Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkeaneulanäyte (biopsia) otettu rinnasta aamulla, nyt suojateipit irtoaa

Vierailija
15.11.2010 |

Moi!

Tietääkö kukaan onko miten "vaarallista", että ne suojateipit jotka laitettiin haavan päälle näytteen oton jälkeen ei pysykään siinä sitä määrättyä aikaa? :-/

Kun tänään aamulla sanottin, että teippien pitää antaa olla paikallaan VIIKON ennen poistoa. Sen kanssa pitäisi voida huomenna käydä jo suihkussakin, loppuviikosta vaikka saunassa. Mutta minä mokoma raskaana oleva possu hikoan niiiiin paljon, että jo nyt 12h näytteen oton jälkeen se teippi alkaa irrota paikaltaan! :-/

Tietääkö joku onko siinä oikeasti miten iso tulehdusriski tms.? Kotona minulla ei ole mitään laastaria kummempaa jota siihen suojaksi saisin, aamulla pääsen apteekkiin jotain uutta lappua ostamaan. Mutta ei kai mun näin yötä vasten tartte minnekään päivystykseen noita lappuja uusimaan?!?!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yötä vasten lähteä uusia lappuja ostamaan, mutta mene aamulla apteekkin. Voithan laittaa vaikka jonkun teipin palan siihen päälle yöksi, ettei lähde kokonaan pois. Ettei pääse mitään pöpöjä.

Vierailija
2/3 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole terveysalalla toimiva, mutta tekisin itse näin: Uusi laastari päälle, ei kastelua. Aamulla apteekista uusia vedenkestäviä laastareita ja vasta sitten varovasti suihkuun. Yrittäisin varuiksi olla kastelematta haavaa, ei nuo laastarit niin hyvin vettä pidä.

Älä nyt laastarin takia lähde päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettei yöllä tarttis mihinkään lähteä. Muutenkin mietin, että se haava joka viillettiin näytteen ottoa varten oli niiiiiin pieni, että eiköhän se aika nopsaan umpeudukin. Mutta teippailen tissin nyt jollain tapaa, ja aamulla sitten haen uusia vedenkestäviä lappuja apteekista.

Kiitti teille vastauksista :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän