Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa hyviä keinoja pienentää ruokalaskua

Vierailija
05.01.2011 |

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kavin aina lidlissa ja ruokaostosten hinta pieneni ainakin puolella

Lidlin halpuus ole mikään itsestäänselvyys. Joillain paikkakunnilla se on joissain tuotteissa halvempi, toisella paikkakunnalla toisissa tuotteissa. Lopputulos on kysynnän ja tarjonnan summa.

Vierailija
42/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurekset... tuossa on kaiken pohja. Kaalilaatikkoa, liha-perunalaatikkoa, keittoja jne. Ei siis enää mitään lennätettyä lehtisalaattia ja avocaadoja.

Toinen: leivo itse leivät!

Puurot ovat halpoja ja hyviä!

Vaihda ilmakuivattu kinkku myös lauantaimakkaraan. ;D

Osta aina kilohinnaltaan edullisin tuote. Vertaile kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon soija-asiaan että mun mielestä se oli niin hirveen makusta, että roskiin meni koko paketti muutaman kokeilun ja yökkäilyn jälkeen. Hyi olkoon. Ehkä en sitten osannu käyttää sitä oikein (käytin sitä jauhelihan korvikkeena) mutta siinä meni kyllä monta euroa ihan hukkaan, vaikka tarkoitukseni oli säästää ruokakuluissa :) Että ainakaan omalta kohdaltani tuosta soijasta ei ollu apua ruokalaskun pienetämiseen.

Omaa ruokalaskua pienennän siten, että haen maidot Lidlistä ja muutenkin seuraan tarjouksia ahkeraan. Ruokalistaa yritän suunnitella etukäteen mutta toki siitäkin poiketaan, jos tulee jotain hyviä tarjouksia vastaan. Itselleni ei myöskään maistu esim. limsat ja karkit eikä liioin sipsitkään, joten niihin ei mene lainkaan rahaa. Töissä mulla on melkeen aina omat eväät eikä nekään ole ikinä mitään gurmeeruokia :)

Vierailija
44/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

strategiaa että suoraan korvaa jauhelihan. Kannattaa etsiä varta vasten soijarouheelle tarkoitettuja reseptejä. Meillä esim. soijarouhekastike ja täysjyvämakaronit oli yksi lapsen lempiruoista. Itselläni jauheliha tökkii todella. En vaan pysty ostamaan sitä. Mielestäni sen kärventäminen on vastenmielistä ja maun peittäminen on oma ongelmansa. Ihmiset tykkää niin eri asioista. Mutta tein juuri pari päivää sitten tofusta sairaan hyvää ruokaa yhden kasviskeittokirjan ohjeella. Siitä tuli älyttömän tulista, mutta tulista inhoava lapsikin söi koska se oli vaan niin hyvää.

Vierailija
45/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää vuosiin nähnyt enää myytävän ruokaa kuin -30 %:n alennuksella. Tämä siis pk-seudulla.

Täällä Pohjois-Hämeessä ainakin.Helsingissä ei ole muuta kuin K-kaupoissa korkeintaan, tiedän yhden K-Supermarketin jossa on puoleen hintaan ruokaa.

Vierailija
46/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä vinkkejä oletkin saanut. Lisään vielä muutaman:

1) suunnittele viikon ruokalista niin, että katsot lähikauppasi tarjoukset - jos tarjouksessa on vaikka porkkanat ja possunsuikaleet, niin sillä viikolla teet sitten vaikka yhdeksi ruuaksi porkkanalettuja ja toiseksi ruuaksi vaikka hapanimelää possua kiinalaisittain ja laitat siihen myös porkkanoita jne.

2) suunnittele tarkkaan, ettei ruokaa mene roskiin (tässä voi oikeasti säästää pitkän pennin), pistä vaikka annoksia pakkaseen, jos tuntuu ettet ehdi syödä niitä

3) tee suuria annoksia silloin kun löydät jotain halvalla, esim. vaikka ne porkkanaohukaiset eivät suutu pakastamisesta kuten ei vaikka ohrauunipuurokaan - varsinkin jos joka tapauksessa pidät sähköt pakkasessa

4) puolita kalliin raaka-aineen määrä - esim. jos vaikka teet makaronilaatikkoa, johon pitäisi laittaa 400g jauhelihaa, niin laitatkin 200g tai jos teet vaikka juustoteeleipää, niin laita juustoa puolet siitä määrästä mitä ohjeessa sanotaan

5) tee leivät itse - ne ovat ruisleipää lukuunottamatta todella paljon edullisempia itse tehden, jopa leipäkoneella vain murto-osan siitä mitä kaupassa - yritä etsiä leipäkone halvalla (vaikka tuttavien kaapista pöyttymästä tai muistelisin, että juuri oli Hobbarissa tosi halpa leipäkone myynnissä) - näistä löytyy muuten täydet laskut Marttojen sivuilta

6) kaikkia ruokia ei todellakaan kannata tehdä itse vaan osa tulee halvemmaksi ostaa kaupasta, joten vertaile hintoja - esim. maksalaatikkoa tuskin kannattaa tehdä itse

7) katso mallia edullisista ruokalistoista koulujen ruokalistoista

8) hommaa itsellesi hyvä keittokirja (monet nettien ohjeista vaativat kummallisia ja kalliita raaka-aineita), kuten vaikka vanha köksän kirja, joku Kotiruoka tai Parasta kotiruokaa tai vaikka Marttojen Sentinvenyttäjän keittokirja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi