Jos jonkun mielestä kuivattu/pakastettu peruna maistuu samalta kuin tuore
on silloin makuaistissa jotain TODELLA pielessä ja/tai kyseinen henkilö ei ole koskaan tehnyt tai syönyt oikeaa perunamuusia. Tosi surullista, että tuollainen uusavuttomuus useinkin periytyy siltä mummonmuusia syöttävältä äidiltä tyttärelle jne. Sukupolvet kasvavat kuvitellen perunamuusin oikeasti maistuvan sellaiselle... :-/
Kommentit (19)
(mikä nyt ei toisaalta palstan tason huomioon ottaen ole kovin suuri yllätys)
Noin sitä pitää, barrikadeille perunamuusin tähden! Täytyy olla tunnetta, paloa, tarvetta muuttaa maailmaa! Se lähtee yhdestä ihmisestä, AV-palstasta!
Eläköön peruna, alas jauhe!
mutta mun syyni käyttää pakasteperunamuusia ei ole se ettenkö osaisi tehdä tavallista perunamuusia tai en preferoisi sitä, vaan se ettei mulla ole arkena töiden jälkeen aikaa.
Se ei maistu tuoreelle perunalle vaan ihanalle pussimuussille, nam!
kuka tekee/on tehnyt muusia pussijauheesta?
Ja se taas on eri asia, kuin väittää että ne maistuvat samalta.
Vastasin itsekin tuohon ketjuun ja teen kiireisenä Lidlin pussimuusia, joka on mielestäni varsin kohtuullisen makuista, vaivaan nähden.
En mä sitä kuitenkaan paremmaksi väitä kuin oman maan kellariperunoista tehtyä :D
Tero
Kun tumpelo-/laiskurimammat yrittävät väittää, että ihan samahan se on, kun molemmissa on 100% perunaa...
Äly hoi. Yritäpä itse pakastaa perunaa ja maista sitten miltä maistuu...
mutta mun syyni käyttää pakasteperunamuusia ei ole se ettenkö osaisi tehdä tavallista perunamuusia tai en preferoisi sitä, vaan se ettei mulla ole arkena töiden jälkeen aikaa.
Missä karppaajat ovat? Tulkaa äkkiä sanomaan, että kaikki peruna on myrkyllistä!
Mutta vastaukset sisälsivät lähes aina aspektin "se-on-ihan-sama-kuin-tuoreista-perunoista-tehty-koska-on-100%-kuivattua/pakastettua-perunaa", mikä jo sinällään on aika älyvapaa perustelu.
Käys lukeen uudelleen Tero!
kuka tekee/on tehnyt muusia pussijauheesta? Ja se taas on eri asia, kuin väittää että ne maistuvat samalta. Vastasin itsekin tuohon ketjuun ja teen kiireisenä Lidlin pussimuusia, joka on mielestäni varsin kohtuullisen makuista, vaivaan nähden. En mä sitä kuitenkaan paremmaksi väitä kuin oman maan kellariperunoista tehtyä :D Tero
Kyllä tästä on nyt ensitliassa saatava nettiin adressi, jossa vaaditaan että kaikki tekevät perunamuusin tästä lähtien aidoista perunoista, eikä pussijutuista. Ja sitten me pidetään eduskuntatalon edessä mielenosoitus, jossa vaaditaan kansanedustajia ottamaan aihe vaaliteemakseen. Eikä se tähänkään vielä pääty. Jos jokin asia, niin tämä oikein huutaa EU-direktiiviä tuekseen. Miten voidaan myydä perunamuusi-nimikettä käyttäen tuotteita kuivatarvikehyllyssä ja pakastealtaissa?
Kiittäisin vielä keskustelun aloittajaa ja muistuttaisin että Suomessa voi perustaa uskontokunnan melko pienelläkin kannatuksella. Se vaatii kuitenkin jonkinlaisen uskontunnustuksen eli asian minkä ympärillä uskontokunta toimii. Tässä olisi oiva paikka perustaa Aidon Perunan Pottumuusin Ritareiden Kirkko. Pääsette sunnuntaisin sitten alttarille syömään pottumuusia muiden uskonveljien kanssa juuri ennen kuin lähdette kiertämään ovelta ovelle Suuren Perunan sanomaa välittämään.
mutta ei haittaa, meillä syödään jatkossakin itsetehtyä muusia tai jauhomuusia, rainbown, se maistuu meille.
ap parkaa, kun pitää yrittää päteä asiassa, josta ei selvästi mitään tiedä.
Meillä tehdään molempia, tuoreesta ja pakastetusta perunasta ja hyviä ovat molemmat. (Pussijauheita en käytä, olen joskus opiskeluaikana maistanut ja se kerta sitä lajia riitti.) Lapsuuden kodissani ei ollut koskaan mitään muuta perunamuusia kuin itse kasvatetuista perunoista tehtyä, että se siitä sinun logiikastasi. Myönnän heti ja ehdottomasti, että paremmaltahan se maistuu, mutta näillä kaupasta ostetuilla perunoilla ja pakasteessa käyneillä nyt ei ole keskenään niin suurta eroa, että se minun elämääni haittaisi. Ja makuaistissani ei ole mitään vikaa, ei tarvitse olla huolissaan :)
Kokkaustaidot periytyvät vanhemmilta lapsille ja kun vanhemmat käyttävät Maggi, Knorr ym pussukoita kastikkeisiin, pussimuusia, kalapuikkoja ym. eineksiä, eivät lapset osaa muuta kaivatakaan vaan tekevät samaa ruokaa omille lapsilleen. Ja he taas aikanaan omilleen.
Suomessa on tuhansia eines-sukuja. Sääli. He eivät tiedä ollenkaan miltä oikea ruoka maistuu. Makuaisti on turtunut ja tottunut E-koodeihin. Vain niiden kanssa ruoka maistuu hyvältä, tutulta ja turvalliselta.
tee siitä huonoa. Toisaalta oikeankin muusin maku riippuu paljon siihen käytetystä perunalajikkeesta.
minä muuten käytän pussimuusia perunarieskoihin silloin, kun ei ole mitään oikean muusin jämiä käytettävänä.
(onneksi on usein).
t. ap
tee siitä huonoa. Toisaalta oikeankin muusin maku riippuu paljon siihen käytetystä perunalajikkeesta. minä muuten käytän pussimuusia perunarieskoihin silloin, kun ei ole mitään oikean muusin jämiä käytettävänä.
Tosin meillä muusi tehdään perunoista ei kakasta.
siis te oikeasti syötte usein jotain perunamuusin tapaista kakkaa??
(onneksi on usein). t. ap
Tosin meillä muusi tehdään perunoista ei kakasta.
siis te oikeasti syötte usein jotain perunamuusin tapaista kakkaa??
(onneksi on usein). t. ap
koska se on niin pahaa. Oikea perunamuusikin on niin helppo tehdä, ettei ole tarvetta käyttää pussimuuseja.
Tero