Miksei haastemies tuo vaan pitää itse hakea käräjäoikeudesta?
Miksi käräjäoikeuden haastemies ei tuo tiedoksiantoa vaan se pitää itse hakea käräjäoikeudesta? Yleensä ne tuo ja niin lukee myös netissä.
Kommentit (23)
Kuuluuko haastemiehelle antaa tippiä?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko haastemiehelle antaa tippiä?
Joo, koko velan verran.
Ei tässä mitään velkoja haastemies ole antamassa nyt tiedoksi
-ap
Koitapa miettiä. Aikuinen ihminen passuuttaa muita yhteiskunnan varoilla.
Kai se sitten tuo, jos ei hae tiedoksiantoa ja peräti välttelee tuota tahalleen mahdollisimman tehokkaasti.
Eivät he ehdi juosta jokaisen perässä. Normaali tapa on, että tiedoksiannon saaja käy haastemiehen toimistossa tai tiedoksianto lähetetään saantitodistuksen kanssa kirjeellä. En tiedä, miksi kirjelähetystä ei käytetä enemmän, kun se olisi kaikille helpoin vaihtoehto.
Mutta jos tarpeeksi kauan olet passiivinen, niin kyllä se haastemies kotiovellekin tulee.
Kyse on vain siitä että aikaa on 2 vkoa ja kun hakuaika on 8-16 se on välillä hankala jos olet viikon työmatkalla ja toisesta viikosta puolet sairaana. Ei siitä että välttelisi.
Siksi en lähinnä ymmärrä miksei lähetetä kirjattuna kun tarvitaan ainoastaan todistettava perillesaanti jonka kirjattu kirje täyttää ihan lain mukaan.
Aikoinaan toi haasteen kotiovelle.
Koska se on haastemies eikä mikään tiedonkantaja
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mitään velkoja haastemies ole antamassa nyt tiedoksi
-ap
Taas ap n höpöjuttu, mutta mitä haasteita ap saisi, jos saisi?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Minulle tuotiin väkisin koska en hakenut haastetta huoltajuuskiistaan. Siihen ei ole pakko osallistua. Tekevät väärin näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Minulle tuotiin väkisin koska en hakenut haastetta huoltajuuskiistaan. Siihen ei ole pakko osallistua. Tekevät väärin näitä asioita.
No haaste toimitetaan niissäkin asioissa, joissa ei ole pakko olla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Ymmärrä lukemaasi, ei ole pakko osallistua. Ei sitä kirjettä pakko ole ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Niin eli me muut maksamme, että sinä saat kiukutella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Ymmärrä lukemaasi, ei ole pakko osallistua. Ei sitä kirjettä pakko ole ottaa vastaan.
Pöljä. Olet kuultavana asiassa. Se tarkoittaa, että prosessi ei etene, ennen kuin asia on saatettu sinulle tietoon. Koska sinulla on oikeus tulla kuulluksi. Siinä suojellaan sinun oikeuttasi, että ei päätetä asioita selkäsi takana.
Ei se tiedoksiannon vastaanottaminen velvoita sinua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Niin eli me muut maksamme, että sinä saat kiukutella
Siis oletteko todellakin näin tyhmiä aikuisia? Mistä sinä tai te maksatte jos minä en halua osallistua huoltajuuskiistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tuotu
Pöljä. Olet kuultavana asiassa. Se tarkoittaa, että prosessi ei etene, ennen kuin asia on saatettu sinulle tietoon. Koska sinulla on oikeus tulla kuulluksi. Siinä suojellaan sinun oikeuttasi, että ei päätetä asioita selkäsi takana.
Ei se tiedoksiannon vastaanottaminen velvoita sinua mihinkään.
Sinähän tässä olet se pöljä. Lue uudelleen mitä kirjoitit ja mieti asioita uudelleen. Hanki myös käytöstavat ja lopeta tuo lässytyksesi.
Kysy