Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

++++Marrasmammat Torstai Tarinat++++

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta käytiin taas neuvolassa ja kaikki entisellään. Paineet ok, pissa puhdas, turvotusta vain on hurjasti, paino noussut viikossa 1300 g. Maha on valtava, liikkuminen rupeaa olemaan jo työn ja tuskan alla, hikoilua, puuskutusta, ja maha painaa niin pirusti. Liikkuminen tuntuu pahimmalta tuonne peräpäähän kun vauvan pää painaa häntäluuta. SF-mitta oli hurjat 38 cm, terkka kovasti mittaili ja mittaili, mutta tulos oli silti aina sama. Poika varmaan venytteli jalkojaan mittauksen ajan. Viime viikon paastosokeri oli 5.4, täsmälleen sama kun kuukausi sitten sokerirasituksessa ja täsmälleen sama 5,4 oli viime raskaudessa jokainen paastosokeri. Harvinaisen outoa.

Muuten ei sen ihmeempää, kovasti yritetään valmistautua tulevaa lähtöä varten. Synnytys itse ei sen kummemmin mietitytä, mutta kun nuo kolme aiempaa tulleet aikas vauhdilla ja nyt kovasti yritetään ehtiä täältä kirkkonummelta haikaranpesään niin lähdön on sujuttava salamana tai matka stoppaa jorvin kohdalle. Kunhan vain ei lähde syntymään pahimpaan ruuhka-aikaan, silloin ei ole mitään toivoa ehtiä kättärille. Niin kovasti haluaisin sinne päästä, perhehuoneet olivat niin ihanat ja se, että saadaan siellä asustella koko perhe, olisi meille se iso juttu. Aika näyttää kuinka käy.

EMMA7: onnea ja voimia huomiselle! mä oon niin kateellinen sulle, tahtoo myös tosi toimiin.

Sankku: hienoa, että oot päässy kotiin. Jos vaikka ehtisi tässä vielä treffaamaan ennen vauvojen tuloa?

romena ja elias 36+4

Vierailija
22/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinpa minäkin kirjoitella vähän kuulumisia. Jokapäivä olen kyllä käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia, mutta itse olen laiska kirjoittelemaan.

Yöt on mennyt mulla katkonaisesti ku saa rampata vessassa vajaan 2tunnin välein, näin ollu jo pari viikkoa.. en tiiä sit mistä johtuu, tulehduksia ei ole.

Vauva on kova potkimaan, oikeen alkanut sattua noi pikku potkut :)

Neuvola mulla on vasta 2.11, mutta äippäpoli on ens maanantaina. Siel katotaan vaavin paino, sydänkäyrää, istukan kuntoa ja jotain muuta viel. Sitten ollaan taas viisaampia. Mullakaan tää beibi ei ole laskeutunut, että saattaapi mennä yli jos istukka sen sallii, eikä supistuksista ole tietoakaan..mitä ne on ja miltä pitäisi tuntua...??

Eipä tässä kummempia kuulumisia.. mammoille päivänjatkoja :)

t.Nia ja toukka 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelenpa nyt vähän kuulumisia. En ole kirjoittanut kuin kerran tänne aikaisemmin vaikka joka päivä luenkin muiden kuulumisia. Tänään oli neuvola ja kaikki ihan ok. Paino kyllä nousee noin kilon viikossa nyt loppu raskaudessa. Osa on kyllä varmaan turvotusta. Alkuviikosta tuli muutamia kipeitä supistuksia mutta ne loppui hyvin äkkiä. Nyt on kyllä paljon niitä harjoitussupistuksia mutta ei mitään muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Toivottavasti vain ei kamalasti mene yli... Onko kellään ideoita isänpäivälahjasta? Olis kiva hommata miehelle jotain kun kuitenkin kyseessä ensimmäinen isänpäivä. Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Pauliina, tasan 38

Vierailija
24/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, kun marrasmasut alkavat oikeasti jakaantua... Huomenna oli kans tulossa marrasvauvasta lokakuinen, joten tsemppiä vaan huomiseen (nimimerkille, jota en nyt muista)! Monella tuntuu jo supistelevan... samaa vaivaa meinaa itselläkin erityisesti yöllä olla. Ja vessassa saa käydä ja usein! Niin, isänpäivälahjaa tässä joku mietti... monesko päivä se isänpäivä on, että muistaa sitten tosiaan huomioida tuoretta isää?

Laitoin tuosta ihan omankin keskustelun aloituksen, mutta voisinpa sitä vielä marrasmasuiltakin kysellä... täällä kun moni varmaan pakkaa vaatetta ja sairaalakassia! Minkä verran varaatte vauvalle mukaan vaatetta sairaalasta kotiin tultaessa? ja miten sisätiloissa normaalisti? Lisäksi aloin pohtimaan eilen, että onkohan vaatetta varmasti tarpeeksi... kuin paljon teillä on pienimpiä vaatteita? entä lakanoita? pyyhkeitä? Tuntuu, että nyt on moni alkanut kyselemään, että onko varmasti riittävästi... ja tuntuu, että uupuukohan sitten vaikka ja mitä! Kaipa sitä ehtii sittenkin kotiuduttua mies lähteä kauppaan... toisaalta nyt äippälomalla olisi aikaa, ja aika meinaa ainakin mulla käydä pitkäksi... ei oikein voi enää tehdä mitään ja päivisin muut on töissä, opiskeluissa, jne. No, eiköhän vauva sitten pidä huolen, että kiirettä pitää! :-)

Tällaisia mietteitä täällä...

Saga80 rv 38

Vierailija
25/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että saat vauvasi huomenna syliin...Toivotaan että kaikki sujuu hyvin! Tulehan sitten aikanaan kertomaan miten sujui:)

äitykkä ja poikanen( JA PIRUN KIPEET SUPPARIT!!!) rv 35+2

Jokohan Pylleröinen on lähtenyt tositoimiin...?

Vierailija
26/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos tsempeistä :) niitä tarvitaan. Ja kokoajan jännittää lisää. Reppu on pakattuna eteisessä ja mummi tilattu lastenhoitajaksi.

Ja tsemppiä myös supistelijoille ja kaikille, joiden h-hetki lähenee :) Näinpä nämä täältä pullahtelee maailmaan jokainen vuorollaan.

Masu rv 38

Vierailija
27/27 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea huomiselle!

Illalla saat jo köllötellä vauva kainalossa.

Sankku