Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masenusketjusta vähän ot, onko ketään

Vierailija
04.01.2011 |

muuta joka on löytänyt tavan päästä ominkin neuvoin ahdistuksensa tai masennuksensa ytimeen ja trauman kimppuun? Niin että tunnistaa itsessään tavallaan traumakohdan ja sitten sitten menee sitä päin, mistä puolestaan seuraa flashbackeja menneisyydestä jne. mielenkiintoisia ilmiöitä. Lueskelen välillä masennus- ja ahdistusaiheisia ketjuja ja ihan muutaman ihmisen olen tavannut, joitten teksteistä näkee että heillä on samantapaisia kokemuksia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin esimerkki, olin laittamassa tamponia ja tuli sellainen sekunnin kestävä ankara häpeän aalto ja outo olo, josta tunnistin että tuo ei ollut normaalia. Yleensä siihen liittyy myös jokin visuaalinen mielikuva, tällä kertaa kaistale jotain ihonväristä. Vähän niin kuin ihonvärisiä makkaroita rivissä, tai joku ihonvärinen pomppulinna. Kylläpä kuulostaa hassulta kun kirjoitan ylös :). Mutta siis epämiellyttävä olo ja suuri häpeän tunne oli "välähdyksen" päällimmäinen sisältö.

Onneksi olin yksin kotona, joten menin rauhassa istumaan ja koetin palauttaa takaisin sen olotilan ja mielikuvan, oikein sukelsin siihen ja yritin voimistaa sitä. Sitten niitä flashbackeja vaan rupesi tulemaan, ehkä neljä viisi, nopeasti toistensa perään. Ne on sellaisia mielikuvia. Välähdyksiä väreistä, olotiloista, kehon tuntemuksia. Keltavioletti kangas. Taapero kiipeämässä sohvalle. Ne tulee ja menee niin nopeasti, ettei niistä saa kiinni. Sitten kun ne oli ohi, tuli todella rauhallinen ja seestainen ja hieno olo. Vieläkin tunnen että kehosta lähti tuon myötä pois jokin kireys, tuntemus lantion alueelta. Teki mieli kirjoittaa tämä ylös, koska tämänkertainen oli oikeastaan alusta asti hieno kokemus enkä tuntenut hätää tai pelkoa missään kohtaa. Tuntuu että nyt osaan tämän jo voisko sanoa rutiinilla. Alussa jokainen tällainen juttu tuli ylös aivan hirvittävän hädän ja pelon ja tuskan ja ahdistuksen kanssa.

Vierailija
2/2 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...KRITO-ryhmässä. Monella paikkakunnalla läpi Suomen. Suosittelen lämpimästi :) Katso googlesta KRITO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän