Aivan loistava olo jo 4 päivän laihiksen kohdalla :) Mutta miten pysyä tässä?
Miljoonien jojottelujen jälkeen olen nyt kertakaikkisesti päättänyt vaihtaa ruokailutottumukseni kokonaan!
Olen todella himoahmija! Voisin syödä samana päivänä Heseaterian, sipsipussin, suklaalevyn, karkkipussin, sekä pari kiloa muuta sapuskaa.
No tämän ahmimisongelman takia laihiksen aloittaminen normaaliruualla ei onnistu, joten aloitin Nutrilettilla.
Nyt pian 4 päivää takana ja 3,5 kiloa lähtenyt. Olo mitä loistavin! Lisäksi olen käynyt spinningissä, uimassa ja kävelyllä.
Miten ihmeessä pystyn nyt sitten kerrankin pitämään pääni etten taas ratkea ja kärsi samasta ongelmasta loppuikääni???
Nyt on siis tarkoitus Nutrien avulla laihtua muutama viikko, ja sen jälkeen aloittaa vähähiilihydraattinen ja muutenkin kevyt ruokavalio. Kun vain en repsahtaisi!!! Olen 15 vuotta paininut paino-ongelmien kanssa ja en haluaisi loppuelämän olevan samaa masentelua, itseinhoa ja haukkujen kuulemista :/
Miten muut elämäntapojen muuttajat olette pysyneet päätöksessänne?
Kommentit (7)
Siis tapaat vetää roskaruokaa mielinmäärin kurkusta alas ja sitten vetäset jonkun salaattilinjan?
Eikö ihan normaali kelpaa sulle? Ei tavallisessa ruokaympyrässäkään mitään hullua määrää ole hiilareita ja muuta. Normaalit ihmiset harrastaa liikuntaa ja syö pastaa.
Kannattaisiko vielä vähän miettiä ravintoa lisää? Kuin että menee yhdestä ääripäästä toiseen?
Oma on napas.
Itse olen laihduttanut parinkin raskauden jalkeen aina n. 10 kg ja onnistunut siina, vaikkei se aina helppoa olekaan ollut.
Minun piti vaihtaa ajatustapaani muutamassa asiassa. Ensinnakin, mietin miksi syon. Tulin siihen tulokseen etta syon tylsyyteen ja paatin vaihtaa tuon tekemisen kasitoihin. Telkkarin aaressa aloin kutomaan syomisen sijaan. Toiseksi paatin, ettei nalka ole huono juttu, vaan ajoittain apulaiseni. Jos siis syon saannollisesti pienia terveellisia aterioita ei pieni nalka haittaa ollenkaan vaan auttaa tavoitteen saavuttamisessa. Kolmanneksi tyhjensin kodin kaapin kaikesta mahdollisesti houkuttelevasta ja ostin tilalle niita sallittuja herkkuja. Neljannneksi mietin myos, milla terveellisella oikeasti tykkaan herkutella, ja soin sushia silloin kun oikein teki mieli jotain ihanaa. Viela viimeksi huomasin, etta paino ei tipu tasaisesti joka viikko. Jos siis ensimmaisella viikolla paino putosi paljon, seuraavalla viikolla ei tapahtunut mitaan. Sita seuraavalla taas lahti jonkin verran. Kannattaa siis seurata pitka-aikaista painonlahdon keskiarvoa eika masentua yhden viikon tuloksista.
Ajan kanssa maku muuttuu ja kun tuloksia tulee niin se itsessaan motivoi. Minulla nama pudotukset ovat olleet muutaman kuukauden projekteja ja valilla on tullut takapakkia. Repsahduksien jalkeen voi aina palata tuttuun rutiinin, enka usko etta on realistista aina ja ikuisesti syoda vaan terveellista. Yksi ilta huonoa ruokaa silloin talloin ei kaada viikkojen/kuukausien tottumuksia, jos niin paattaa.
Viimeksi viela sanoisin, etta painon saavuttaminen antaa itsetuntoa sinallaan, riippumatta siita mita muut asiasta ajattelevat. Tsemppia siis ja karsivallisyytta :)
Itse aloitin myös vaihtamalla ruokavaliota.
Syön ihan mitä sattuu sen enempää katsomatta mitä suuhuni työnnän. Nyt olen alkanut pienentämään annoksia yms.
Tosin puolet vähemmän (2 päivää) sitten vasta aloitin :) Josko tätä itsekin kokeilisi muutamia viikkoja miten käy painon.
Hyviä vinkkejä, itselläkin tuo mahdoton ahmiminen taitaa olla vain sitä tylsyyttä ja jotenkin vain siitä ahmimisesta saa hyvän olon sen ahmimisen ajaksi, vaikka jälkeenpäin on hirveä olo!
Ja toki tiedän etten millään salaattikuurilla pystyisi ikuisesti olemaan, yritän siis tuota ruokaympyrää noudattaa jatkossa. Ongelmana vain se, että aiemmin olen tottunut syömään esim. vaikka riisiä ja kanaa siten, että lautanen on ollut kukkuroillaan riisiä ja kastike lähes valunut reunojen yli...
Eli vaikea totutella siihen, että puolet olisi kasviksia ja vain pieni osa riisiä ja kastiketta mitä himoitsen yli kaiken.
Ja lisäksi pitäisi annoksia pienentää todella paljon!
ratkaisu tuohon, ettei ala syödä väärin tai liikaa ainakin omalla kohdallani tulee olemaan se, että nutrauksen jälkeen syön isolta lautaselta kasviksia ja muun ruuan pitää mahtua pienelle leipälautaselle..
Odottelen tuota hyvää ja kevyttä oloa vielä.Mutta huomisen jälkeen varmaan helpottaa.
Tsemppiä ap!
Hyviä vinkkejä, itselläkin tuo mahdoton ahmiminen taitaa olla vain sitä tylsyyttä ja jotenkin vain siitä ahmimisesta saa hyvän olon sen ahmimisen ajaksi, vaikka jälkeenpäin on hirveä olo!
Ja toki tiedän etten millään salaattikuurilla pystyisi ikuisesti olemaan, yritän siis tuota ruokaympyrää noudattaa jatkossa. Ongelmana vain se, että aiemmin olen tottunut syömään esim. vaikka riisiä ja kanaa siten, että lautanen on ollut kukkuroillaan riisiä ja kastike lähes valunut reunojen yli...
Eli vaikea totutella siihen, että puolet olisi kasviksia ja vain pieni osa riisiä ja kastiketta mitä himoitsen yli kaiken.
Ja lisäksi pitäisi annoksia pienentää todella paljon!
niin että niitä tulee ainakin se puolet. Sen jälkeen vasta sitä muuta (toisessa järjestyksessä ei toimi). Ja ei enää kukkuralautasellisia! Ja syötyäsi jos mietit vieläkö pitäisi ottaa lisää - älä ota.
Näillä konstein itse olen saanut annoskoot sopiviksi.
kellään ole rohkaisevia tsemppauskokemuksia?
Voiko ylipäänsä olla mahdollista, että "ikuinen" jojottelija pääsisi huonoista tavoistaan?
Nyt vakaasti uskon siihen, mutta pelkään niin että repsahtaisin taas jonkun juhlan tms. jutun yhteydessä.