Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help, atk-sanastoa sekaisin/hukassa...!

Vierailija
04.01.2011 |

"Käyttöjärjestelmä", onko se siis tämä selain, esim. mozilla firefox, tai internet explorer?

Entä sitten nämä ohjelmat, Word, Excel (mitä kaikkia niitä on?) mitä ne ovat? Vain "ohjelmia", vai onko niille jokin oikea nimitys?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows tai Mac

ja mitä sitten perässä onkin WIN98 alkaa olla jo aataminaikuinen, WIN Vista uusin,

Mozilla ja IE ovat puolestaan selaimia

Word sun muut ovat apuohjelmia

Vierailija
2/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se ohjelmisto joka toimii tietokoneen konekielen tulkkina ihmisten ymmärtämään muotoon. Se on se minkä sisällä kaikki muut sovellusohejlmat toimivat.

Selain on internetin selaukseen tarkoitettu sovellusohjelma. Näitä ovat Mozilla Firefox, Safari, Internet Explorer, Opera...

Word ja Excel ovat ns. toimisto-ohjelmia, Word on tekstinkäsittelyohjelma ja Excel taulukkolaskentaohjelma. Molemmat ovat sovellusohjelmia.

jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se ohjelmisto joka toimii tietokoneen konekielen tulkkina ihmisten ymmärtämään muotoon. Se on se minkä sisällä kaikki muut sovellusohejlmat toimivat.

Selain on internetin selaukseen tarkoitettu sovellusohjelma. Näitä ovat Mozilla Firefox, Safari, Internet Explorer, Opera...

Word ja Excel ovat ns. toimisto-ohjelmia, Word on tekstinkäsittelyohjelma ja Excel taulukkolaskentaohjelma. Molemmat ovat sovellusohjelmia.

jne.

Vierailija
4/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tuo sana "atk" jäi jonnekin 80-luvulle.

Vierailija
5/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis uusin, ei Vista.

Vierailija
6/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitäisi kertoa "atk-taidot" niin miten sanoisit?

ap

Vierailija
7/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen nykyään sitten korvaa?

ap

Vierailija
8/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

nykyään ei oikeastaan puhuta ATK:sta (atomaattinen tietojenkäsittely) vaan pelkästään tietojenkäsittelystä. Tuo ATK-nimitys taisi tulla korostamaan sitä että tietojenkäsittelyä tehdäänkin nyt tietokoneella eikä arkistoimalla papereita.

Vierailija
9/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jos et esim tiedä mikä on käyttöjärjestelmä, niin sen osuuden voi jättää cv:stä pois kokonaankin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi