Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivitys toiseen aloittamaani ketjuun, jonka otsikko lyhennettynä vauva isovanhempien hoitoon...

Vierailija
07.01.2011 |

Aloitin täällä eilen ketjun, jossa kyselin oisko kellään kokemuksia siitä, että vauva olisi ollut hoidossa 5-7vuorokautta tai vaihtoehtoisesti pidennetyn viikonlopun, tätä ei kyllä tuossa aloituksessa lukenut.

Tilanteemme on sellainen (lukee useasti edellisessä ketjussa, mutta monikaan ei näytä vaivautuvan lukemaan loppuun asti ennen kun kommentoi), että jos en lähiaikoina saa univelkaa vähennettyä niin minä olen sairaalassa vähintään kuukauden. Minulla alkaa siis olla univelasta johtuvia niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin ongelmia ja lääkäri olisi ottanut minut jo sairaalaan sisälle, mutta sain "armonaikaa" sillä ehdolla, että tavalla tai toisella univelan on vähennyttävä. Myös miehelläni on univelkaa ja hänellä on vaativa työ, joten hänenkin pitäisi saada joskus nukuttua enemmän.

Olemme nyt siis päättäneet, että olemme viikon mökillä nukkumassa yöt tai siis lähdemme mökille iltaisin 18-19aikoihin ja tulemme aamulla kotiin 10aikoihin ja olemme päivän lasten kanssa.

Ja kyllä tiedän, ettei tuo ratkaise tätä ongelmaa lopullisesti, mutta jatkossa järjestämme tavalla tai toisella niin, että molemmat saa nukkua viikossa 1-2yötä, kunnes lapset nukkuvat yöt kokonaan tai heräävät enää pari kolme kertaa.

Taapero, joka on toinen heräilijöistä niin menee parin kuukauden päästä leikkaukseen, jonka jälkeen hänen heräilynsä ainakin vähenevät, mahdollisesti loppuvat kokonaan, jos ei heti niin jossain vaiheessa. Vauvan yöheräilyt/itkut ovat vähentyneet hitaasti ja nyt vähän aikaa on pysynyt samana heräilyjen määrä. Tosin odotamme vauvan kanssa vielä muutamia tutkimuksia, jotka saattavat vaikuttaa hänen nukkumiseen/itkuisuuteen.

Tein tämän uuden aloituksen, koska näköään monikaan ei lukenut ketjua loppuun asti, josta olisivat saaneet vastaukset kysymyksiinsä ja kun eivät lukeneet loppuun asti niin väittivät aiheetta huonoksi äidiksi.

En oikein osaa ajatella itseäni huonona äitinä kun yritän välttää vähintään kuukauden sairaalassa olon, minusta ainakin tuo olisi lapsille pahempi tai se, että jatkamme samaan tyyliin ja teen kaiken konemaisesti enkä ole se sama iloinen ja touhukas äiti, joka olen aiemmin ollut.

Meidän lapset siis ovat 7kk, 2v 3kk ja 6v kaksoset. Lapset saavat olla omassa kodissa ja isovanhemmat tulevat meille heitä hoitamaan.

Tässä vielä linkki eilen aloittamaani ketjuun

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1305911/vauva_isovan…

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden "super-äitien", joiden empaattisuuden taso on näköjään kastemadon tasolla, mielestä tämä niin kamalan vaarallisessa eroahdistuvaiheessa oleva vauva kärsii enemmän siitä jos äiti ja isä ovat 5 yötä poissa ja päivät paikalla kuin siitä, että äiti makaa toipilaana kuukauden sairaalassa. Tuskin sen kuukauden ajan isä pystyy koko ajan olemaan hyssyttelemässä vauvaa vaan on töissä. Ja kun isovanhemmat ovat työelämässä myös, niin sen kuukauden aikana vauva joutuu oikeasti olemaan vieraalla hoidossa välillä. Että kumpiko on haitallisempaa? Miettikääs oikein tarkasti. Ja tosiaan nämä jeesustelijat, jotka täällä inisee, että "sellaista se on pikkulasten kanssa. minä olen valvonut 15 vuotta putkeen eikä tunnu missään". So what? Sinä olet sinä ja ap on ap. Meistä jokaisella on omat voimavarat ja sitä paitsi on vahvuutta tajuta hakea apua. Vahvuutta ei ole se, että marttyyrinä sinnittelee viimeiseen asti kunnes selkäranka katkeaa lopullisesti. Siitä vasta haittaa koko perheelle onkin. AP:lle sanoisin, että teette ihan oikean ratkaisun. Toivottavasti saatte sen verran nukuttua ja levättyä, että ainakin vähäksi aikaa riittää virtaa taas. Ja lapset tuskin tulevat kärsimään millään lailla tästä.

