Äly hoi...!
Meillä on esikoisen kaveri kylässä, tuli eilen ja sovittiin että on kaksi yötä. Eilen jo kulki aherasti vessassa, kävin tunnin välein pesemässä wc-pönttöä kun lapsonen sai sen sotkettua. Nyt oksensi kaiken meidän olohuoneesta, maton, seinät (tapetti-), kuopuksen lelut (vauva kun on, puuhamatto jne...) ja selvisi, että on käynyt jo aiemmin vessassa oksentamassa, ei vaan ole kokenut tarpeelliseksi kertoa sitä meille muille. Soitin vanhemmille, jotka ilmoittivat etteivät hae kotiin, koska sehän voi tarttua heidän muihin lapsiin. Siis mitä?????!
Kommentit (24)
valitettavasti ole provo. Enkä voi viedä, koskapa auto miehellä 160 km päässä, lapsosen kotiin n. 30 km enkä tosiaan aio vauvan kanssa taksilla lähteä (omakustanteena) viemään kipeää lasta mihinkään. Kerroin puhelimessa, että äitiä on ikävä ja on kipeä, mutta ei!!
Miten tapetti pestään???
...en nimittäin soisi yhdellekään lapselle tommosia vanhempia. Mutta ainahan on mahdollista, että tämäkin on totta. Siinä tapauksessa minä veisin lapsen kotiinsa.
...en nimittäin soisi yhdellekään lapselle tommosia vanhempia. Mutta ainahan on mahdollista, että tämäkin on totta. Siinä tapauksessa minä veisin lapsen kotiinsa.
Oikeassahan nuo vanhemmat on, tauti todenäköisesti tarttuisi perheen muihin lapsiin
Onpa harmillinen tilanne, en näin äkkiseltään osaa hyviä neuvojakaan antaa :(
lapsen soittamaan kotiinsa. Nyt keskustelevat siellä (vanhemmat + muu suku) mitä tilanteelle tekevät.
Että teet lastens. ilmon jos eivät tule tänään hakeen.
Soitat ja sanot tosiaan, että teet ilmoituksen lastensuojeluun lapsen heitteillejätöstä, jos ei sitä kotiinsa oteta. Käsittämätöntä :0
Jos hänellä joku vatsatauti on, tietty on kohta meidän lapsissa. Mutta lapsella on oikeasti nyt äitiä ikävä ja omaa sänkyä. Eipä tässä auta kuin odotella mikä on palaverin tulos.
Ihan yhtälailla tauti tarttuu teihinkin jos ei ole jo tarttunut ja vaikka lapsi menisi kotiinsa vasta huomenna oltuaan sen kaksi yötä teillä niin tarttuu se silti vielä hyvinkin lapsen perheeseen. Vaadi että lapsi haetaan ja jos eivät hae niin soitat lapselle taksin, laitat penskan sinne yrjöpussin kanssa ja lähetät kotiinsa, maksakoot siellä perillä?
Jos mun lapseni olis sairas niin hakisin sen just kylästä kotia ja tarjoutuisin vielä pesemäänkin oksennuksesta likaantuneet jututkin. Millaset ne vanhemmat sit on? Tosi oudolta tuo kuulostaa. Entä jos lapsi menee todella huonoon kuntoon ja jotain sattuu? Syyttelevät sitten sinua tapahtuneesta.
että järjestävät kipeän lapsen hoidon jonkun tuttavan, sukulaisen, ystävän tai jonkun muun luona, jos eivät kerran kotiin ota. Mutta teiltä lapsi nyt kuitenkin jonkun luokse lähtee :). Piste.
lasta haetaan kohta (= 2 h sisään) ja hänet viedään jonkun kaukaisen sukulaisen anopin kummin kaiman luo hoitoon eri paikkakunnalle, ettei tauti tartu perheenjäseniin.
Jostain kumman syystä ko. lapsen äiti sai minut kyllä tuntemaan itseni syylliseksi koko juttuun. Kyseli tarkkaan mitä olen tarjonnut syötävää, miten on nukkunut, ulkoillut, pukenut, pessyt...
toki olisin myös jo hakenut lapseni teiltä pois!
Mä olen raskaana ja jouduin tämän ketjun yököttävyyden takia käymään äsken yrjäntämässä.
Perheen äidin toiminta kuulostaa juuri sellaiselta, että hänelläkin on sama vaiva. Itse hakisin fobiastani huolimatta lapseni kotiin, enkä syyllistäisi kyläpaikan äitiä, mutta voin hyvin kuvitella jonkun toisen oksennuskammoisen niin tekevän. Olen minäkin raivoissani riehunut naapurin äidille, kun kutsui lapseni heille leikkimään eikä kertonut perheen toisen lapsen juuri olleen vatsataudissa.
Luulen oman fobiani kehittyneen suureksi osaksi siksi, että koin aina jääneeni yksin vailla turvaa ja hoitoa, kun lapsena olin vatsataudissa. Äitini oli yhtä kammoinen kuin minä nyt. Toivottavasti lapsesi kaveri ei ole herkkä, ettei hänellekin jää tästä ja muista mahdollisista oksennustapauksista pelkotiloja.
lasta haetaan kohta (= 2 h sisään) ja hänet viedään jonkun kaukaisen sukulaisen anopin kummin kaiman luo hoitoon eri paikkakunnalle, ettei tauti tartu perheenjäseniin.
Jostain kumman syystä ko. lapsen äiti sai minut kyllä tuntemaan itseni syylliseksi koko juttuun. Kyseli tarkkaan mitä olen tarjonnut syötävää, miten on nukkunut, ulkoillut, pukenut, pessyt...
Koska ei toivottavasti ainakaan kenelläkään ole sellaisia vanhempia, jotka ei hae sairasta lasta kotiin.
Vaikka kuka mä olen ketään tuomitsemaan, mutta silti kyllä täytyy ihmetellä..