montako Apgarin pistettä lapsesi sai? (ev)
Kommentit (44)
Olin jo unohtanut koko ketjun, mut nyt se oli tossa etusivulla :D Itse katsoin tätä viimeksi kun oli vastannut n. 10 hlö.
Niin ja empä ollut itse muistanut laittaa, oma poikani sai 10 pistettä. Noista muista pisteistä en edes tiennyt!
-ap-
9/10/10
Yksi piste lähti väristä vaikka sektiolla syntyikin...
ja lukevat kyllä siinä lyhyessä synnytyskertomuksessa, minkä kukin on saanut.
Esikoinen sai 10/10/10 ja kuopus 6/5/6
vaikka myöhemmin kaksi heistä joutuikin lastenosastolle...
Ihme kyllä, täysin terve lapsi nyt. Hätäsektion ansiosta saivat lapsen vielä henkiin. Enkelit oli mukana.
Yhdeksän. Oli vähän sininen, että ihan ei tullut täysiä.
ei taida täyden kympin vauvoja paljoa olla...
Keskimmäinen menetti väristä pisteen, lienee yleisin miinuspiste tulee väristä.
Sektiolla syntyneet saivat kympin. Meidän sairaalassa lähtee kuulemma aina yksi piste väristä, jos lapsi syntyy alakautta. Vähän huvitti, kun kätilöt kilvan kehuivat yhden lapsemme väriä, mutta piste lähti kuitenkin, kun lapsi syntyi alakautta.
1 min 8 ja 5 min 9. Ensin oli sininen ja vähän veltto, mutta kohta olikin jo jäntevämpi kuin moni muu vastasyntynyt. 5 min päästä oli vielä vähän sininen.
Toinen sai 1 min 8 ja 5 min 9. Oli kovin sininen, joten ensin lähti molemmat pisteet värin vuoksi. Kohta olikin jo väri vähän parempi, mutta vielä jäi yksi piste uupuun. =) Mutta melkein kaikilta vastasyntyneiltä lähtee värin vuoksi se yksi piste, joten...
9/9, yksi piste meni väristä.
Kakkonen sai 2/4/5, 1 min pisteet sydämen sykkeestä.
..Nuo siis ne ekat pisteet kolmella lapsellani. Kolmosellakin pisteet nousi 9:ään kunhan lähti hengittämään jne kiertyneen napanuoran selvittelyn yms elvyttelyn jäkkeen.
..mut muuttivat myöhemmin jostain syystä 2-2-6. Päädyttiin hätäsektioon sikiöasfyksian takia.