Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa naisen kääntymään uskontoon, jossa menettää ihmisarvonsa?

Vierailija
07.01.2011 |

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/01/muslimiksi_kaantyneiden_maar…

"Muslimiksi kääntyneiden määrä on lähes kaksinkertaistunut Britanniassa kymmenen vuoden aikana. Swansean yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan yli puolet käännynnäisistä on valkoihoisia naisia."

Vaikea ymmärtää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tarvitse itse miettiä, kun lukee vaan ohjeet kirjasta? Ja kirjan kritisointi ehdottomasti kielletty, tai päätyy oikeuteen (kuten Halla-aho).

Vierailija
2/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtyä monenmoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole kyllä ihmisarvoani menettänyt mihinkään. Paitsi tietty niiden suomalaisten mielestä, jotka ovat haukkuneet ja sylkeneet minua päin näköä.

No jos oppikirjaanne seuraat, kuten kunnon muslimin tulee tehdä, niin eipä sen oppien mukaan naisella juurikaan arvoa ole mieheen verrattuna.

tutustuisit vähän muihinkin kuin hommaforumin juttuihin tai terrorimi-uutisiin, voisit oppia, että olemme ihan tavallisia naisia ja äitejä siinä missä muutkin.

Jaa, ja huivi/burkhapakko ei sitten ole alistamista? No ei tietenkään, ihan vapaaehtoisesti käytätte niitä...

Vierailija
4/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin myös se on yleistynyt.

Noiden nuorten naisten kohdallakin on aika tavallista että islam jää sen jälkeen kun se muslimisuhde on kariutunut.

Vierailija
5/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iRakkaudesta tulee ]tehtyä monenmoista.

[/quote]

Todellinen rakkaus hyväksyy toisen ihmisen uskontoineen päivineen ts. ei pakota ketään kääntymään muslimiksi.

Vierailija
6/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos islamissa muuten niin että miehen velvollisuus on elättää perhe? Ja vaikka nainen kävisi töissä, olisi silti miehen velvollisuus elättää perhe?

Vierailija
7/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helluntalaisuutta yms. Nyt islam on vain tullut muiden rinnalle, kun muslimeihin törmää helpommin. Usein ne muslimeiksi kääntyneet tyypit ovat olleet tiivisti monissa muissakin uskonyhteisöissä.

Vierailija
8/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on sitten eri asia.

Eikö muuten muslimimiehilläkin ole jotain sääntöjä siveellisestä pukeutumisesta yms.?

enpä ole kyllä ihmisarvoani menettänyt mihinkään. Paitsi tietty niiden suomalaisten mielestä, jotka ovat haukkuneet ja sylkeneet minua päin näköä.

No jos oppikirjaanne seuraat, kuten kunnon muslimin tulee tehdä, niin eipä sen oppien mukaan naisella juurikaan arvoa ole mieheen verrattuna.

tutustuisit vähän muihinkin kuin hommaforumin juttuihin tai terrorimi-uutisiin, voisit oppia, että olemme ihan tavallisia naisia ja äitejä siinä missä muutkin.

Jaa, ja huivi/burkhapakko ei sitten ole alistamista? No ei tietenkään, ihan vapaaehtoisesti käytätte niitä...

Vierailija
9/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iRakkaudesta tulee ]tehtyä monenmoista.

Todellinen rakkaus hyväksyy toisen ihmisen uskontoineen päivineen ts. ei pakota ketään kääntymään muslimiksi.

tarkoitin vapaaehtoisuutta.

Vierailija
10/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helluntalaisuutta yms. Nyt islam on vain tullut muiden rinnalle, kun muslimeihin törmää helpommin. Usein ne muslimeiksi kääntyneet tyypit ovat olleet tiivisti monissa muissakin uskonyhteisöissä.

No näin minäkin asiaa olen pähkäillyt. Epävarmat, itseään etsivät, huonon itsetunnon omaavat yrittävät keksiä jotain "erikoista". Toiset värjää hiukset vihreiksi, toiset lävistelee itseään, jotkut leikkii muslimia.

Vierailija
11/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunutkaan pakottamisesta, tarkoitin vapaaehtoisuutta.

Niin, muslimimiehet pakottavat naisensa kääntymään ihan vapaaehtoisesti ...

Vierailija
13/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että maallistunut kirkko ei anna vastauksia kysymyksiin eikä tyydytä hengellistä nälkää.

Islamin mukaan naisen ei tarvitse antaa omia rahojaan perheen hankintoihin, mies on niistä vastuussa kokonaisuudessaan. Tiedän että sekin viehättää montaa, minun mies on muslimi (minä en ole) ja hän ostaa lähes kaiken isomman kotiin omista rahoistaan. Minä en laita hanttiin asiassa, miehellä on parempi palkkakin, saan käyttää omat rahat omiin juttuihini, toki ostelen verhoja tms..

Vierailija
14/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavat keinot herättää huomiota, sääliä ja inhoa, syynä huono itsetunto.

