Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poika yksin kuolleen äidin kanssa :(

Vierailija
04.01.2011 |

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011010412954361_ul.shtml

Onko tätä jo käsitelty täällä? En ainakaan löytänyt sellaista ketjua. Pelottaa kahden pienen lapsen yksinhuoltajana että käy joain tuollaista :(

Minuakaan ei kukaan kaipaisi moneen päivään, luultavasti lasten isä olisi ensimmäinen joka tulisi katsomaan onko kaikki kunnossa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin yrittänyt opettaa lapsilleni, että jos äiti kaatuu ja on hiljaa tai nukkuu vain ettekä saa hereille, hakekaa naapurin XX paikalle.

Vierailija
2/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävä tapaus. paha olo tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pientä...

Vierailija
4/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin yrittänyt opettaa lapsilleni, että jos äiti kaatuu ja on hiljaa tai nukkuu vain ettekä saa hereille, hakekaa naapurin XX paikalle.

toi on muuten tosi hyvä juttu... eihän sitä koskaan tiedä...

Vierailija
5/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin aina mietin, että entäs jos mulle kävis jotain. Mies 24h töissä kerrallaan ja ois sekin aika kauhea aika lapsille olla ihan keskenään. Heräisivät vaikka aamulla ja minä en heräisikään. Siitä sit koko vuorokausi heidän pitäisi olla ilman hoitoa. Jossain vaiheessa pelkäsin tuota niin paljon, että jätin aina yöksi keittiönpöydälle muropaketin ja vesilaseja. Vauvan sänkyynkin nostin tuttipullossa vettä. Jos mies on pidempään poissa niin olemme sopineet että hän tarkistaa joka ilta puhelimitse olenko hengissä.

Vierailija
6/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos äiti ei herää ollenkaan,täytyy soittaa hätänumeroon.

hätänumero on tallennettu pöytäpuhelimen pikavalikkoon.

Vierailija
7/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te oikeesti osaatte varautua ihan kaikkeen?

Vierailija
8/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. minun lapsellani ei muita ole. olen hänen ainut. ei juurikaan sukulaisiinkaan yhteyksiä.

helppo se on sellainen veetuilla tästäkin asiasta,jolla on iiiiiiiso perhe ja sukulaiskontekteja,toinen toisestaan huolehtimassa.

Vierailija
9/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla opastaa noin pientä. Voi kyllä aiheuttaa pelkoa, jos edes mainitsee mahdollisuutta, ettei äiti heräisi.... Ja on kai muutenkin todennäköisempää, että esim. kaatuisi ja löisi päänsä, kuin se että ei heräisi sängystä. Eli ehdottomasti voi opettaa hätänumeron tai toi naapuriavuan, mutta sanoisin just noin, että jos äiti tarvitsee apua, eikä saa itse soitettua, esim. lyö päänsä tai ei pysty liikkumaan.

Vierailija
10/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla opastaa noin pientä. Voi kyllä aiheuttaa pelkoa, jos edes mainitsee mahdollisuutta, ettei äiti heräisi.... Ja on kai muutenkin todennäköisempää, että esim. kaatuisi ja löisi päänsä, kuin se että ei heräisi sängystä. Eli ehdottomasti voi opettaa hätänumeron tai toi naapuriavuan, mutta sanoisin just noin, että jos äiti tarvitsee apua, eikä saa itse soitettua, esim. lyö päänsä tai ei pysty liikkumaan.

KUINKA LAPSESI OSAA TOIMIA,JOTTA EI JOUDU OLEMAAN RUUMIISI KANSSA YKSIN PÄIVÄKAUSIA,KUN ET JOKU AAMU HERÄÄ,VAAN OLET KUOLLUT YÖLLÄ?

Vierailija
11/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hän menettää tajuntansa, niin kehotti minua soittamaan ambulanssin. Äidillä oli silloin kai jotain huimauskohtauksia. Äiti olisi kuitenkin voinut selittää, miksi hän pelkää että voisi menettää tajuntansa. En uskaltanut pelostani puhua äidille ja koin, että minulla ei ollut riittävän turvallinen olo.

Vierailija
12/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tässäkin muka on väärin,että lapsi opetetaan toimimaan hätätilanteissa??

Vierailija
13/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin yh-aikoinani aina ulko-oven yöksi pois takalukosta, että lapset pääsisivät tarvittaessa ulos.

Omalla äidilläni oli epilepsia, johon hän sairastui kun minä olin vielä pieni. Tuolloin 70-luvulla ei kait lääkitys ollut ihan samalla tasolla kuin tätä nykyä, joten minulle on pienestä pitäen opetettu, että naapurit haetaan apuun jos äiti ei esim. herää normaalisti. Se ei itse asiassa pelottanut :), vaan päin vastoin: tiesin, että jos olisi joku hätä, tarvitsisi vain mennä naapurin ovikelloa soittamaan. Tai siihen aikaan pystyi vaan kävelemään lukitsemattomasta ovesta sisään.

Vierailija
14/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapsi opetetaan soittamaan 112 tarvittaessa, mutta siis joku varaa MUROJA PÖYDÄLLE sitä varten että jos sattuu kuolemaan yöllä?? Ei hyvää päivää taasen niin.

Vierailija
15/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se,joka lapselleen hätänumeron opettanut

Vierailija
16/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapsi opetetaan soittamaan 112 tarvittaessa, mutta siis joku varaa MUROJA PÖYDÄLLE sitä varten että jos sattuu kuolemaan yöllä?? Ei hyvää päivää taasen niin.

Minä tarkistan joka ilta, että lapsilla on täysin esteetön kulkutie ulko-ovelle. Siltä varalta, että syttyy tulipalo.

Neuroosinsa kullakin, eikä niistä nyt haittaa ole tällä tasolla, oli sitten kyseessä reppujen paikoilleen laitto tai muroja pöydänkulmalla ;-)

Vierailija
17/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan itku tuli:( Ajattelin omaa pientä poikaani, jos vastaava tapahtuisi. Yksinhuoltaja olen minäkin, ja usein olemme pitkiäkin aikoja vain kahdestaan.

Vierailija
18/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. meillä on jokainen mahdollinen palonalkupaikka mietitty ja poistumistiet. Taloakaan en suostunut ostamaan sellaisesta jossa vanhempien makkari olis eri kerroksessa.

Vierailija
19/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tosiaan täällä sen ikäinen osaa soittaa hätänumeroon, mutta ei myöskään tuon ranskalaispojan tavoin vastaa puhelimeen ainakaan siten, ettei kukaan oleta äidin heräävän siihen puhelimeen myöskin.

Vierailija
20/34 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. meillä on jokainen mahdollinen palonalkupaikka mietitty ja poistumistiet. Taloakaan en suostunut ostamaan sellaisesta jossa vanhempien makkari olis eri kerroksessa.

Miksi opettaa lapsille että jos äiti kuolee, niin tuossa pöydällä on sitten noita muroja joita voitte syödä? Miksi ei vaan opeta lasta hankkimaan apua?

Tulipalossahan luonnollisesti yritetään ulos asunnosta, joten tuollaisia asioita miettivät varmasti monet. En mäkään jätä esim. pesukonetta yksin kotiin päälle ja lähde ulos, mutta en kutsu sitä neuroosiksi vaan maalaisjärjeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi