Mihin 15 vuotta kotiäitinä ollut voi työllistyä?
Kommentit (7)
Itse olen viiden lapsen äitinä peruskoulupohjalta ollut lastenhoitajana, iltapäiväkerhon ohjaajana ja hoitoapulaisena (kuului siivous, ruokahuolto mutta myös hoitoa avustavia tehtäviä ja myös hoitajan paikalla olin yhden viikonlopun siis vessassa avustamista, vaipanvaihtoa, syöttämistä ym.)vanhainkodissa. Lähihoitajan paikalla keikkaa olisin myös saanut mutta jäin äitiyslomalle.
ideoita? En osaa mitään - enää.
[/quote]
Minkä ikäisiä lapsia? Onko minkäänlaista pohjakoulutusta? Kiinnostaisiko kurssit? Esim. lapsista ilmeisestikin paljon kokemusta, voisit käydä esim perhepäivähoitajakurssin, ei tarvitse välttämättä kotona lapsia hoitaa vaan työpaikkana vois olla ryhmäperhepäiväkoti. Itse tykkäsin olla sellaisessa harjottelussa :) Itsellä sama asia ajankohtanen muutaman vuoden kuluttua ja kyllä jännittää! Yli 10v myös ollut kotona, ei kunnon ammattia ja ikääkin jo pian 35v. Mutta tärkeintä mun mielestä se, että oon saanut hoitaa kaikki ihanat 4 lasta kotona, eikä ketään ole tarvinut aamulla sängystä hoitoon kiskoa. Sitä en kadu ikinä.
No ainakin lähihoitajaksi, kun ensin haet kouluun!
en ole tippaakaan sosiaalinen. Kammoksun vieraan ihmisen koskettamista. En ikinä voisi kuvitellakaan itseäni sillä alalla.
ap
ideoita? En osaa mitään - enää.
Minkä ikäisiä lapsia? Onko minkäänlaista pohjakoulutusta? Kiinnostaisiko kurssit? Esim. lapsista ilmeisestikin paljon kokemusta, voisit käydä esim perhepäivähoitajakurssin, ei tarvitse välttämättä kotona lapsia hoitaa vaan työpaikkana vois olla ryhmäperhepäiväkoti. Itse tykkäsin olla sellaisessa harjottelussa :) Itsellä sama asia ajankohtanen muutaman vuoden kuluttua ja kyllä jännittää! Yli 10v myös ollut kotona, ei kunnon ammattia ja ikääkin jo pian 35v. Mutta tärkeintä mun mielestä se, että oon saanut hoitaa kaikki ihanat 4 lasta kotona, eikä ketään ole tarvinut aamulla sängystä hoitoon kiskoa. Sitä en kadu ikinä.
Lastenhoitajaksi en ala ikinä. En sovellu siihen. Hermoni eivät kestäisi muiden huonosti kasvatettuja lapsia.
ap
oman yrityksen 16 kotonaolo vuoden jälkeen. Yrityksellä menee hyvin ja voin pitää nyt kunnon äitiyslomankin
oon menossa päiväkotiin työharjoitteluun/työelämäänoppimisjaksolle.
Itse olen somistaja ja rakennuspiirtäjä, tekninen suunittelija myös..
Mieti missä oot itse hyvä ja osaava ihminen; jossa tarvittaisiin just sun kaltaista osaamista.
Itse ajattelin päiväkotityön sopivan mulle sen suhteen että työajat ovat edulliset, voin käyttää askartelu ja somistustaitojani sekä hyviä asiakaspalvelutaitojani kaupan alalta + että oma kokemukseni lastenhoidota. Tsemppiä sulle! 6
ihan totta, näin on tehty, jotta saatiin riitaisat asiat menemään vielä enemmän sekaisin