- Anoreksia (jouduin sairaalakuntoon)

- Goottilaisuus (tuli kalliiksi ja ehostus oli aikaavievää)

- Muslimiksi kääntyminen (hijab kaupungilla kulkiessa oli se jännittävin "juttu")

Olen teininä ollut myös vegaani ja ollut lyhyessä lesbosuhteessa. Olen siis pyrkinyt herättämään huomiota kaikin tavoin :D. Nykyisin olen tasapainoinen heterosuhteessa elävä tavisäiti. Luojan kiitos!

Vierailija
15/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunutkaan pakottamisesta, tarkoitin vapaaehtoisuutta.

Niin, muslimimiehet pakottavat naisensa kääntymään ihan vapaaehtoisesti ...

osa heistä jopa kääntyy sieltä itsekin pois...

Sun totuutes on kuin aivopieru saharassa.

Vierailija
16/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tämän kertoi ei-muslimi.Vaan että kun muslimiksi käännytään, ollaan muslimi aina.Jos yrittää muuta, rangaistus voi olla kova.En viitsi lietsoa ja kertoa mitä kaverini kertoi rangaistuksesta sillä en voi tietää onko se totta.Mutta ehkä joku teistä tietää miten on tämän pois-kääntymisen laita?

Vierailija
17/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että maallistunut kirkko ei anna vastauksia kysymyksiin eikä tyydytä hengellistä nälkää.

Islamin mukaan naisen ei tarvitse antaa omia rahojaan perheen hankintoihin, mies on niistä vastuussa kokonaisuudessaan. Tiedän että sekin viehättää montaa, minun mies on muslimi (minä en ole) ja hän ostaa lähes kaiken isomman kotiin omista rahoistaan. Minä en laita hanttiin asiassa, miehellä on parempi palkkakin, saan käyttää omat rahat omiin juttuihini, toki ostelen verhoja tms..

No eipä kai kristillisyys suinkaan kiellä tällaista toimintaa? Eikös se ole ihan luonnollista, että enemmän tienaava maksaa kodin ylläpidosta enemmän kuin vähemmän tienaava puoliso? Näin minä ainakin asian ymmärrän, eikä siihen muslimiutta tarvita.

Vierailija
18/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

No näin minäkin asiaa olen pähkäillyt. Epävarmat, itseään etsivät, huonon itsetunnon omaavat yrittävät keksiä jotain "erikoista". Toiset värjää hiukset vihreiksi, toiset lävistelee itseään, jotkut leikkii muslimia.

[/quote]

muslimiksi kääntyneitä ei kukaan muu ihaile,sen he itetävät itsekin. Kadulla huudellaan jne.

tunnen kaksi sellaiset eikä kummallakaan ole heikko itsetunto, päinastoin.

Vierailija
19/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimiksi kääntyneitä ei kukaan muu ihaile,sen he itetävät itsekin. Kadulla huudellaan jne.

tunnen kaksi sellaiset eikä kummallakaan ole heikko itsetunto, päinastoin.

No eipä niitä vihertukkaisia lävistyksiä täynnä oleviakaan kukaan varsinaisesti ihaile. Herättävät lähinnä sääliä.

Vierailija
20/32 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tarvitse itse miettiä, kun lukee vaan ohjeet kirjasta? Ja kirjan kritisointi ehdottomasti kielletty, tai päätyy oikeuteen (kuten Halla-aho).

tulee koulujen uskonnonkirjoista, ja todennäköisesti myös opetuksesta. Uskokaa, että kaikki mitä ussanope muista uskonnoista opetti, ei ole täyttä faktaa.

Muslimeja on yhtä paljon erilaisia kuin kristittyjäkin, ja jos uskonnon perusteisiin mennään on islam tosiaan jopa astteen vähemmän misogyyninen kuin kristinusko. Esim. naisen arvoa ja ihmisyyttä ei islam koskaan ole kyseenalaistanut, ja laki antoi naiselle perintöoikeuden (sisar perii puolet siitä mitä veli. Tämä siksi, että miehen kuuluu elättää perheensä, kun taas nainen voi lain mukaan käyttää varansa omiin huvituksiinsa) jo kauan ennen kuin kristitty nainen sai tämän oikeuden. Ja silloinkin sen takasi sekulaari laki eikä kirkko. Suosittelen tutustumaan aiheeseen. Esimerkiksi Irmeli Perho kiroittanut aiheesta suomeksi.

Se miksi nainen hakeutuu uskontoon, jossa hän ei ole samanarvoinen miehen kanssa on toki hieman arvoitus minullekin, mutta asettaisin sen kysymyksen yhtä hyvin naapurin kristitylle Liisalle kuin musliminaiselle. Ateistina näen islamin ja kristinuskon hyvin samankaltaisina uskontoina. Tutustukaa aiheeseen, niin ei tarviytse puhua läpiä päähän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi