Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupantäti avautuu myös :)

Vierailija
06.01.2011 |

On ihmisiä, varsinkin venäläisiä, mutta myös todella paljon suomalaisia, jotka läväyttää vaatekasansa kassalle ja sen jälkeen tajuaa, että ne tarttee vielä sukkahousut ja pipon jä häviää hakemaan niitä. Pahimmillaan vielä vaativat myyjän mukaan valkkaamaan niitä sukkiksia. Huoh.

Kaiken huippu on kuitenkin ne, jotka yrittävät nyppiä kuittia koneesta heti, kun se puskee ulos. Siis niin kun mitä!? Näpit irti mun masiinoista, minä annan sen kuitin kyllä :)

Ja lopuksi vielä on niitä asiakkaita, jotka pytävät puhelimessa kuvailemaan jotain väriä. Jos takki on sininen, niin se on sininen. Usein kun käy kuitenkin sitten niin, että vaikka kuinka yrittää kuvata väriä ja sävyä, niin kun asiakas lopulta saapuu noutamaan takkia, hän ilmoittaa, että sai puhelimessa ihan eri kuvan ja lähtee pois. Että tervetuloa vain ihan liikkeeseen asti katsomaan niitä tuotteita :)

Oikeasti suurin osa asiakkaista on tosi ihania ja heidän kanssa on superkiva tehdä töitä. En vaihtaisi työtäni mihinkään! En edes niitä vähän oudosti käyttäytyviä asiakkaita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaatekaupantäti ei osaa sanoa, onko takki mariininsininen, koboltinsininen, taivaansininen, merensininen, venäjänsininen, vaaleansininen, tummansininen, suomenlipunsininen, vihertävänsininen, denimsininen....

Eihän kaikki ihmiset näe värejä täsmälleen samoin, ja sävyt näyttävät erilaisilta eri valaistuksissa, mutta jonkinlainen konsensus asiasta on, koska värejä voidaan nimetä. Vaatekaupan myyjän luulisi osaavan näitä nimityksiä vielä paljon enemmän ja tarkemmin kuin muiden.

Vierailija
2/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaillaan käytettävissä olevin termein.Mutta sepä ei aina riitäkään. Pitäisi osata kertoa, onko se vaaleampi, kuin joku kilapilevan merkin takkia, jota en ole koskaan nähnytkään jne. Ymmärrän toki, että joskus asiakkaat tulevat pitkienkin matkojen päästä ja haluavat mahdollisimman tarkan kuvauksen tuotteesta puhelimessa, mutta on siinä myyjä vähän sormi suussa, kun pitäisi antaa sellainen kuvaus, jonka pohjalta voisi tehdä ostopäätöksen. Ei oo helppoo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku valitsisi vaatteensa puhelinsoiton perusteella.

Mä olen aina käynyt kaupassa katsomassa niitä vaatteita ja sovitan niitä ylleni ennen ostamista.

Vierailija
4/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten just sen tason ongelma kuin on työkin...

Vierailija
5/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina käynyt kaupassa katsomassa niitä vaatteita ja sovitan niitä ylleni ennen ostamista.

tuote ei ole sellainen, kuin asiakas haluaa. Niin päin ostopäätöksen tekee siis :)

Vierailija
6/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten just sen tason ongelma kuin on työkin...

sitten käyttää aikaa ja energiaa niihin oikeasti elämässäni tärkeisiin asioihin.

Vierailija
7/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai voisiko pyytää kuvan kännykkään vaatteesta :))

Vierailija
8/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, jota tapahtuu harvaan asutuilla seuduilla? Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on helpompaa mennä kauppaan katsomaan sitä vaatetta kuin soitella puhelimella ja kysellä.

Mutta jossakin Utsjoella pitää kai soittaa ensin, jotta tietää, kannattaako lähteä Rovaniemelle saakka ostoksille?

Vierailija
9/9 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, jota tapahtuu harvaan asutuilla seuduilla? Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on helpompaa mennä kauppaan katsomaan sitä vaatetta kuin soitella puhelimella ja kysellä.

Mutta jossakin Utsjoella pitää kai soittaa ensin, jotta tietää, kannattaako lähteä Rovaniemelle saakka ostoksille?

on, vai onko vain meidän riemu :) Meille kyllä soittelee ihmiset pidemmänkin matkan päästä, kun ei kaikkia meidän tuotteita myyviä kauppoja ole kovin tiheässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan