Päivitys toiseen aloittamaani ketjuun, jonka otsikko lyhennettynä vauva isovanhempien hoitoon...
Aloitin täällä eilen ketjun, jossa kyselin oisko kellään kokemuksia siitä, että vauva olisi ollut hoidossa 5-7vuorokautta tai vaihtoehtoisesti pidennetyn viikonlopun, tätä ei kyllä tuossa aloituksessa lukenut.
Tilanteemme on sellainen (lukee useasti edellisessä ketjussa, mutta monikaan ei näytä vaivautuvan lukemaan loppuun asti ennen kun kommentoi), että jos en lähiaikoina saa univelkaa vähennettyä niin minä olen sairaalassa vähintään kuukauden. Minulla alkaa siis olla univelasta johtuvia niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin ongelmia ja lääkäri olisi ottanut minut jo sairaalaan sisälle, mutta sain "armonaikaa" sillä ehdolla, että tavalla tai toisella univelan on vähennyttävä. Myös miehelläni on univelkaa ja hänellä on vaativa työ, joten hänenkin pitäisi saada joskus nukuttua enemmän.
Olemme nyt siis päättäneet, että olemme viikon mökillä nukkumassa yöt tai siis lähdemme mökille iltaisin 18-19aikoihin ja tulemme aamulla kotiin 10aikoihin ja olemme päivän lasten kanssa.
Ja kyllä tiedän, ettei tuo ratkaise tätä ongelmaa lopullisesti, mutta jatkossa järjestämme tavalla tai toisella niin, että molemmat saa nukkua viikossa 1-2yötä, kunnes lapset nukkuvat yöt kokonaan tai heräävät enää pari kolme kertaa.
Taapero, joka on toinen heräilijöistä niin menee parin kuukauden päästä leikkaukseen, jonka jälkeen hänen heräilynsä ainakin vähenevät, mahdollisesti loppuvat kokonaan, jos ei heti niin jossain vaiheessa. Vauvan yöheräilyt/itkut ovat vähentyneet hitaasti ja nyt vähän aikaa on pysynyt samana heräilyjen määrä. Tosin odotamme vauvan kanssa vielä muutamia tutkimuksia, jotka saattavat vaikuttaa hänen nukkumiseen/itkuisuuteen.
Tein tämän uuden aloituksen, koska näköään monikaan ei lukenut ketjua loppuun asti, josta olisivat saaneet vastaukset kysymyksiinsä ja kun eivät lukeneet loppuun asti niin väittivät aiheetta huonoksi äidiksi.
En oikein osaa ajatella itseäni huonona äitinä kun yritän välttää vähintään kuukauden sairaalassa olon, minusta ainakin tuo olisi lapsille pahempi tai se, että jatkamme samaan tyyliin ja teen kaiken konemaisesti enkä ole se sama iloinen ja touhukas äiti, joka olen aiemmin ollut.
Meidän lapset siis ovat 7kk, 2v 3kk ja 6v kaksoset. Lapset saavat olla omassa kodissa ja isovanhemmat tulevat meille heitä hoitamaan.
Tässä vielä linkki eilen aloittamaani ketjuun
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1305911/vauva_isovan…
Kommentit (62)
ollaan mökillä nukkumassa ja päivät lasten kanssa eli ihan hyvin voi olla lasten kanssa. Tämäkin keskustelu näyttää menevän inttämiseksi. Me olemme kuitenkin päätöksemme tehneet ja ensi viikolla pääsemme lepäämään. Kiitos teille kaikille neuvoista. ap
Miksi siihen viereen on pakko saada puoliso? Paljon fiksumpi järjestely olisi sellainen, jossa sinä olisit yksin mökillä 4 vrk ja nukkuisit vaika koko ajan. Sitten mies puolestaan menisi mökille nukkumaan. Ja sama uudestaan seuraavalla viikolla. Isovanhemmat voisi silti olla teillä koko ajan lasten kanssa. Jos miehellä on vaativa työ niin miten ihmeessä hän on lasten kanssa päivät? Mielestäni et ole huono äiti vaan äärimmäisen uusavuton aikuiseksi ihmiseksi. Aivan kuin nukkumista ei kyettäisi organisoimaan kaikkien kannalta järkeväs
Olette kyllä melko avuttomia ihmisiä, jos ette kykene hoitamaan normaalia lapsiperheen arkea ilman, että pakenette viikoksi yhdessä jonnekin tekemään lisää niitä lapsia.Miehellä on viikko lomaa => mies menee 4 päiväksi nukkumaan ja sen jälkeen on sinun vuorosi. Mikä älli teillä on ensin tehdä lapset ja sitten pyrkiä niistä yhdessä eroon noin pontevasti? Te olette ratkaisunne tehneet ja siinä ratkaisussa ei yläpäätä käytetty yhtään. Ehkä se on niin täynnä tyhjää, ettei sille ole käyttöä muutenkaan.
nukuttu yhdessä, kiitos lasten heräilyn. Jos on esim. minun vuoro nukkua niin minä nukun meidän makkarissa ja mies vierashuoneessa ja päinvastoin. Että mitenhän tämä on läheisriippuvuutta?
ap
Emme me saaneet päättää millaiset vauvat/lapset meille tulee helpot vai ei helpot eikä sitä voi edes ennustaa. Täällä ei saa apua neuvolasta muuta kun perhetyöntekijän ja jos ottaa perhetyöntekijän niin sillon joutuu lastensuojelun asiakkaaksi ja tuo perhetyöntekijän toimenkuvaan ei kuulu lastenhoito, ainoastaan keskustelu. Neuvolasta saimme ainoan neuvon/avun, että palkatkaa lastenhoitaja. Joo olis kyllä palkattu, jos siihen olis ollut varaa. Eikä todellakaan tehdä mieheni kanssa kaikkea yhdessä, ei vaan ole muita vaihtoehtoja kun isovanhemmat eivät ole eläkkeellä, että voisivat olla meillä koko ajan. ap
Hiukan tuntuu siltä, että teillä ei ole vanhemmuus oikein hyppysissä. Väsynyt saa olla ja univelkainen, niihin auttaa nukkuminen eli Ok, mutta miksi ihmeessä et osaa olla ilman miestä?Tuskin sitä miestä saisi sairaalaan viereensä nukkumaan, joten ehkä olisi syytä hiljalleen irrottautua siitä ajatuksesta, että sinä ja miehesi teette kaiken yhdessä. Parempi molemmille mennä yksin mökille, hotelliin tms. nukkumaan. Silloin voi keskittyä vain ja ainoastaan itseensä. Uniklinikoilla nimenomaan opetetaan aikusia siihen, että yksin nukkuminen on syvempää nukkumista kuin toisen kyljessä kyhnääminen.
perheessä, jossa isä ja äiti voi kyllä jättää lapset muiden helmoihin, mutta ei kykene nukkumaan yksinään. Tuossa on jo aika paha läheisriippuvuustilanne, joka uhkaa lasten henkistä kehitystä.
haluavat vähentää univelkaansa, jotta voivat olla parempia vanhempia??? Olet kyllä aikamoinen idiootti tai sit yks näistä palstan vänkääjistä, jotka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken!
Emme me saaneet päättää millaiset vauvat/lapset meille tulee helpot vai ei helpot eikä sitä voi edes ennustaa. Täällä ei saa apua neuvolasta muuta kun perhetyöntekijän ja jos ottaa perhetyöntekijän niin sillon joutuu lastensuojelun asiakkaaksi ja tuo perhetyöntekijän toimenkuvaan ei kuulu lastenhoito, ainoastaan keskustelu. Neuvolasta saimme ainoan neuvon/avun, että palkatkaa lastenhoitaja. Joo olis kyllä palkattu, jos siihen olis ollut varaa. Eikä todellakaan tehdä mieheni kanssa kaikkea yhdessä, ei vaan ole muita vaihtoehtoja kun isovanhemmat eivät ole eläkkeellä, että voisivat olla meillä koko ajan. ap
Hiukan tuntuu siltä, että teillä ei ole vanhemmuus oikein hyppysissä. Väsynyt saa olla ja univelkainen, niihin auttaa nukkuminen eli Ok, mutta miksi ihmeessä et osaa olla ilman miestä?Tuskin sitä miestä saisi sairaalaan viereensä nukkumaan, joten ehkä olisi syytä hiljalleen irrottautua siitä ajatuksesta, että sinä ja miehesi teette kaiken yhdessä. Parempi molemmille mennä yksin mökille, hotelliin tms. nukkumaan. Silloin voi keskittyä vain ja ainoastaan itseensä. Uniklinikoilla nimenomaan opetetaan aikusia siihen, että yksin nukkuminen on syvempää nukkumista kuin toisen kyljessä kyhnääminen.
perheessä, jossa isä ja äiti voi kyllä jättää lapset muiden helmoihin, mutta ei kykene nukkumaan yksinään. Tuossa on jo aika paha läheisriippuvuustilanne, joka uhkaa lasten henkistä kehitystä.
herätään vuorotellen aamuisin nuorimmaisen kanssa. onneksi työmme antavat helpotusta tämän toimimiseen.
