Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka tai joiden miehet ovat (olleet) armeijassa! Tuista!

Vierailija
07.01.2011 |

Eli mies menee ensi kesänä armeijaan, meillä ei ole lapsia, asumme yhdessä vuokra-asunnossa. minä opiskelen yliopistossa. millaisia tukia mies tulee saamaan? valtio maksaa puolet vuokrastamme (entä vesi, sähkö?), eikö? kuinka paljon sotilaspäiväraha tms. on? onko jotain muita armeijassa olevalle kuuluvia tukia? en saa kelan sivuista selvää... kiitti!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuiltahan nämä tiedot löytyy varmimmin..

Me oltiin naimisissa kun mies oli armeijassa niin sain sotilasavustusta jonkun verran mikä kattoi silloisen vuokran. Olisko ollu jotain viidensadan pintaan.

Jos lapsi syntyy armeija-aikaan, valtio avustaa turvaistuinten yms ostossa.

Vierailija
2/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole naimisissa niin täytyy olla asunut yhdessä joku tietty aika ennenkuin sotilasavustusta myönnetään.

Kannattaa siis kelan sivuilta käydä tutkailemassa kun en tarkkaan näitä muista.;)

t.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olla vielä menossakaan. en miettinyt itselleni kuuluvia tukia (joita ei taida edes olla) vaan sitä, mitä mies tulee saamaan. mähän saan opintotukea.

tuntuu että inttiin menijät asuu melkein aina vielä kotona ja menee viikonlopuksi mamman lihapatojen ääreen eikä oikein mitään kuluja ole, niin mietin että miten itsenäisesti asuvat, kyllähän elämiseen muutenkin menee rahaa kuin vain vuokraan. kuinka paljon se päiväraha tms. oikein on?

Vierailija
4/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeija maksaa teiän tilanteessa puolet vuokrasta ( ja pitäisi maksaa myös puolet sähköstä ja vedestä, ota selvää)

Mutta saa saman päivärahan kun muut, oiskohan se ollut jotain n 4e/pv elikkä kuussa sen reilu 100e

muuta ei todennäköisesti tule saamaan.

Vierailija
5/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on yli 6kk niin silloin nousee (kopioitu puolustusvoimien sivuilta)

•4,40 euroa (1–6 kk),

•7,30 euroa (7–9 kk) ja

•10,20 euroa (10–12 kk).

Kelan sivuilta

Kela voi maksaa asevelvolliselle asumisavustusta, jos hän maksaa esimerkiksi vuokraa tai vastiketta palveluksensa aikana. Asumisavustus on osa Kelan maksamaa sotilasavustusta.

Kela voi korvata palveluksessa olevan asevelvollisen tai avustukseen oikeutetun omaisen vakinaisen

vuokra-asunnon

asumisoikeusasunnon

osaomistusasunnon tai

omistusasunnon asumismenot.

Kela maksaa asumisavustuksena todelliset asumismenot. Asumismenoja ovat vuokra, yhtiövastike, erikseen maksetut lämmityskustannukset ja vesimaksut, asuntolainojen korot, sähkö- ja kaasumaksut sekä omakotitalon hoitomenot. Lisäksi Kela ottaa asumismenoina huomioon oman asunnon hankkimista tai kunnostamista tai asumisoikeusmaksun maksamista varten otettujen lainojen korot

Vierailija
6/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli maksetaanko tuota päivärahaa joka päivältä, lomilta jne., myös? eli kun asumiskulut maksetaan, jää itselle maksettavaksi ruokakulut ja muut kotitaloustarvikkeet, matkakulut jne., jotka maksetaan tuosta hiukan yli 100 eurosta?

ap

Vierailija
7/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen miehen sinne kotiin tarvii päivittäin ruokaa ostaa, jos käy siellä syömässä 4 päivänä kuussa eikä varmaan muitakaan kotitaloustarvikkeita, kun ei edes ole kotona montaa päivää kuussa.

Ja olen itse elänyt tuota vaihetta alkuun yksin ja sitten lapsen kanssa..

Vierailija
8/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parit etelänlomatkin vielä....

Vierailija
9/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa kysellä josko valtio maksaisi sulle

kuten sanoinkin ylempänä. tiedustelin vain varusmiespäivärahan suuruutta ja sitä, maksetaanko se myös lomapäiviltä. kun se kerran varusmiehelle kuuluu niin kai sen määrää saa kysyä. jos itse joskus erehdyit selvittämään lapsilisien tai opintotukien suuruutta, oletitko jonkun vittuilevan sulle etelänlomalisistä?

ap

Vierailija
10/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa kysellä josko valtio maksaisi sulle

kuten sanoinkin ylempänä. tiedustelin vain varusmiespäivärahan suuruutta ja sitä, maksetaanko se myös lomapäiviltä. kun se kerran varusmiehelle kuuluu niin kai sen määrää saa kysyä. jos itse joskus erehdyit selvittämään lapsilisien tai opintotukien suuruutta, oletitko jonkun vittuilevan sulle etelänlomalisistä?

ap

osaa asiaa selvittää? Siirtynyt mamman puurokattiloiden äärestä suoraan toiseen päivähoitolaan, vai?

