Suosittele mysliä/muroja! ov
Syön yleensä aamiaiseksi puuroa, mutta joskus tekisi mieli jotain vaihtelua. Kaupan mysli/urohyllyllä iskee vain ahdistus, niin paljon olisi vaihtoehtoja.
Kerro siis suosikkimyslisi tai -murosi. Hinnalla ei ole väliä, sillä se olisi vain vaihteluaamiainen. Suht terveellistä se tosin saisi olla, joten muromyslit jääköön edelleen hyllyihin.
Kommentit (10)
Branmysli Naturell
http://www.finax.com/fi/display/tuotteet/branmysli-naturell.aspx
(ei sisällä hedelmiä tms, paljon kuitua, vähän sokeria)
Paratiisimysli
(ihanan paljon hedelmiä ja pähkinöitä, isoja kuivattuja kookoksenpaloja)
Mini Weetabixit
(terveellisimpiä ovat tietysti maustamattomat)
Mä syön lähes joka aamu All Bran plus-muroja maustamattoman viilin tai jugurtin kanssa. Ne on tehty pelkistä leseistä, eli kuituja on hurjasti ja ne saavat mahan toimimaan. Tosin jos ei ole tottunut sellaiseen kuitumäärään, kannattaa aloittaa vaikka All Bran regularilla, joka ei ole pelkkää lesettä.
Mitään sokeri-riisimuroja en suostuisi syömään. Erityisesti "Fitness"-murot ovat kuraa.
Kuluttajalehti tutki murojen sisältöä syksyllä jossain numerossa. Kannattaa etsiä lehti käsiinsä, jos kiinnostaa murojen sisältö
noi Mini Weetabixit puuttui siitä vertailusta, ja olisivat varmasti pärjänneet todella hyvin.
Kuluttajalehti tutki murojen sisältöä syksyllä jossain numerossa. Kannattaa etsiä lehti käsiinsä, jos kiinnostaa murojen sisältö
mä tykkään siitä ja on myös edullista.
kyllä lukea niistä pakkauksista vähän tuotesisältöä eikä uskoa kaikkia "musta tuntuu, että nämä on terveellisempiä kuin nuo toiset", esim. all bran ei ole terveellisimmästä päästä.
Siellä voi ostaa niin paljon tai vähän kuin haluaa ja kokeilla eri laatuja. Tämänhetkinen suosikkini on karpalo-kurpitsansiemenmysli.
Muroja en syö.
Hyvien murojen kriteerit testissä olivat
Sokeria alle 10g
Ravintokuitua 6g tai enempi
Suolaa alle 1g
Rasvaa korkeintaan 5g tai korkeintaan 10g, josta vähintään 2/3 tyydyttymättömiä
Parhaimmiksi oli arvioitu siten sitten
1. Talkmuru
2.Quaker Mini fras
3. Elovena Kauramuro
4.Special K täysjyvä
5.Monivilja Cheerios
Testissä ei ollut kaikki kauppojen murot mutta noita sisältöjä kun vertaa noihin raja-arvoihin voi määrittää itse, mitkä ovat hyvä valinta
kyllä lukea niistä pakkauksista vähän tuotesisältöä eikä uskoa kaikkia "musta tuntuu, että nämä on terveellisempiä kuin nuo toiset", esim. all bran ei ole terveellisimmästä päästä.
Olen perehtynyt ravintosisältöihin paljonkin ja testannut itse useita muroja ja myslejä. Ravintoasiat kiinnostavat ja luen niistä paljon.
All Bran-muroissa on vähän enemmän sokeria kuin joissain muissa muroissa, mutta tekeekö se vielä tuotteesta epäterveellisen? Mitä tarkoittaa "terveellinen?" Niissä kun on aivan hurjasti sitä kuitua - yhdestä normaalikokoisesta annoksesta saa kolmasosan päivän kuitutarpeesta. Lisäksi niissä on hidasta hiilihydraattia, joka ainakin minut pitää kylläisenä pitkään. Koen saavani niistä hyvän alun päiville.
All Bran Plus-murot on siis valmistettu vehnäleseistä, sokerista, ohramallaksesta ja suolasta. All Bran Regularissa on leseiden ohella ainesosana täysjyvävehnää.
sydänmerkki tuotteessa usein kertoo , että tuote on terveellisempi kuin joku muu vaihtoehto. Se ei tosin takaa että olis terveellisin tai terveysruokaa