Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton? (Kyse kotiäidin "omasta ajasta")

Vierailija
04.01.2011 |

Mieheni matkustaa työn puolesta todella paljon. Olen kotona kahden alle 3v. lapsen kanssa.

Viime aikoina on alkanut tuntua siltä että seinät kaatuu päälle, mies on ollut jatkuvasti reissussa enkä ole yli kuukauteen päässyt minnekään ilman lapsia, en harrastuksiini, en ystäviä tapaamaan. Ruokakaupassa olen silloin tällöin saanut käydä yksin, miehen mielestä sen pitäisi riittää.

Nyt sitten pitäisi loppiaiseksi matkustaa miehen vanhempien luo, enkä millään jaksaisi. Pyysin mieheltä että jos hän lähtisi sinne lasten kanssa ja minä saisin jäädä kotiin, mutta pyyntöni on kuulemma järjetön.

Mies perustelee tahtoaan sillä että meidän pitää tehdä asioita PERHEENÄ, ja että appivanhemmatkin ihmettelevät jos en tule mukaan.

Minun mielestäni taas miehen on joskus annettava minullekin omaa aikaa, eli aikaa erossa lapsista. Mieluummin olisin erossa lapsista vaikka tunnin kerrallaan pari kertaa viikossa, mutta koska se ei ole suunnilleen syyskuun jälkeen toteutunut, haluaisin nyt levähtää kunnolla. Kaiken lisäksi olen kipeänä, en jaksa reissata flunssaisena. MEidän perheen reissaaminen kun on sitä että minä pakkaan omat tavarani ja lasten tavarat ja hoidan kaiken mitä tarvitaan, mies nappaa parit kalsarit mukaansa pari minuuttia ennen lähtöä.

Olenko kohtuuton kun en halua lomailla perheenä loppiaisena? Onko liikaa vaadittu että saisin 3 päivää olla yksin? Miehen työ on tietenkin raskasta, mutta hän kuulemma saa rentouduttua vanhempiensa luona, minä en ollenkaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo pariin vuoteen päässy minnekkää yksin. lapsia 4.

Vierailija
2/2 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan kuulosta lainkaan kohtuuttomalta. Miehesi pitäisi kyllä ymmärtää että olet hoitanut lapsia pitkään yhtäjaksoisesti ja tarvitset lepoa. Appivanhemmat saa myös luvan ymmärtää tämän ja jos eivät ymmärrä, niin mitäpä sillä väliä. Sinä tarvitset ja ansaitset hieman lepoa, joten se mitä esitit tuossa viestissäsi kuulostaa ihan kohtuulliselle - tosin se sinun arkesi taas ei kuulosta erityisen kohtuulliselle, eli näitä taukoja pitäisi kyllä saada useamminkin että jaksaisit. Yritä puhua asiasta rauhallisesti ja kiihtymättä ja selitä miehellesi oma näkökulmasi asiaan. Kerro että olet hyvin väsynyt ja miehesi voisi tehdä sinulle ison palveluksen jos ottaisi lapset mukaan appivanhemmille, selittäisi näille että sinä tarvitset muutaman päivän lepoa kun olet joutunut hoitamaan lapsia yksin pitkään, ja saisit sitten levätä kolme päivää omissa oloissa.

Tai jos tuo ei mitenkään muka onnistuisi, niin sitten lähitulevaisuudessa pitää onnistua vastaava järjestely vaikka sitten siten että lapsille tulee hoitaja ja sinä pääset vaikkapa kylpylään. Mielellään varmaankin kuitenkin niin että saat olla ihan itseksesi tai ystävän kanssa.

Et ole kohtuuton.

M34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme