Mikä saa naisen kääntymään uskontoon, jossa menettää ihmisarvonsa?
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/01/muslimiksi_kaantyneiden_maar…
"Muslimiksi kääntyneiden määrä on lähes kaksinkertaistunut Britanniassa kymmenen vuoden aikana. Swansean yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan yli puolet käännynnäisistä on valkoihoisia naisia."
Vaikea ymmärtää.
Kommentit (32)
Tarkoitin "liialla" siis sitä, että ei muisteta sitä, että suuressa osassa maailma tilanne on jotain ihan mutta.
mieheni ei tienaa mitenkään hirveän paljon ennemmän kuin minä ja kirkko ei todellakaan anna vastauksia, se on useinkin liian mielistelevä ja maallistunut. Niin olen se itse kokenut, mutta en ole siis muslimi.
19.
mieheni ei tienaa mitenkään hirveän paljon ennemmän kuin minä ja kirkko ei todellakaan anna vastauksia, se on useinkin liian mielistelevä ja maallistunut. Niin olen se itse kokenut, mutta en ole siis muslimi.
19.
No mielestäni ei tuokaan ole oikein, että saman verran tienaavan miehen pitäisi maksaa enemmän.
Tasa-arvo on mielestäni sitä, että perheen kuluihin osallistutaan yhdessä tulojen mukaan. Jos vaimo on kotona hoitmassa lapsia ja mies työssä, niin silloin mies tietysti maksaa enemmän. Mutta jos molemmat on palkkatasoltaan samanlaisessa työssä, niin sitten molemmat maksavat samanverran.
Tämä on ihan tervettä järkeä, eikä minkään pyhän kirjan jakeita.
Minusta se on ihan oikein. Minä huolehdin kodin hoidosta, siivoan ja laitan ruoat jne.
Jos menemme ulos syömään, teatteriin, leffaan niin mieheni maksaa.
Tämä toimii meillä erittäin hyvin, olemme molemmat tyytyväisiä. Miksi meidän pitäisi elää niinkuin muut ympärillä, jos koemme että tämä sopii meille?
19.
Minusta se on ihan oikein. Minä huolehdin kodin hoidosta, siivoan ja laitan ruoat jne.
Jos menemme ulos syömään, teatteriin, leffaan niin mieheni maksaa.Tämä toimii meillä erittäin hyvin, olemme molemmat tyytyväisiä. Miksi meidän pitäisi elää niinkuin muut ympärillä, jos koemme että tämä sopii meille?
19.
Ei tarvitse, mutta jos elätte noin vain sen takia että kirja määrää, niin sitten kyseenalaistan. Mutta jos tämä ratkaisu on muutenkin teille sopiva, niin sittenhän asia on OK.
(i] Ei tarvitse, mutta jos elätte noin vain sen takia että kirja määrää, niin sitten kyseenalaistan. Mutta jos tämä ratkaisu on muutenkin teille sopiva, niin sittenhän asia on OK.
[/quote]
Olemme eläneet jo vuosia näin ja jos me tekisimme sen vasten tahotamme, sitä lystiä ei kaukaa kestäisi. Mieheni kohtelee minua muutenkin naisena, on hellä ja rakastava. En tiedä mikä siinä on uskonnon vaikutusta, mutta minä ainakin olen tyytyväinen ja rakastan häntä hyvin paljon.
19.
enpä ole kyllä ihmisarvoani menettänyt mihinkään. Paitsi tietty niiden suomalaisten mielestä, jotka ovat haukkuneet ja sylkeneet minua päin näköä.
Kristityillä pitäisi olla vielä kireämpi moraali jos noudattaisimme raamattua fundamentalistisesti. Älä usko kaikkea mitä luet, harvoin saa lukea mitään myönteistä islamista.
enpä ole kyllä ihmisarvoani menettänyt mihinkään. Paitsi tietty niiden suomalaisten mielestä, jotka ovat haukkuneet ja sylkeneet minua päin näköä.
No jos oppikirjaanne seuraat, kuten kunnon muslimin tulee tehdä, niin eipä sen oppien mukaan naisella juurikaan arvoa ole mieheen verrattuna.
Hitaasti ovat siinäkin muutokset tapahtuneet. Vieläkin on jonkinlaista heijastumaa siitä naisen vähempiarvoisuudesta ihan ev.lut. kirkon piirissäkin.
No jos oppikirjaanne seuraat, kuten kunnon muslimin tulee tehdä, niin eipä sen oppien mukaan naisella juurikaan arvoa ole mieheen verrattuna.
tutustuisit vähän muihinkin kuin hommaforumin juttuihin tai terrorimi-uutisiin, voisit oppia, että olemme ihan tavallisia naisia ja äitejä siinä missä muutkin.
Kenties naisen tasa-arvoinen asema on Suomessa liiankin itsestään selvyys, niin sitten ei edes tajuta, minkälaista se noiden uskontojen mukaan voisi ollakaan...