Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua viehtää nykyään vain valkea sisustus, mistä se kertoo

Vierailija
04.01.2011 |

Meillä on kauniit, hyväkuntoiset pähkinäpuun väriset parketit ja ihan laadukkaita tummia huonekaluja. Seinien väri on cappucino. Mutta miksi en enää voi sietää niitä, siis todellakaan en voi sietää, vaan haluaisin kaiken olevan vaaleaa, valkoista. Väreillähän on aina symbolinsa, mistähän tällainen kielii, sillä itse olen pari vuotta sitten nuo edellisetkin sävyt valinnut. Tietoa kellään?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steriiliä ja minimalistista. Vuosiahan tuo on jo ollut yhtenä mainstreamina, kohta sille jo nauretaan taas.

Vierailija
22/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa kellään?

Olen sisustustieteiden maisteri ja feng shui -konsultti. Nykyiset puun väriset ja tummat pinnat kertovat luonnonläheisyydestä tai sen kaipuusta, sekä maalaisromanttisesta sielusta. Arvostat käytännöllistä ylellisyyttä, joka ei kuitenkaan pröystäile. Olet ihmisenä tunteesi tiedostava, mutta joskus joudut pohtimaan pidempään mitä alitajuntasi on tuonut sinulle ratkaistavaksi.

Näistä elämän perusasioista kumpuaa myös nyt sinulla käsillä oleva mysteeri, jonka vastauksen olet todennäköisesti jo kuitenkin tiedostamattasi löytänyt, et vain vielä ole pystynyt pukemaan sitä täysin sanoiksi ja teoiksi. Myös kynnys lähteä muuttamaan elämässä jotain sellaista joka on aikaisemmin tuntunut turvalliselta, on suuri.

Vaaleiden värien kaipuu keskellä talvea kertoo uuden vaiheen alkamisesta elämässäsi. Haluat jättää taakse sen mikä ei enää tunnu sinulta itseltäsi, vaikka se onkin tuonut sinut siihen mikä olet tänään. Maanläheiset arvot ovat tuoneet ajatuksiisi liikaa ruskeaa multaa, joka tuntuu nyt likaiselta, eikä rustiikkiselta. Olet ollut edellisessä elämässäsi todennäköisesti varakkaan maalaiskartanon emäntä ja ehkä jopa kestinnyt ruhtinaallisia. Myös kulta on kiehtonut sinua jossain elämän vaiheessa.

Nyt olet syntymässä uudelleen siksi prinsessaksi joka olit tai halusit olla pienenä. Tämä on eräänlainen uusmoderni pitsiunelma, olematta kuitenkaan röyhelöinen ja ylitsepursuavan yksityiskohtainen. Olet syntymässä uudelleen ja siksi koet suurta tarvetta muuttaa myös ympäristöä vastaamaan sitä eräänlaista sisäänkätkettyä ja pitkään muhinutta pilvilinnaa, jonka hattaran kevyillä laineilla haluat seilata uuteen satamaan, jossa odottaa uusi koti ja uusi maailma ilman menneisyyden painolastia.

Sinun on hävitettävä kaikki se mitä et tunne enää omaksesi ja korvattava se sellaisella joka antaa sinulle mielenrauhan. Ja sinun on luettava vähemmän sisustuslehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt mainokset on lopultakin purreet suhunkin ja siksi haluat valkoisen kodin itsellesikin.

Ja meneehän nuo mieliteot tietysi sykleittäinkin. Mutta kyllä mainoksilla on valtava vaikutus vaikkei sitä uskoisikaan. Psyykkää itsesi tyytyväiseksi nykyiseen kalustukseen ja muokkaa sitä vaikka valkoisella. Kyllä se ohitse menee.

Vierailija
24/35 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenkiintoinen analyysi! Huomaa, että kirjoittaja oli hyvin perehtynyt fengshuihin. http://www.furnituredeal.us/fengshui-sisustuksessa/

Vierailija
25/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuorempi, masennukseen taipuvainen ja etsin itseäni, oli kotonani vain mustaa, violettia ja viininpunaista.

Kasvettuani ja tultuani äidiksi muutimme pian. Heitin hirveästi vanhaa tavaraa pois, siis todella paljon. Tein oikein kunnon raivauksen. Tilalle valkoista ja vihreää :)

Viime kesänä alkoi jokin muutos taas, kolmenkympin kriiseily, uudenlainen ilo ja otteen löytäminen: värit palasivat, keltainen, punainen.. Vain yksityiskohtiin, tausta edelleen valkoinen.

Minusta tämä on aivan selvää :D

Valkoinen edustaa rauhaa ja puhtautta, se on elämäsi taustakangas :) Vihreä: uusi alku, voimaa, toivoa. Värit: iloa, riemua, elämää.

Vierailija
26/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattilainen. Jotenkin osuu niin oikeaan. Ja tuo kulta on todellakin joskus viehättänyt, mutta nyt jopa vihkisormuksen keltakulta ei miellytä yhtään. Haluaisin vaihtaa senkin valkokultaiseksi. Miestä en kyllä halua vaihtaa, joten sellaisista elämänsuunnanmuutoksesta ei kyllä ole kyse. Mutta kun tietäisin mistä muusta.

ap

Vierailija
27/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo analyysi. Täydellisesti osui ja upposi. Näytin sen jopa miehelleni, joka oli myös aivan ällikällä lyöty. Totta joka sana..paitsi loppukaneetti, en juurikaan lue sisustuslehtiä...

Vierailija
28/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on koko ikäni ollut sellainen olo, että runsaasti valkoista suosivat ovat poikkeuksellisen kontrolloivia itsensä ja myös toisiin ihmisiin.

Eli mulle tulee heti mieleen ihminen, joka on pedantti, ei hävitä tavaroitaan, ei koskaan kiroile, ei menetä malttiaan, pyrkii kaikessa olemaan täydellinen, tekee asiat ajallaan ja juuri niin kuin edellytetään, on ehkä hieman pidättyväinen tai ei ainakaan pura sydäntään kuin todella harvoille ihmisille, kohtelias mutta ei avoin, ei ole yllytyshullu tai spontaani vaan harkitsee kaiken huolellisesti, valikoi seuransa, tahtoo kaiken olevan laadukasta. Sellainen ulkoisesti ehkä Leena Harkimo -tyyppinen.

Ois TODELLA kiinnostavaa, jos ap vastaisit menikö yhtään oikeaan vai olenko aivan väärässä?????

Vierailija
29/35 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kontrolloiva? - myönnettävä kyllä että tykkään asioiden menevän pitkälti omien mieltymyksieni mukaan.

-pedantti? - en ollenkaan, olen suuripiirteinen, inhoan kaikkea näpertelyä ja nippelitietoa ja kotona todellakin näkyy elämä, eikä leluja kerätä joka päivä pois lattioilta ja siivotaan muutenkin kun jaksetaan.

-ei hävitä tavaroita - vaikka kaapit ja varastot pullistelevat tavaroita, en myönnä olevani mikään hamstraaja tai tavaran säästäjä. Lähinnä tilanpuute. Heitän, tai pikemminkin lahjoitan meille turhat tavarat, lastenvaatteet jne. pois. Annan ne siis ilmaiseksi jollekin tarvitsevalle tutulle tai sitten vien Pelastusarmeijalle.

-kiroilu - kiroilen kyllä, mutta en koskaan lasten kuullen.

- maltin menetys - viimeksi äsken raivostuin miehelle. Pinnani on kyllä melko pitkä, mutta huomattavasti lyhentynyt viime vuosina.

- täydellinen? - en ole, olen liian laiska olemaan täydellinen.

- asiat ajallaan? - laskut maksan ajallaan, mutta tapaamisten sopiminen, roikkuvien asioiden tekeminen menevät aina viime tippaan, useinmiten jopa yli.

- pidättyväinen? - olen spontaani ja innostun useista asioista, innostus tosin lopahtaa jossain vaiheessa. Ja yllytyshullu olen, uusia asioita on kiva kokeilla.

- avoin? - olen erittäin avoin ja ystäville puran sydäntäni ja voin itkeä heidän seurassaan. Ystäviä on paljon.

- valikoi seuran? - Ystäviä monista eri piireistä ja yhteiskuntaluokista. Käyn sekä iltapukujuhlissa että lähiöbaareissa.

- Leena Harkimo-look? - kunpa oisinkin, olen kyllä vaalea ja ihan pitkäkin, mutta nykyään ikävä kyllä myös paksumpi

Joten aivan ei nyt mennyt minun kohdalla tuo arvio oikein ja kun sen luen niin toivon todellakin ettei se ole muidenkin käsitys valkeasta sisustuksesta. Ja ennen kaikkea pelkään, että minusta on tulossa kuvailemasi kaltainen kun valkeasta kodista haaveilen. Sepä olisikin vallan kamalaa... silti en halua pitää tätä ruskeaa, voi yäks.

Vierailija
30/35 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat huonekalut ja cappucino-seinät käyvät loistavasti yhteen valkoisten ja valkea-beige yhdistelmäisten tekstiilien kanssa (verhot, matot, tyynyt, viltit jne). Oikeastaan ne jopa kaipaavaat vaaleaa vastapainoksi ettei kokonaisuus mene liian raskaaksi ja siksipä sinä saatat sitä vaaleaa kaivatakin. Kun pitäydyt vain tekstiilien uusimisessa, niin voit kokeilla valkoista ensin pienemmässä määrin. Ja on helpompi taas vaihtaa, kun maku muuttuu! =)

Vierailija
31/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttunut maku valkoiseksi. Ja minä en lue sisustuslehtiä, eli trendeistä en tiedä mitään.

Minun selitykseni on tämä: minä erosin syksyllä. Vanha kotini oli tumman ruskeaa puuta, ruskean eri sävyjä ja vaaleaa. Uusi kotini on täysin valkoista puuta, punaista ja keltaista.

=> Minä halúan muutosta. Minä haluan värejä! Valkoinen ei ole neutraali väri.

Olin myös psykologiystäväni kaupassa ja ostin valkoista vilttiä ja lakanaa. Hänen mielestään valkoinen kieli "puhdistumisesta".

Eräät terpautit sanovat, että valkoinen ja musta kielivät häpeästä. Eli ihminen, joka pukeutuu mustavalkoiseen on häpeään sidottu persoona. Onkohän tämä siirrettävissä sisustukseen?

Samat terapeutit sanovat, että ruskea on järjen ääni. Ja minä, vanha ruskean ystävä, inhoan nyt ruskeaa. Minä elän nyt elämääni tunteella - onkohan tämä syy inhooni?

Vierailija
32/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun syksyllä tosi mielelläni lämpimiin ruskean sävyihin, mutta viimeistään jouluna alkaa tympiä. Kevät, valo ja lumi aiheuttavat sen, että itsekin kiinnostuu muista väreistä.

Minulla vähnä sama tilanne. Valkoinen on raikas.

Vierailija
33/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa kellään?

Olen sisustustieteiden maisteri ja feng shui -konsultti. Nykyiset puun väriset ja tummat pinnat kertovat luonnonläheisyydestä tai sen kaipuusta, sekä maalaisromanttisesta sielusta. Arvostat käytännöllistä ylellisyyttä, joka ei kuitenkaan pröystäile. Olet ihmisenä tunteesi tiedostava, mutta joskus joudut pohtimaan pidempään mitä alitajuntasi on tuonut sinulle ratkaistavaksi.

Näistä elämän perusasioista kumpuaa myös nyt sinulla käsillä oleva mysteeri, jonka vastauksen olet todennäköisesti jo kuitenkin tiedostamattasi löytänyt, et vain vielä ole pystynyt pukemaan sitä täysin sanoiksi ja teoiksi. Myös kynnys lähteä muuttamaan elämässä jotain sellaista joka on aikaisemmin tuntunut turvalliselta, on suuri.

Vaaleiden värien kaipuu keskellä talvea kertoo uuden vaiheen alkamisesta elämässäsi. Haluat jättää taakse sen mikä ei enää tunnu sinulta itseltäsi, vaikka se onkin tuonut sinut siihen mikä olet tänään. Maanläheiset arvot ovat tuoneet ajatuksiisi liikaa ruskeaa multaa, joka tuntuu nyt likaiselta, eikä rustiikkiselta. Olet ollut edellisessä elämässäsi todennäköisesti varakkaan maalaiskartanon emäntä ja ehkä jopa kestinnyt ruhtinaallisia. Myös kulta on kiehtonut sinua jossain elämän vaiheessa.

Nyt olet syntymässä uudelleen siksi prinsessaksi joka olit tai halusit olla pienenä. Tämä on eräänlainen uusmoderni pitsiunelma, olematta kuitenkaan röyhelöinen ja ylitsepursuavan yksityiskohtainen. Olet syntymässä uudelleen ja siksi koet suurta tarvetta muuttaa myös ympäristöä vastaamaan sitä eräänlaista sisäänkätkettyä ja pitkään muhinutta pilvilinnaa, jonka hattaran kevyillä laineilla haluat seilata uuteen satamaan, jossa odottaa uusi koti ja uusi maailma ilman menneisyyden painolastia.

Sinun on hävitettävä kaikki se mitä et tunne enää omaksesi ja korvattava se sellaisella joka antaa sinulle mielenrauhan. Ja sinun on luettava vähemmän sisustuslehtiä.

Vierailija
34/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, minäkin haluaisin tuollaisen analyysin! Ihana :)

sivuilla coloria.net, siellä on paljon tieto väreistä.

Vierailija
35/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät,lattiat,kalusteet valkoisia. Koriste-esineet ja lampun jalat yms mustaa ja verhot,matot ja kukkaa yms violettina.

Kaveri sanoi,et olen todella trendikäs ja olin ihan häh :) Nää on tupsahtaneet mulle tässä vuoden-pari aikana. Mutta vain olkkariin.

Mitäs minusta sit kertoo se,et olkkari on tuollainen,mutta makkari (meidän vanhempien) on hiukan 60-lukulainen,on oranssi-vihreää,iso kukkaiset 60-lukuhenkiset viidakkotyyliset verhot,iso lamppu katossa (vintagea) ja oranssit matot :D

Keittiössä on beigeä Iso Unikkoa Marimekolta ja muutenkin aika Marimekkomaista,beige/valkoinen ripauksella kirkkaanpunaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi