apua.sossutantat tulee tänään kotikäynnille
ja ahdistaa ihan törkeesti että mitä ne kattoo ja kyselee... Mun poikaystävä asuu meidän kanssa, mut ei oo kirjoilla koska siinä vaiheessa ei saada rahaa mistään... pakkotilanne on ollu järjestää näin, mut miten mä selitän esimerkiks tän tietokoneen ja muutenkin... apua tarvitaan!!!!!
Kommentit (25)
Vierailija:
Vierailija::En ole ennen tuollaista kuullutkaan. Miten se ilmenee laskelmassa että omistaa asunnon?
Itse olen muutaman kerran saanut toimeentulotukea, ja on omistusasunto muttei siitä ole mitään mainittu.
Suosittelen kertomaan rehellisesti tilanteesi. Tänä päivää ihmiset ovat niiin kateellisia toisilleen, että varmasti joku naapurisi tai " ystäväsi" käräyttää sinut jossain vaiheessa ja kertoo, että et ole yksinhuoltaja ja sitten olet pahemmassa pulassa. Valitettavasti johonkin raja on aina vedettävä ja jos mies ja nainen tai samaa sukupuolta oleva pariskunta elää yhteistaloudessa heidät katsotaan elatusvelvollisiksi toisilleen!!!
Jos toimeentulotuen tarve on TILAPÄINEN ei voida velvoittaa esim. omistusasuntoa myymään. Jos tarve muuttuu JOKAPÄIVÄISEKSI voi joutua omistusasunnon realisoimaan!!
Tsemppiä kuitenkin, ota kaikki tarjottava apu vastaan ja ole rehellinen!!!
Vierailija:
Tänä päivää ihmiset ovat niiin kateellisia toisilleen, että varmasti joku naapurisi tai " ystäväsi" käräyttää sinut jossain vaiheessa
Ennemminkin ovat vi***untuneita siihen, että itse elättävät itsensä rehellisesti töitä tekemällä ja maksamalla veroja, ja sitten jotkut elävät sossun tuin ja vielä kusettavat saadakseen isompia tukia kuin mitä heille oikeasti kuuluisi.
Tuskin kukaan, jolla on työpaikka on kateellinen sossun eläteille XD
Eihän tuo voi olla totta, eihän??
Suomi on siis kyllä tosiaan kamala holhousyhteiskunta...
Mä keräisin ylös tällaisia juttuja ja nostaisin tuosta haloon, mutta ymmärrän kyllä, jos energia menee lapsiperheellä muuhunkin. Tuo on aivan ala-arvoista sosiaalityöntekijöiltä. En olisi uskonut, että kukaan ammatti-ihminen Suomessa voi olla noin avoimen ennakkoluuloinen. Mutta ilmeisesti tiedän aika vähän.