Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni kuoli väkivaltaisesti. Nyt lapsi on alkanut

Vierailija
06.01.2011 |

kysellä enostaan. Aina olen kuvia näyttänyt ja kertonut että siinä on äidin veli ja hänen enonsa. Haudalle veity ain kynttilä jne.Nyt "pelottaa" että milloin kysyy että miten eno kuoli?? Ei kai 5v voi ihan totuutta kertoa?? Lapsi ei siis ole nähnyt enoaan kuin valokuvista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäämään tuhmia miehiä, joku tuntematon törmää häneen tai vanhempiin ja vanhempi kuolee, syöpää, sydämen pysähtymistä jne.

Suosittelisin kyllä myös kissan nostamista pöydälle sitten kun asiaa kysytään.

Vaikea paikka joka tapauksessa.

Vierailija
22/25 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoli tapaturmassa tai vastaavaa. Myöhemmin sitten tapaturman luonne.

Rajansa silti salailullakin. Mieheni ei vieläkään tiedä isänsä kuolinsyytä, kun anoppi ei voi kertoa. On kai liian raakaa 39-vuotiaalle miehelle kuulla vihdoin totuus. Mies muistaa, että siihen oli joku syyllinen ja oikeutta käytiin, mutta sitä ei tiedä, onko joku vahingossa ajanut päälle vai tapettu tarkoituksella.

Aiotaan mennä tutkimaan vanhat oikeudenkäyntipöytäkirjat. Vuosi ja uhrin nimi tiedetään, joten sitten saadaan loputkin asiat sieltä selväksi.

Salailullakin saisi olla kyllä rajansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan USAssa ja TVssä tulee uutisissa päivittäin ihan liikaakin tätä raadollista puolta tästä maasta. Juuri siksi haluaisin suojella sitä 5v lasta siltä, ettei se nyt juuri meidän kohdalle vielä ole tulossa... Pelkoa on jo ihan tarpeeksi muutenkin olemassa ja lapset saavat olla varuillaan ja valppaana ympäristöstään, miksi lisäisin ahdistusta?.

Eikö lue lehtiä, katso televisiosta uutisia?

Minä olen huomannut että teini-iässä eniten kapinoivat ja muuttuvat nuoret on niitä, joilta maailman pahuutta on viimeiseen asti pidetty piilossa. Sitten ahdistuvat kun kaikki tulee kerralla tietoon.

En todella kertoisi pikkulapselle, jos mun veli olisi kuollut kun joku sen noin vaan tappoi. Kyllä kuoleman voi selittää nuoremmalle lapselle hieman kaunistellen. Kuolema on kuitenkin niin lopullinen asia, että jo pelkästään sen käsittäminen jollekin 5v on jo iso juttu. Se, että saa puukosta ja siihen kuolee on liian raju tajuta. Pelko, että joku tekee sen sitten lapselle on ihan liikaa. Eiköhän se riitä, että enolla sattui onnettomuus johon eno kuoli. Jos kysyy millainen, sanoo, että joku osui kovasti enoon ja sydän pysähtyi.

Vierailija
24/25 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lue lehtiä, katso televisiosta uutisia?

Minulla on 8v ja 6v eivätkä he todellakaan saa katsoa uutisia. Eivätkä he vielä ole lehtiä alkaneet lukemaan...

He tietävät, että maailmassa soditaan, että on luonnonkatastrofeja jne jne, mutta nämä ovat asioita, jotka kuuluu kuulla turvallisten aikuisten kertomana, ei suoraan uutisista.

Vierailija
25/25 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 70-luvun Keravalla seurasi verisiä kengän jälkiä Petterin edestä pari sataa metriä kioskin eteen,josta puukotettu mies oli yrittänyt aamuyöstä soittaa apua rikottuaa ikkunan. Olin noin toka luokkalainen. Jos olisimme veljeni kanssa heränneet lauantaina aiemmin olisimme nähneet tuon miehen ikkunasta makaamassa verilammikossa tien toisella puolella. Ei varmaan ollut eka kerta kun pahuus tuli päin näköä. Pikku hiljaa varmaan täytyy "valmistaa" tähän todellisuuteen lapsia. Silminnäkijäksikin voi joutua koska tahansa, saatikka uhriksi!?