HIOTTAAKO ja tärisyttääkö karppaus?
Aloitin karppauksen maanantaina ja nyt on jatkuvasti hiki, ei tarvitse edes liikkua, niin kainalot on litimärkinä. Ja tärisyttää myös.
Vituttaa, kun vaatteet haisee heti.
Kommentit (9)
saattaa hiottaa ja tärisyttää. Viikossa pitäisi helpottaa. Joillakin tulee noita oireita, joillakin ei.
saattaa hiottaa ja tärisyttää. Viikossa pitäisi helpottaa. Joillakin tulee noita oireita, joillakin ei.
Mistähän johtuu? Aija jännä.
ap
mutta luulisin että ne on tavallaan "vieroitusoireita" kun elimistö on tottunut saamaan paljon enemmän hiilareita. Ja sitten kun yhtäkkiä ei saakaan niin kroppa sitten siihen reagoi. Itsekin olen joskus karpannut, mutta välillä sorruin mättämään paljon hiilareita ja seuraavana päivänä oli aina järkyttävä päänsärky kun palasi taas vähähiilariseen ruokavalioon.
mutta luulisin että ne on tavallaan "vieroitusoireita" kun elimistö on tottunut saamaan paljon enemmän hiilareita. Ja sitten kun yhtäkkiä ei saakaan niin kroppa sitten siihen reagoi. Itsekin olen joskus karpannut, mutta välillä sorruin mättämään paljon hiilareita ja seuraavana päivänä oli aina järkyttävä päänsärky kun palasi taas vähähiilariseen ruokavalioon.
Mulla oli myös päänsärkyä ensimmäisen päivän illalla ja toisen päivän aamulla... liekö sitten tosiaan vieroitusoireita sokerista? =D
Vähän niin kuin heroiinivieroitusta.
Varsinkin öisin heräsin kun tyyny oli ihan märkänä. Loppui kyllä jossain vaiheessa.
Mutta paastotessa oli!
Loppuvaiheessa alkoi sydän jyskyttää, makasin keittiössä. Verensokerit meni sekasin.
Se johtui kun ei saa ruokaa. Oletko syönyt riittävästi?
Vaikka laihdutat niin pointtina on kuitenkin syödä.
Kuona-aineet poistuu kehosta myös hikoiluna, ei ole mitään outoa siinä.
Ruokavalion muutokset näkyy kehossa: esim. jos alkaa syömään kuituja, menee vatsa kovalle ja pierettää. Ummettaa.
Menee ohi, sekin olo mikä mulla oli paastossa kuulemma menisi ohi mutta minusta se oli liikaa kropalleni. Tosin, ehkä olisi ollut helpommin jos ei muutosta tehdä yhdessä yössä.
Joskus lemmikeillä, vaikka koirilla näkyy suolistossa ruokavalion muutos: sonta lentää kun ruokamerkki tai laatu vaihtuu. Muutokset tarttis tehdä asteittain ettei kroppa mene sekasin.
Mutta paastotessa oli!
Loppuvaiheessa alkoi sydän jyskyttää, makasin keittiössä. Verensokerit meni sekasin.Se johtui kun ei saa ruokaa. Oletko syönyt riittävästi?
Vaikka laihdutat niin pointtina on kuitenkin syödä.
Kuona-aineet poistuu kehosta myös hikoiluna, ei ole mitään outoa siinä.
Ruokavalion muutokset näkyy kehossa: esim. jos alkaa syömään kuituja, menee vatsa kovalle ja pierettää. Ummettaa.
Menee ohi, sekin olo mikä mulla oli paastossa kuulemma menisi ohi mutta minusta se oli liikaa kropalleni. Tosin, ehkä olisi ollut helpommin jos ei muutosta tehdä yhdessä yössä.
Joskus lemmikeillä, vaikka koirilla näkyy suolistossa ruokavalion muutos: sonta lentää kun ruokamerkki tai laatu vaihtuu. Muutokset tarttis tehdä asteittain ettei kroppa mene sekasin.
Juustoja, voita, kermaa paljon ja niissähän on paljon kaloreita. Kananmunia, lihaa, kalaa, jogurttia jne. Ja kasviksia myös.
ap
Kirjoitit "Mulla oli myös päänsärkyä ensimmäisen päivän illalla ja toisen päivän aamulla... liekö sitten tosiaan vieroitusoireita sokerista? =D Vähän niin kuin heroiinivieroitusta.
[/quote]
"... Vaikutusmekanismi oikein kaukaa haettuna tietty on "sama", kropallaanhan ihminen reagoi kaikkeen mitä syö, juo, heittää hihaan, lihakseen etc., mutta entisenä aktiivinistinä hepovieroitukset läpikäyneenä sanoisin, että noita asioita voisi verrata lähinnä täten: "olet saanut pienen haavan keittiöveitsestä peukun päähän" on melkein sama kuin "sinut olisi hitaasti kiduttaen lähes tapettu leikkelemällä palasiksi ja heittämällä kalanruuaksi". No, ehkä vähän korni vertaus, mutta aika totuudenmukainen. Olen elämässäni kaksi kertaa "saanut onnen" vieroittautua heroiinista ja hiukan ärsyynnyin asian heittämisestä tuolla tavalla. Se on kuitenkin juttu, johon minultakin on muutama tuttu menehtynyt etc. Olen muuten elämässäni myöskin mm. synnyttänyt ja kasvattanut 4 lasta (selvinpäin), joten ehkä kuitenkin minulla on oikeus näin ottaa kantaa Vauva-lehden keskustelupalstallekin... Mutta hyvää jatkoa ja eipä nyt mätetä niitä hiilareitakaan niin paljoa...
"Kyllä, minuakin hiotti" tai "Ei, minua ei hiottanut"?
ap