Ihmiset eivät näköjään osaa hahmottaa kokonaisuuksia. Tartutaan vain tilanteeseen, että vauva 7kk, isä ja äiti pois 5 yötä. Hyi hyi, eroahdistus ja kaikki! Ei nähdä, että ei se eroahdistu mihinkään ole kadonnut siinä vaiheessa kun äiti sinne sairaalaan joutuu mahdollisesti 30 yöksi JA päiväksi. Silloin ollaan kaikista lapsista erossa enemmän kuin 1kävuosi/yö -suosituksen mukaan. Ja tosiaan päivät mahdollisesti vieraalla hoitajalla.

nii perhe saa vihdoinkin sen avun, minkä tarvitsee eli lastensuojelu tulee avuksi. Ei joku väsymys eikä joku lasten jättäminen isovanhemmille vaan koko tämä kuvio, jossa isä ja äiti ei voi olla erillään. SE on koko kuvion oudoin lenkki ja siihen pitäisi saada apua.

Olen siis seurannut sivusta tätä keskustelua koko ajan. Mutta tämä viimeisin kyllä on kaikista esimerkeistä, tekisi mieleni sanoa hauskin tulkinta, vaikka se ei tähän tilanteeseen sovikaan. Mutta tämä kertoo kyllä tämän palstan tasosta. Kun tänne kirjoittaa mustasta niin puolet porukasta saa sen väännettyä vaikka väkisin valkoiseksi.

AP, päätöksesi on hyvä. Ja älä välitä näistä ihmeellisistä mielipiteistä mitä tänne tulee.

Vierailija
62/62 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea uskoa tuohon läheisriippuvuuteen perusteluna, ettei voida nukkua erikseen, koska taitaa kohta tulla vuosi täyteen kun ollaan nukuttu erillään.

On täällä onneksi sellaisiakin ihmisiä, jotka osaa ajatella kokonaisuutta.

ap

Näiden "super-äitien", joiden empaattisuuden taso on näköjään kastemadon tasolla, mielestä tämä niin kamalan vaarallisessa eroahdistuvaiheessa oleva vauva kärsii enemmän siitä jos äiti ja isä ovat 5 yötä poissa ja päivät paikalla kuin siitä, että äiti makaa toipilaana kuukauden sairaalassa. Tuskin sen kuukauden ajan isä pystyy koko ajan olemaan hyssyttelemässä vauvaa vaan on töissä. Ja kun isovanhemmat ovat työelämässä myös, niin sen kuukauden aikana vauva joutuu oikeasti olemaan vieraalla hoidossa välillä. Että kumpiko on haitallisempaa? Miettikääs oikein tarkasti. Ja tosiaan nämä jeesustelijat, jotka täällä inisee, että "sellaista se on pikkulasten kanssa. minä olen valvonut 15 vuotta putkeen eikä tunnu missään". So what? Sinä olet sinä ja ap on ap. Meistä jokaisella on omat voimavarat ja sitä paitsi on vahvuutta tajuta hakea apua. Vahvuutta ei ole se, että marttyyrinä sinnittelee viimeiseen asti kunnes selkäranka katkeaa lopullisesti. Siitä vasta haittaa koko perheelle onkin. AP:lle sanoisin, että teette ihan oikean ratkaisun. Toivottavasti saatte sen verran nukuttua ja levättyä, että ainakin vähäksi aikaa riittää virtaa taas. Ja lapset tuskin tulevat kärsimään millään lailla tästä.

Ihmiset eivät näköjään osaa hahmottaa kokonaisuuksia. Tartutaan vain tilanteeseen, että vauva 7kk, isä ja äiti pois 5 yötä. Hyi hyi, eroahdistus ja kaikki! Ei nähdä, että ei se eroahdistu mihinkään ole kadonnut siinä vaiheessa kun äiti sinne sairaalaan joutuu mahdollisesti 30 yöksi JA päiväksi. Silloin ollaan kaikista lapsista erossa enemmän kuin 1kävuosi/yö -suosituksen mukaan. Ja tosiaan päivät mahdollisesti vieraalla hoitajalla.

nii perhe saa vihdoinkin sen avun, minkä tarvitsee eli lastensuojelu tulee avuksi. Ei joku väsymys eikä joku lasten jättäminen isovanhemmille vaan koko tämä kuvio, jossa isä ja äiti ei voi olla erillään. SE on koko kuvion oudoin lenkki ja siihen pitäisi saada apua.

Olen siis seurannut sivusta tätä keskustelua koko ajan. Mutta tämä viimeisin kyllä on kaikista esimerkeistä, tekisi mieleni sanoa hauskin tulkinta, vaikka se ei tähän tilanteeseen sovikaan. Mutta tämä kertoo kyllä tämän palstan tasosta. Kun tänne kirjoittaa mustasta niin puolet porukasta saa sen väännettyä vaikka väkisin valkoiseksi.

AP, päätöksesi on hyvä. Ja älä välitä näistä ihmeellisistä mielipiteistä mitä tänne tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi