos tilanne ja seura ovat oikeita, mutta ei se mikään pääasiallinen tavoite ole.
Viini on meillä ruokajuoma, eikä juuri muuta alkoa käytetäkään.
maun takia, viini ystävä kun olen. Pieni hiprakka silloin tällöin on myös kiva.
Paljon tarvitsee alkoholia hiprakkaan, entä känniin?
Mä ainakin ymmärrän nuo sanat niin, että hiprakka on kiva noste, kevyt olo, jolloin hauskat jutut vaikuttaa tavallistakin hauskemmilta ja ikävät asiat unohtuu hetkeksi.
Känni taas on sitä, että on juonut itsensä niin huonoon kuntoon, että nolaa itsensä, käyttäytyy sopimattomasti, oksentelee ja pahimmillaan sammuu.
kyllä vaikea sanoa, eri ihimisillä niin eri tottumukset. Ja itselläkin vaikuttaa esim. se miten on syönyt ja nukkunut. Joskus menee 2 lasillista selvästi päähän, joskus ei tunnu kuin pientä hiprakkaa.
Rakastan sekä alkoholin makua (no, en kaikkien alkoholijuomien mutta alkoholin itsensä "mausteena" juomassa) että sen aiheuttamaa tunnetta.
joskus ei kehtaa olla juomattakaan
viinejä juon maun vuoksi mutta joskus ystävien kesken pieni hiprakka on hauskaa. Kännisestä olosta en enää nauti.
eli saunan jälkeen hyvän siiderin tai ruuan kanssa lasillisen tai kaksi punaviiniä.
Mutta pari kertaa vuodessa sitten ihan kännin vuoksi.
Hiprakka on sellainen kiva, hilpeä ja rentoutunut olo. Tulee minulla yleensä jos juo tahtia 0,5 l siideriä/tunnissa JA enemmän kuin vaan sen yksi siideri. Tosin pitää osata lopettaa ajoissa (minulla raja n. 3 h tätä tahtia), muuten menee kännin puolelle.
Känni on se kun alkaa nukuttaa, tasapainon pitäminen vaikeutuu ja on vaikea seurata keskustelua. Känniin tulen jos juon nopeammin kuin tuo hiprakkatahi, eli jos joisin esim. 3 lasia viiniä tunnissa tai jos juon hiprakkatahtia monta tuntia. Onneksi nämä rajoittuivat opiskeluaikoihin eikä ole tullut vuosiin kokeiltua...
Juon siis kännit muutaman kerran vuodessa. Enkä muuten käytä alkoholituotteita. No silloin tällöin saatan saunasiiderin ottaa tai siiderin illalla, kun lapset jo nukkuvat. Mutta siis juon niin harvoin, että siitä yhdestä jo tulen hiprakkaan ja silloin teen sen rentoutuakseni.
varmaan sen maun vuoksi ainakin viinejä. En voi sanoa että alkoholin maun vuoksikaan joisin kaikkea. Olen nyt raskaana ollessa tutustunut alkoholittomaan olueeseen ja todennut sen olevan lähes yhtä hyvää kuin holillisen. Mutta ne alkoholittomat siiderit maistuu mehulle.
Joskus on kiva myös olla hiprakassa, mutta känneihin olen kyllästynyt sen seuraavan päivän olon vuoksi ja niiden kavereideni jotka on aina kännissä juodessaan. Eli kyllä mielummin juon seuruselujuomana nykyisin.
Pidän viineistä ja ennen kaikkea kuoharista. Myös tietyt drinkit ovat todella hyviä.
Mutta siis maun vuoksi - hiprakka on kyllä ihan sivutuote eikä missään nimessä pyrkimys. Mitään "perseet olalle" meininkiä en harrasta.
Hauskinta on, että esikoinen (21) on oppinut tämän mallin. Valitteli taannoin, kuinka nuorten paikoissa "ei saa edes kunnollisia siidereitä" :D, kun on vain ns. limusiidereitä saatavilla. (Kotona on siiderinä kuivia brittiversioita tms.)
Seuran takia. Ja jos menee tylsäksi, lähden pois.
Punaviiniä kyllä rakastan ihan maun vuoksi ja käytän sitä siksi ruuissa.
Öö, väittääkö joku oikeasti tykkäävänsä alkoholin mausta? Sehän ihan kamalan makuista.
Hyvä, oikein valittu viini ruuan kanssa. Mukava jälkiruokaviini jälkkärin kera (viimeisin suosikkini Floralis Moscatel Oro, todella hyvää eikä edes hinnalla pilattua 9.99 0.5 litran pullo). Jouluna hyvä glögi (Blossa on namia).
Kunnon drinkki - vaikkapa Tornin American Barin vadelma-chilidrinkki (ensin ihana makeus, sitten chilin potku). Ihan perus mojito kotona. Toinen perus: gin and tonic, sekin kotona. Tai hei Tom Collins oikeista sitruunoista, kasaria mutta ah-niin-hyvää.
Siis alkoholi nyt vaan on hyvää :-D
miksi muuten voisin juoda vaikka kuinka monta alkollista siideriä ja hyvää alkotonta en saa alas yhtä tölkkiä enempää.. tämä siis yksi perustelu asialle ;)