Vierailija
11/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No armeijahan maksaa "litteroilla" ne inttimatkat.Eihän sen miehen sinne kotiin tarvii päivittäin ruokaa ostaa, jos käy siellä syömässä 4 päivänä kuussa eikä varmaan muitakaan kotitaloustarvikkeita, kun ei edes ole kotona montaa päivää kuussa. Ja olen itse elänyt tuota vaihetta alkuun yksin ja sitten lapsen kanssa..

siis mitä nää "litterot" on? siis eikä varusmies maksakaan itse matkojaan inttiin ja kotiin? joo eiruokaa tarvitsekaan päivittäin ostaa, mutta jos kotiin pääsee esim kolmena vkloppuna, tulee siinäkin jo jotain syötyä ja jos siitä sadasta eurosta menee 30-40e matkustamiseen ja kyllä sitä hammastahnaakin tarvitsee joskus ostaa, niin äkkiä on tyhjä tili. en nyt siis yritä valittaa että eihän nuo rahat mihinkään riitä vaan olen kiinnostunut siitä, paljonko rahaa käteen oikeasti jää.

Vierailija
12/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No armeijahan maksaa "litteroilla" ne inttimatkat.Eihän sen miehen sinne kotiin tarvii päivittäin ruokaa ostaa, jos käy siellä syömässä 4 päivänä kuussa eikä varmaan muitakaan kotitaloustarvikkeita, kun ei edes ole kotona montaa päivää kuussa. Ja olen itse elänyt tuota vaihetta alkuun yksin ja sitten lapsen kanssa..

siis mitä nää "litterot" on? siis eikä varusmies maksakaan itse matkojaan inttiin ja kotiin? joo eiruokaa tarvitsekaan päivittäin ostaa, mutta jos kotiin pääsee esim kolmena vkloppuna, tulee siinäkin jo jotain syötyä ja jos siitä sadasta eurosta menee 30-40e matkustamiseen ja kyllä sitä hammastahnaakin tarvitsee joskus ostaa, niin äkkiä on tyhjä tili. en nyt siis yritä valittaa että eihän nuo rahat mihinkään riitä vaan olen kiinnostunut siitä, paljonko rahaa käteen oikeasti jää.

Vierailija
13/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa asumisavustuksena todelliset asumismenot. Asumismenoja ovat vuokra, yhtiövastike, erikseen maksetut lämmityskustannukset ja vesimaksut, asuntolainojen korot, sähkö- ja kaasumaksut sekä omakotitalon hoitomenot. Lisäksi Kela ottaa asumismenoina huomioon oman asunnon hankkimista tai kunnostamista tai asumisoikeusmaksun maksamista varten otettujen lainojen korot.

Internet-, sauna- ja autopaikkamaksut, takuuvuokra, vuokraennakko, asunnonvälityspalkkio tai kiinteistövero eivät ole korvattavia asumismenoja.

Varusmiehen päiväraha

Varusmiehen päiväraha on porrastettu palvelusajan mukaan:

* 4,40 euroa (1–6 kk),

* 7,30 euroa (7–9 kk) ja

* 10,20 euroa (10–12 kk).

Päivärahaa maksetaan pääsääntöisesti pankkitilille kaksi kertaa kuukaudessa perjantaisin. Päivärahaa maksetaan jokaiselta palveluspäivältä mukaan lukien viikkovapaa, kuntoisuus-, sairas-, HL -loma ja isyysvapaa. Palveluspäiviksi ei lueta HSL -lomapäiviä eikä luvatonta poissaoloa palveluksesta.

Vierailija
14/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellesi voidaan laskea toimeentulotukea lomapäiviltä

Vierailija
15/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puolet vuokrastanne, joka sisältänee vesimaksun. Päivärahan saa joka päivältä olipa silloin lomilla tai ei. Päivärahan määrään vaikuttaa palvelusajan pituus, ihan kuin tuolla aiemmissa vastauksissa luki.

Käys vielä katsomassa miehesi tulevan palveluspaikan sivut (mil.fi), siellä muistaakseni oli lisää tietoa. Sitten oli sivusto nimeltä aamukampa.fi, sieltä löytyy tietoa ja keskustelupalsta.

Vierailija
16/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lapanen se sun ukkos on kun ei itse osaa asiaa selvittää? Siirtynyt mamman puurokattiloiden äärestä suoraan toiseen päivähoitolaan, vai?

"ukkoni" on asunut omillaan (siis omillaan, ei mun helmoissani) 16-vuotiaasta, mutta koska minä roikun keskustelupalstoilla, autan ihan mielelläni häntä ottamaan selvää, vaikuttaahan tää munkin elämään. kutsunnoissa ei valitettavasti ensimmäisenä kerrottu, miten paljon intissä "tienaa".

Vierailija
17/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn määrän matkoja.En muista kuinka monta niitä ilmaisia oli

Vierailija
18/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan yritin etsiä kelan sivuilta mutten näköjään vain osannut.:)

Vierailija
19/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lapanen se sun ukkos on kun ei itse osaa asiaa selvittää? Siirtynyt mamman puurokattiloiden äärestä suoraan toiseen päivähoitolaan, vai?

"ukkoni" on asunut omillaan (siis omillaan, ei mun helmoissani) 16-vuotiaasta, mutta koska minä roikun keskustelupalstoilla, autan ihan mielelläni häntä ottamaan selvää, vaikuttaahan tää munkin elämään. kutsunnoissa ei valitettavasti ensimmäisenä kerrottu, miten paljon intissä "tienaa".

vaan se löytyy Kelan ja SA-Intin omilta sivustoilta. Yksinkertaista.

Vierailija
20/23 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ukkos ite tiedä?

Jos hän on sinne inttiin menossa, niin luulis kiinnostavan,miten HÄN oman vuokransa maksaa...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi