Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvitti eilinen vaatekaupan myyjä

Vierailija
06.01.2011 |

Ostin yhdet sukkahousut, kun sellaisia tarvitsin, ja siinä oli vain yhdet kivannäköiset. Mennessäni maksamaan myyjä kysyi, että huomasinko, että heillä on vaikka mitä kivoja sukkahousuja, että enkö tarttis enemmänkin kuin nuo yhdet. Sanoin ei kiitos, en tykännyt muista, se vielä sanoi että noissa yksissäkin on tuollaiset kivat napit. Joo, ei kiitos nappeja sukkahousuihin.

Ei siinä mitään, sitpä myyjä kysyi että huomasitko muuten, että meillä on tarjouksessa kaksi toppia yhden hinnalla. Siis mitä? En mä tullut toppia ostamaan ja kiitos kiersin jo kaupan (joka tosi pieni) enkä löytänyt muuta ostettavaa.

Kyllähän lisämyynti on ihan tärkeää ja myyjä varmaan velvoitettukin tekemään lisämyyntiä, eli juuri tuota suosittelua. Mutta eikö yksien sukkahousujen ostajalle riittäis että kysyy tarviiko muuta tai jos olis vaikka tarjous kahdet sukkikset kympillä tms. niin ok, mutta että vielä sukkiskauppojen jälkeen ehdottelee toppejakin.

No eipä mun päivä tosta pilalle mennyt, huvitti vain :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan lisämyydä asiakkaalle jotain sopivaa asustetta tms. mutta jos ei tartu täkyyn, niin annan olla :)

Vierailija
2/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika monet kuitenkin sitten "tajuavatkin tarvitsevansa" toppeja tai mitä siinä nyt sitten koetetaankin myydä lisänä. Myyjälle on varmasti tällaiset ohjeet annettu ja niihin on varmasti hyvä syy ja ovat kokeneet sen kannattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä itse huomaa kaikkia tarjouksia. Minusta on hyuvä että tuo tapa on lisääntynyt suomessakin.

Vierailija
4/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika monet kuitenkin sitten "tajuavatkin tarvitsevansa" toppeja tai mitä siinä nyt sitten koetetaankin myydä lisänä. Myyjälle on varmasti tällaiset ohjeet annettu ja niihin on varmasti hyvä syy ja ovat kokeneet sen kannattavaksi.

ihan asiallisestikin suositeltu kassalla vaikka mitä, esim. kun olin ostamassa yhtä paitaa, myyjä kertoi, että näitä saisi nyt kaksi hintaan se ja se. Ja otinkin sit sen toisenkin. Eli siis tarjouksista on kassalla kerrottu. Tai kun ostin paitaa, myyjä kysyi tarvitsisinko jotain huivia siihen kaveriksi, ja hetken jo harkitsin, mutta sanoin sit ei kiitos.

Mutta tuo eilen kohtaamani oli jotenkin tosi outoa, ei siis ollenkaan sellaista luonnollista johon tarttua, eikä se myyjä siis meinannut osata lopettaa.

ap

Vierailija
5/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mua haittaa. Kerrankin tein siten vasta kassalla varsinaisen löydön =)

Vierailija
6/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne myyjät on pakotettu siihen tökeröön lisämyyntiin! Kyllä se myyjän omaan korvaan kuulostaa myös yhtä tökeröltä. Yleensä myyjien välinen kilpailu on julmaa ja ja paineita tulee myös pomolta. Se joka myy vähiten, saa kaikki "paskahommat" yms.. Joo ja eihän sitä myyjää oikeesti kiinnosta kuinka monta ostatte mitäkin.

Vierailija
7/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös huvittavaa, kun kassa kyselee muina naisina, että tarvitsisinko vielä tällaista glitterliimaa/superpalloa/silkkipaperitolloja, jotka on laitettu koriin "alennukseen" kassatiskille.

Vierailija
8/8 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdalleni sattui kerran mysteryshoppaaja (siis se, joka mittaa näitä myyjien taitoja). Esittelin hänelle kirjan A, rohkaisin ("Olisiko se sitten tämä?") ja kerroin, että tästä sarjasta meiltä löytyy myös kirjat B, C ja D.

Sain miinuspisteitä siksi, että pelkkä kertominen ei riittänyt. Minun olisi pitänyt myydä vielä lisää tyyliin "Tässä sarjassa on kirja B, laitetaanko sekin mukaan?".

Olin tosi ärtynyt tuosta, koska itse inhoan asiakkaana tuollaista tuputtavaa toimintaa.