Olen todellakin sitä mieltä, että tärkeää on saada sinun terveytesi kuntoon tällä hetkellä. Ja että kun elämää ei voi aina elää oppikirjojen mukaan vaikka kuinka haluaisi, niin silloin on punnittava riskit. Ja kyllä minusta vaarallisempaa on se, että vauva joutuu kuukaudeksi eroon äidistään kuin että se on sen viikon.
Ja niille, jotka jankkaavat, että miksi et nuku eri huoneessa jne. Jos on herkkäuninen, mitä minäkin olen, niin huolimatta korvatulpista lapsen huutoon herää. Meilläkin on suht iso talo ja en silti saa nukuttua niinä öinä kun taapero päättää olla nukkumatta. En vaikka koisaisin toisella puolella taloa, korvatulpat korvissa.
AP:lle sanoisin, että itse en kyllä välittäisi tuon taivaallista tämän palstan mielipiteistä. Älä hukkaa voimia ja energiaasi täällä tappeluun vaan tee niin kuin itse parhaaksi näet.
samasta asiasta ja suuri osa sellaisia viestejä, joista saa kuvan, että vauvalle olisi parempi, että minä olen sairaalassa kuukauden kun että vain viikon erossa.
Alkaa vaan tosiaan olla sen verran univelkaa, että tulee otettua itseensä kaikki sanomiset, vaikkei pitäisi. Mutta nyt siis olemme päätöksemme tehneet ja ensi viikon maanantaista alkaen olemme vain päivät lasten kanssa ja yöt nukutaan muualla.
ap
Olen todellakin sitä mieltä, että tärkeää on saada sinun terveytesi kuntoon tällä hetkellä. Ja että kun elämää ei voi aina elää oppikirjojen mukaan vaikka kuinka haluaisi, niin silloin on punnittava riskit. Ja kyllä minusta vaarallisempaa on se, että vauva joutuu kuukaudeksi eroon äidistään kuin että se on sen viikon.
Ja niille, jotka jankkaavat, että miksi et nuku eri huoneessa jne. Jos on herkkäuninen, mitä minäkin olen, niin huolimatta korvatulpista lapsen huutoon herää. Meilläkin on suht iso talo ja en silti saa nukuttua niinä öinä kun taapero päättää olla nukkumatta. En vaikka koisaisin toisella puolella taloa, korvatulpat korvissa.
AP:lle sanoisin, että itse en kyllä välittäisi tuon taivaallista tämän palstan mielipiteistä. Älä hukkaa voimia ja energiaasi täällä tappeluun vaan tee niin kuin itse parhaaksi näet.
En ole lukenut alkuperäistä ketjua, mutta päätellen joistakin idioottimaisista "minä olen ainoa oikeanlainen äiti" -vastauksista ei siellä kovin asiallisia vastauksia ole näkynyt.
Univelat on aina perhe- ja ihmiskohtaisia. Joku pärjää parin tunnin yöunilla vuosikausia, joku toinen "sekoaa" 6 tunnin yöunista. Olen tämän todistanut itse. Ne, jotka selittävät korvatulpista ja toisessa huoneessa nukkumisista eivät tiedä mitään todellisista yövalvomisista. Itselleni osui vielä aika lievä tapaus, ja sain periaatteessa öisin unta jopa 4 tuntiakin, jos olisin vain pystynyt nukkumaan. Mutta jatkuvat heräilyt juuri nukahtamiseni jälkeen tekivät sen, että en vain kyennyt nukkumaan silloin kun olisin voinut tai sitten itse heräilin, jos vauva nukkui hyvin. Lopulta vauva ja mies siirtyivät toiseen huoneeseen alkuyöksi ja vähitellen opin nukahtamaan, mutta pitkään vielä heräsin joka äännähdykseen ja valvoin hereillä.
Olet loistava äiti, sen todistaa se, että olet valmis ratkomaan ongelmaa kunnolla. Monet äidit sinnittelevät jaksamisensa äärirajoilla eivätkä myönnä tarvitsevansa apua. Kotona sitten sattuu ja tapahtuu, jää hella päälle, vauva putoaa hoitopöydältä jne. Näille sitten naureskellaan mutta ei ajatella lainkaan, mitä jos jotain vakavaa olisi sattunut.
Omasta mielestäni on paras, että olette molemmat yöt poissa, kun voitte päivät kuitenkin viettää lasten kanssa. Varmaan kannattaa hankkia lääkäriltä vielä niitä unilääkkeitä, jos sitä unta ei vain saa. Tärkeintä on saada molempien univajeet mahdollisimman hyvään kuntoon jo taaperon leikkauksenkin kannalta. Ja se, että opitte nukkumaan, voi helpottaa sitä kotona nukkumistakin korvatulppien kanssa. Älkää siis nyt alkako pohtia mitään vuorottelua mökillä olon kanssa. Se, että saa nukkua 3 yötä, on vielä tosi pieni aika pitkälliseen univelkakierteeseen. Itselläni meni viikko, ennen kuin edes kykenin nukkumaan pidempiä pätkiä (4-6 tuntia). Tuo viikko siis on kaikin puolin paras ratkaisu.
Vielä lopuksi, täällä on paljon pätemisen tarpeisia äitejä, jotka ottaisivat huostaan jokaisen lapsen, jonka äiti ei toimi niin kuin he. Ei täältä kannata kysellä neuvoja, ellei ole valmis lukemaan näitä ilkeitäkin viestejä, joissa vain haukutaan. JOtkut kun saavat jotain sairasta tyydytystä siitä, että voivat luokitella toisen äidin huonommaksi kuin itsensä. Eivät raukat tajua, että huonoin on se, joka ei osaa asettua toisen asemaan.
Kuullostaa hyvältä ratkaisulta! En ole lukenut aiempaa ketjuasi, mutta jo tässä ketjussa olleista vastauksista päätellen ei kannattanutkaan :D
Sitä eräät luulee olevansa NIIN loistavia vanhempia kun lyttäävät toisia vanhempia. Ilmeisesti ei ole elämänkokemusta tarpeeksi ymmärtämään että minkä ehkä itse on kokenut helpoksi, niin joku toinen kokee sen taas erilailla.
Ei ne lapset vahingoitu tuollaisesta järjestelystä, varmasti on mukavaa isovanhemmilla!
Puhut täyttä asiaa!!!
En ole lukenut alkuperäistä ketjua, mutta päätellen joistakin idioottimaisista "minä olen ainoa oikeanlainen äiti" -vastauksista ei siellä kovin asiallisia vastauksia ole näkynyt.
Univelat on aina perhe- ja ihmiskohtaisia. Joku pärjää parin tunnin yöunilla vuosikausia, joku toinen "sekoaa" 6 tunnin yöunista. Olen tämän todistanut itse. Ne, jotka selittävät korvatulpista ja toisessa huoneessa nukkumisista eivät tiedä mitään todellisista yövalvomisista. Itselleni osui vielä aika lievä tapaus, ja sain periaatteessa öisin unta jopa 4 tuntiakin, jos olisin vain pystynyt nukkumaan. Mutta jatkuvat heräilyt juuri nukahtamiseni jälkeen tekivät sen, että en vain kyennyt nukkumaan silloin kun olisin voinut tai sitten itse heräilin, jos vauva nukkui hyvin. Lopulta vauva ja mies siirtyivät toiseen huoneeseen alkuyöksi ja vähitellen opin nukahtamaan, mutta pitkään vielä heräsin joka äännähdykseen ja valvoin hereillä.
Olet loistava äiti, sen todistaa se, että olet valmis ratkomaan ongelmaa kunnolla. Monet äidit sinnittelevät jaksamisensa äärirajoilla eivätkä myönnä tarvitsevansa apua. Kotona sitten sattuu ja tapahtuu, jää hella päälle, vauva putoaa hoitopöydältä jne. Näille sitten naureskellaan mutta ei ajatella lainkaan, mitä jos jotain vakavaa olisi sattunut.
Omasta mielestäni on paras, että olette molemmat yöt poissa, kun voitte päivät kuitenkin viettää lasten kanssa. Varmaan kannattaa hankkia lääkäriltä vielä niitä unilääkkeitä, jos sitä unta ei vain saa. Tärkeintä on saada molempien univajeet mahdollisimman hyvään kuntoon jo taaperon leikkauksenkin kannalta. Ja se, että opitte nukkumaan, voi helpottaa sitä kotona nukkumistakin korvatulppien kanssa. Älkää siis nyt alkako pohtia mitään vuorottelua mökillä olon kanssa. Se, että saa nukkua 3 yötä, on vielä tosi pieni aika pitkälliseen univelkakierteeseen. Itselläni meni viikko, ennen kuin edes kykenin nukkumaan pidempiä pätkiä (4-6 tuntia). Tuo viikko siis on kaikin puolin paras ratkaisu.
Vielä lopuksi, täällä on paljon pätemisen tarpeisia äitejä, jotka ottaisivat huostaan jokaisen lapsen, jonka äiti ei toimi niin kuin he. Ei täältä kannata kysellä neuvoja, ellei ole valmis lukemaan näitä ilkeitäkin viestejä, joissa vain haukutaan. JOtkut kun saavat jotain sairasta tyydytystä siitä, että voivat luokitella toisen äidin huonommaksi kuin itsensä. Eivät raukat tajua, että huonoin on se, joka ei osaa asettua toisen asemaan.
Ja AP, uskon, että teette parhaimman ratkaisun yrittämällä nukkua koko viikon, ja näin estää sairaalaan joutumisesi.
On ihmisiä, jotka eivät anna lapsia hoitoon vaikka mikä olisi. Lasta ei anneta isovanhemmille, koska ne voivat sanoa lapselle vääriin, laittaa nukkumaan 10 minuuttia liian myöhään. Ja näin perustellaan se, että äiti on väsynyt, mutta asialle ei voi tehdä mitään.
Lapselle on parempi olla toisinaan erossa vanhemmista, jos se takaa sen, että vanhemmat ovat enemmän läsnä tämän jälkeen. Ja olemalla "enemmän" läsnä, en tarkoita aikaa vaan laatua.
Teet aivan oikein AP!
Toivottavasti teidän (ja lastenne) nukkuminen helpottuu :)
kuin eilisen aloituksen ja tästä aloitusviestin. Vastaan silti.
Hyvä, että lepäät. Itsellä on erittäin paljon heräillyt esikoinen, jonka kanssa muutenkin oli rankkaa ja en uskalla kuvitella kuinka puhki olisin, jos siihen olisi tullut vajaan parin vuoden kuluttua vielä toinenkin heräilijä perään.
Itsestäni olisi tuntunut ihan kamalalta olla erossa vauvastani tuossa vaiheessa öitä, mutta joskus on vaan pakko laittaa omat unet tärkeysjärjetyksessä edelle.
Ratkaisunne vaikuttaa oikein hyvältä, parhaalta mitä mielestäni tuossa tilanteessa voi tehdä. Hienoa, että saatte öiksi vapaata. Hyviä unia.
kiva että saatte asian järjestymään noin hienosti! Ihan vinkkinä, koska itselleni oli todella vaikeata päästä kunnolla uneen yliväsyneenä, niin ainakin pariksi ekaksi yöksi kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi ottaa nukahtamislääke mukaan!
ne siis on varmuudeksi, jos en saa nukuttua/nukahdettua muuten. Ainakin kotona kyllä nukahdan ongelmitta, mutta koska olen herkkäuninen niin herään sillonkin, vaikka mies hoitais lasten heräilyt.
ap
kiva että saatte asian järjestymään noin hienosti! Ihan vinkkinä, koska itselleni oli todella vaikeata päästä kunnolla uneen yliväsyneenä, niin ainakin pariksi ekaksi yöksi kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi ottaa nukahtamislääke mukaan!
Ehdotan että olette miehen kanssa vaikka yhden tai kaksi yötä/päivää kokonaan mökillä.
Nukutte ja lepäätte ja rauhotutte. Syötte hyvin ja nautitte hiljaisuudesta.
Sitten teette niin että yön olette poissa ja käytte piipahtamassa kotona ja illaksi takaisin mökille.
Minun mielestä ei ole järkevää reissata väsyneenä ja kiukkuisena. Rauhassa lepäätte ne muutamat yöt ja päivät.
Lapset pärjäävät isovanhempien kanssa kyllä. Ja jos jotain sattuu niin kyllä he ilmoittavat.
Nauttikaa hiljaisuudesta ja levätkää
T: Äiti joka heräsi 8kk aikan 1,5 h välein. Onneksi nyt helpottaa
joiden mielestä vain heidän tapansa on se ainoa oikea ja valitettavan usein he eivät osaa myöntää milloin tarvitsisivat apua vaan väkisin yrittävät jaksaa ja eniten kärsivätkin sitten juuri ne lapset.
Samaan aikaan. Siihen ei ole ap esittänyt mitään muuta perustelua kuin sen, että miehellä on nyt loma. Hienoa. Miksi se mies ei uskalla yksin nukkua mökillä, vaan tarvitsee vaimon sinne virelleen.
Tavallisissa järkiperheissä isä olisi nukkunut vuorollaan, äiti omallaan, ja niin lapsilla olisi koko ajan ollut toinen vanhemmista paikalla. ap:n perheessä niin ei vaan voi tehdä, koska ap on maailman paras äiti näille lapsille ja tietää, että hänen lapsilleen on parasta, että isä ja äiti ovat poissa.
Uskon, että juuri niin on. Poissaoloa voisi varmaan jatkaa pari vuotta.
Tavallisissa järkiperheissä isä olisi nukkunut vuorollaan, äiti omallaan, ja niin lapsilla olisi koko ajan ollut toinen vanhemmista paikalla. ap:n perheessä niin ei vaan voi tehdä, koska ap on maailman paras äiti näille lapsille ja tietää, että hänen lapsilleen on parasta, että isä ja äiti ovat poissa.
Ethän edes tunne ap:tä, hänen perhettään ja lasten isovanhempia. Eiköhän tässä asiassa ap ole paljon suurempi asiantuntija. Pidä vain huoli omasta navastasi.
kaikki työelämässä ja mies tekee usein tuplavuoroja, koska töissä on kiirettä ja miehen ja isovanhempien vapaat osuu harvoin samaan aikaan. Nyt tämä on samaan aikaan, koska miehen työssä on jo huomattu, ettei ole enää yhtä tehokas ja se johtuu väsymyksestä ja miehen pomo suostui siihen, että mies saa viikon vapaata kun mies kertoi perheemme tilanteen.
Tämän olen kertonut aiemmassakin ketjussa ja kun miehellä ja isovanhemmilla on loma samaan aikaan niin on paljon järkevämpää, että menemme yhdessä nukkumaan kun että koitettais järjestää vielä toinen viikko jotenkin ja tuo ei edes onnistuisi.
Etkä nyt tainnut ymmärtää edes koko asian pointtia, minulla ja miehelläni on molemmilla univelkaa, joten miten se minua auttaisi, jos vain mieheni menisi nukkumaan öiksi muualle? Tällä järjestelyllä kun yritämme nimenomaan estää sen, etten joudu sairaalaan kuukaudeksi tai pidemmäksi aikaa.
No en kyllä tällä hetkellä sanoisi itsestäni, että olen lapsilleni paras äiti kun olen kävelevä zombi, joka ei aina edes tiedä mitä tekee ja kaikki menee konemaisesti ja unohtelen tuhottomasti asioita ym. ja tämä ei ole normaalia plus kaikki muut fyysiset oireet jotka johtuu univelasta.
Tiedän kyllä kuitenkin sen, että lapsille on varmasti parempi, että äiti ja isä ovat edes vähän enemmän levänneitä ja jaksavat muutakin kun vaan sen rutiinin ja kaikki ei tapahdu konemaisesti kuten nyt.
Mutta täällä näyttää joidenkin, kuten näköään sinunkin vaikea sitä ymmärtää, mutta suon sen sinulle anteeksi. Onneksi itse vielä ymmärrän sen verran, ettei väsynyt äiti tai kuukausien sairaalassa olo ole lapsille hyväksi.
ap
Samaan aikaan. Siihen ei ole ap esittänyt mitään muuta perustelua kuin sen, että miehellä on nyt loma. Hienoa. Miksi se mies ei uskalla yksin nukkua mökillä, vaan tarvitsee vaimon sinne virelleen.
Uskon, että juuri niin on. Poissaoloa voisi varmaan jatkaa pari vuotta.
Helppohan se loma eriaikaan olisi ollut järjestää, jos mies sen on saanut sen vuoksi, että on väsynyt, ei siksi, että hänellä juuri sillä hetkellä on vuosilomaa.
Mutta eipä muuta.
Tuelpa sitten kertomaan miten saitte nukutuksi ja helpottiko teidän arkea yhtään.