Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua oikeasti pelottaa lääkelaskut ja hoitajat

Vierailija
06.01.2011 |

sen verran karmeita tarinoita olen kuullut niistä virheistä, joita lääkelaskuissa tehdään, että kuinka sitä edes uskaltaa vanheta. Asiaa ei auta yhtään se, kun täällä kysellään, miten tämä ja tuo lasketaan. Kaikkien opiskelijoiden pitäisi hallita nuo laskut vaikka unissaan, ei niin että just ja just pääsee tentistä läpi ja töihin... koska siellähän ne virheet poikivat karmeita seurauksia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten tää ja tää lasketaan, kun pitäs tippaa laittaa potilaalle käteen.

Vierailija
2/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kaavoja.

Työelämässä joko tietokone laskee kaiken tai sitten käytetään laskinta. Vaikka vihasin lääkelaskuja koulussa ja ne oli minulle vaikeita, niin työelämässä ei ole koskaan ollut hankaluuksia laskea oikeaa annostusta potilaalle.

Minulle hankalinta oli osata laskea päässä laskuja tyyliin 0,847 * 6883 tai 438 : 955.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei sun oikeasti lähihoitajana paljon tarvitse laskea. tarkistaa vaan ja vaikka laskimella. läkäri määrää, sairaanhoitaja annostelee. sairaalafarmaceutti sekoittelee ne litkut sairaalassa ym.

Vierailija
4/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 5 vuotta olen jakanut lääkkeitä sairaille ja vanhuksille

Vierailija
5/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkelaskuja. Käy niin vielä, että hyvin opitut taidot unohtuu :) Opiskeluaikanakin muistan, että vain lasten infektio-osasto oli sellainen, missä piti laskea joku liuos, kun lääkäri märäsi sitä milligrammoissa. Ja adrenaliini pitää osata laskea, jos tulee elvytystilanne. Tiputusnopeudetkin koneet laskee nykyään.

Vierailija
6/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luota päässälaskutaitoihini. Tarkistan aina laskimella, vaikka olisi kyseessä miten helppo lasku tahansa.

Vierailija
7/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on laskeminen sillä tasolla, että jos lääkäri määrää burana 800 mg niin pitää osata laittaa oikea määrä, kun kaapissa on burana 400 mg tabletteja. noin niin kuin esimerkkinä.

meillä on muita asioita, jotka vaativat huomattavasti enemmän ajattelua ja osaamista, kuin lääkeasiat.

Vierailija
8/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet vanha, on ihan sama kuoletko huomenna vai ensi vuonna. Kansantalouden kannalta mitä nopeammin kuolet sen parempi!

Suomi hukkuu vanhusten vaippoihin ja vanhukset elävät nykyään liian pitkään.

Vierailija
9/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaharjoittelujaksolla. Siellä oli vuorossa sairaanhoitaja, joka oli heikko lääkelaskuissa. Hän pyysi minua laskemaan puolestaan, varmistamaan.

Vaadin häntä laskemaan itse ja laskin itse itselleni. Sairaanhoitajaa harmitti, kun taas paljastui, että hän oli laskenut väärin. Minä ja ja toinen hoitaja, jota pyysin varmistamaan, laskettiin oikein.

Minuakin pelottaa, koska kaikilla ei ole taitoa laskea itse ja olla riippumattomia mm tietokoneohjelmista. Täytyyhän ymmärtääkin mitä laskee, eikä vain näpytellä ohjelmaa tai laskinta!

Vierailija
10/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaalle pitää antaa lääkettä 400 mg. Tabletit ovat 200 mg vahvuisia. Paljonko annat?

Lisäksi aina joku toinen tarkistaa ennen kuin ne menevät potilaalle.

Vierailija
11/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet tiputa vauvalle mikstuuraa suoneen. Tuttavan vauva kuoli tämän vuoksi, hoitaja vastavalmistunut.

Vierailija
12/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet tiputa vauvalle mikstuuraa suoneen. Tuttavan vauva kuoli tämän vuoksi, hoitaja vastavalmistunut.

tämä suomen eteläosassa sijaitsevassa kaupungissa? jos, niin tiedän saman tapauksen ://

Vierailija
13/13 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut ovat usein helppoja, itse lasken aina laskun ja pyydän tarv. toista katsomaan kanssani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan