Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua.sossutantat tulee tänään kotikäynnille

Vierailija
20.10.2005 |

ja ahdistaa ihan törkeesti että mitä ne kattoo ja kyselee... Mun poikaystävä asuu meidän kanssa, mut ei oo kirjoilla koska siinä vaiheessa ei saada rahaa mistään... pakkotilanne on ollu järjestää näin, mut miten mä selitän esimerkiks tän tietokoneen ja muutenkin... apua tarvitaan!!!!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huoneen ovi kiinni. Eivät ne saa huoneita tutkia. Lisäksi poikakaveri saa vierailla, joten jos hänen vaatteitaan ei ole näkyvillä liikaa, niin se on ihan hyvä.

Lykkyä!

Vierailija
2/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie arvotavarat kellariin tai kaappiin piiloon, jos ne ei saa nähdä niitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvä toisaalta että näkevät miten eletään jne. Olin osastolla loppuunpalamisen takia viikon ja lastensuojelullisesti tulevat kyttäämään, mutta sama ihminen hoitaa raha-asiat ja pelottaa että ovat saaneet kuulla että mies asuu meidän luona, pieni paikka kun on... Apua!!!

Vierailija
4/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuleeko sulle lastensuojelu kylään vai epäilläänkö sua vilpistä toimeentulotuessa?

On mullakin tietokone ja olen saanut toimeentulotukea, ei siinä ole ollut mitään ongelmaa. Toisaalta kukaan ei ole pimeästi asunut luonani.

Oli kyse mistä vaan, niin ole avoin ja rauhallinen. Mieti, että ne ihmiset eivät tule kyttäämään sua, vaan miettimään, voisivatko auttaa sua jotenkin. Esim. antaa kotiapua tai muuten helpottaa elämääsi.

Vierailija
5/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä he voivat tietää että se olisi MIEHEN?!

Vierailija
6/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun mielestä, jos siis edes hänen mieleensä tulee mitään erityistä, on hyvä, että sinulla on tietokone, niin voit hakea aktiivisesti työ- ja opiskelupaikkaa sekä muuta tietoa. Sosiaalityön näkökulmasta asia nähdään niin, että monien syrjäytyneiden ja syrjäytymisvaarassa olevien ihmisten eräs keskeinen ongelma on asianmukaisen ja ajantasaisen tiedon saatavuus. Tietokone on arkipäivää. Kukaan ei oleta, että tulet toimeen esim. paikallisen ilmaisjakelulehden varassa.

Jos teillä on oikeasti vaikeuksia elämässänne, on hyvä, että saatte apua. Monilla on vaikeuksia päästä sosiaalityöntekijän puheille. Teillä on nyt hyvä mahdollisuus saada elämäntilannettanne eteenpäin.

Vierailija
7/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatteet, kengät, dödöt, partakoneet korjannu, mut pelkään jotenkin just tätä konetta et miten mulla vois olla tällanen, mut kiitos, saitte mut vähän rauhottumaan! Jotenkin kun toi elektroniikka ei oo mua kauheesti inspiroinu koskaan, olen joskus eläny pitkään ilman telkkaria ja nyt tääl on kauheet tietokoneet ja kaks isoo telkkaria ja kotiteatteri jutut, niin mietin vaan kovin että mitä ne miettii...

Vierailija
8/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille valtavasti, pelkäsin että lynkkaatte mut välittömästi. Kiitos! Ne tulee yhdeltä, jos haluutte niin tuun kertoo miten meni...

Vierailija
9/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sossutantat piipahtaa kylään.me asumme pikkipikkupikkukylässä ja sossu halusi tulla meille tarkistuskäynnille koska mieheni on ulkomaalainen.halusivat kuulemma vain varmistua että koti vastaa suomalaista hygieniatasoa ja että minä saan liikkua ulkona:)

höyrypäitä ne tantat on kaikki.

Vierailija
10/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi aikanaan kans tantat kattelemassa. Hirveät kyselyt tuli tiskialtaan päälle jääneestä yhestä siideritölkistä. No mulla oli myös sillon poikaystävän kotiteatterilaitteet mun luona ja niistä utelivat, et mistä oon rahaa saannu sellasiin, kun ei ollu ihan muutaman tonnin vehkeet. No sanoin, et vanhemmat on antanu vanhasa mulle kun ostivat uudet ja hyvin meni läpi:)

Vierailija
11/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kärähtäisit. Ei vois enää yhtään oikeudenmukaisempaa olla. Että joku viitsii . Kiva kun joku kieroilee itselleen joka ikisen avustuksen minkä saa ja esittää yksinhuoltajaa. Toiset ne vaan kiltisti maksaa itse kaiken , mikä kunniallisen yhteiskunnan jäsenen kuuluukin!! Yök! Sulle! Voin pahoin tuollaisista luusereista!!!!!!

Vierailija
12/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätte mwidän verorahoja turhaan, hitto tiukkaa on meilläkin, kun verotus on niin peestä. Ja ei tartte kauaa miettiä miksi verot on niin isot, kaltaistesi huijareitten vuoksi.

Vierailija
13/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kaikki talouden tulot on huomioitava. Sossu maksaa minumin, tarkoitus ei ole lypsää penniäkään ylimääräistä!

Vierailija
14/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ja mun lasten elättämistä. ihan olen yksinhuoltaja vaikka mulla uus poikaystävä onkin. Meillä on ihan erilliset rahat ja maksan mun ja lasten kulut toimeentulotuesta. Ja veroja olen minäkin aikoinani maksanut ja tulen maksamaankin. Jos valtio tekee tämän uusperheen aloittamisen mahdottomaksi, niin en näe paljon muita vaihtoehtoja kuin tehdä näin!!!!

av

Vierailija
15/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto katsotaan kyllä tuloksi toimeentulotukea laskettaessa.

Onko mieystäväsi kirjoilla muualla vai asunnossanne. Hankalimman kautta voi tehdä miehelle alivuokralaissopimuksen jos juttu paljastuu. Ei välttämättä kyllä auta.

Uskoisin että ovat kyllä tulossa pelkästään tuon lastensuojelun vuoksi kotikäynnille. Kartoittavat mitä apuja voisit tarvita jaksaaksesi eteenpäin ns. yksinhuoltajana.

Vierailija
16/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi!

Vierailija
17/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan!

Vierailija
18/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija::

Omistusasunto katsotaan kyllä tuloksi toimeentulotukea laskettaessa.

En ole ennen tuollaista kuullutkaan. Miten se ilmenee laskelmassa että omistaa asunnon?

Itse olen muutaman kerran saanut toimeentulotukea, ja on omistusasunto muttei siitä ole mitään mainittu.

Vierailija
19/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja poikaystävä ovat vaikka ns. tuore pari, vaatia poikaystävää elättämään perhettä.

Toisaalta ei pitäisi muuttaa yhteen ellei sitoutumisen aste ole ihan selvä juttu molemmille. Eikö sekin jo kerro jotain, että ap kutsuu miestä " poikaystäväksi" vaikka yleensä samassa asunnossa asuvia ei-naimisissa olevia pariskuntia pidetään toistensa toistensa avopuolisoina?

Vierailija
20/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko myöntää koko poikaystävän olemassaoloa? Tavarat on hankittu aikoinaan tai saatu lahjaksi yms. Mietit vaan valmiiksi vastaukset niiden esittämiin kysymyksiin.