voi helvetti, luteita?
Mies kävi Lontoossa työmatkalla lokakuun lopulla. Matkalla ei huomannut mitään erityistä, mutta kotona ensimmäinen yö meni raapiessa: aamulla oli ihan täynnä hyönteisenpuremia.
Oltiin kauhuissamme, mutta toisaalta mies on allerginen tosi monelle asialle, että ehkä vaan allerginen reaktio joka näytti hyttysenpuremilta.
Sit kahteen kuukauteen ei mitään näkynyt.
No nyt ennen joulua, oltiin siis sukulaisilla joulu, hänelle tuli pari puremaa. Ei ajateltu niistä sen enempää, ei ehtinyt joulukiireissä.
Jouluna mies varovaisesti ilmoitti että epäilee vähän, että meillä olisi LUTEITA. Että Lontoosta, jossa niitä on ihan kriisiksi asti, olisi liftannut meille pari. Ja että nyt olisivat lisääntyneet.
Oltiin joulunpyhät poissa ja tultiin takaisin, pariin yöhön ei mitään oireita, ja nyt sitten saatana taas mies on aivan syöty. Ite nukun vieressä mutta mulla ei oo mitään oireita - mutta saatan olla immuuni puremille.. :S Lapsia meillä ei ole. Satunnaiset yövieraat viereisissä huoneissa eivät oo huomauttaneet mitään.
Nyt mulla on kauhea paniikki, vaikka tutkittiin sänky eikä mitään "ludejälkiä" kuten veritahroja tai ulostetta oo näkynyt. Mutta mikä muukaan se voisi olla? Meillä on kaksi kissaa, mutta eihän luteet niitä pure (karvoja), eivätkä myöskään ole ulkokissoja..
Mua hävettää, vaikka ei se luteiden tuleminen siisteydestä oo kiinni, ja ahdistaa kuinka helvetisti tää tulee maksamaan jos taloyhtiö ei korvaa..
Lohduttakaa mua, voiko tää olla mitään muuta kuin luteita? Mies menee huomenna lääkärille, mä en nuku koko yönä..
Kommentit (47)
Luteista AINA ILMOITETTAVA taloyhtiölle. Ovat voineet tulla naapuriasunnostakin. Tanskassa tuttavallani oli niitä. Häneen eivät luteet myöskään koskeneet, kaikilla vierailla "helminauhamaisia" puremajälkiä siistissä ketjussa. Yleensä niistä tunnistaa luteen heti. Ei auta raidit ja patjan tuuletukset, koska luteet pesivät kaikkialla. Listojen alla, tapetin alla jne. Ammattimiehen saatava paikalle ja taloyhtiön tiedettävä. Hyvässä lykyssä vielä maksavat koko lystin.
Itse sain kymmeniä luteiden puremia Lontoossa viime kesänä hyvätasoisessa ja suomalaistenkin suosimassa hotellissa.Onneksi asia tuli esille jo siellä paikan päällä ja osasin olla varovainen, eikä kotiin tullut ludeongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 13:00"]
Sänkyyn ei kyllä välttämättä jää mitään jälkiä. Ei ainakaan meillä jäänyt, vaikka luteita oli http://tuholaiset.com/luteet/
[/quote]
Mistä sitten huomasitte, että teillä on luteita? Puremista?
voisiko olla jonkinlaista allergiaa? uusia ihonhoitotuotteita? pesuaine? uudet lakanat?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2011 klo 21:18"]Mies kävi Lontoossa työmatkalla lokakuun lopulla. Matkalla ei huomannut mitään erityistä, mutta kotona ensimmäinen yö meni raapiessa: aamulla oli ihan täynnä hyönteisenpuremia.
Oltiin kauhuissamme, mutta toisaalta mies on allerginen tosi monelle asialle, että ehkä vaan allerginen reaktio joka näytti hyttysenpuremilta.
Sit kahteen kuukauteen ei mitään näkynyt.
No nyt ennen joulua, oltiin siis sukulaisilla joulu, hänelle tuli pari puremaa. Ei ajateltu niistä sen enempää, ei ehtinyt joulukiireissä.
Jouluna mies varovaisesti ilmoitti että epäilee vähän, että meillä olisi LUTEITA. Että Lontoosta, jossa niitä on ihan kriisiksi asti, olisi liftannut meille pari. Ja että nyt olisivat lisääntyneet.
Oltiin joulunpyhät poissa ja tultiin takaisin, pariin yöhön ei mitään oireita, ja nyt sitten saatana taas mies on aivan syöty. Ite nukun vieressä mutta mulla ei oo mitään oireita - mutta saatan olla immuuni puremille.. :S Lapsia meillä ei ole. Satunnaiset yövieraat viereisissä huoneissa eivät oo huomauttaneet mitään.
Nyt mulla on kauhea paniikki, vaikka tutkittiin sänky eikä mitään "ludejälkiä" kuten veritahroja tai ulostetta oo näkynyt. Mutta mikä muukaan se voisi olla? Meillä on kaksi kissaa, mutta eihän luteet niitä pure (karvoja), eivätkä myöskään ole ulkokissoja..
Mua hävettää, vaikka ei se luteiden tuleminen siisteydestä oo kiinni, ja ahdistaa kuinka helvetisti tää tulee maksamaan jos taloyhtiö ei korvaa..
Lohduttakaa mua, voiko tää olla mitään muuta kuin luteita? Mies menee huomenna lääkärille, mä en nuku koko yönä..
[/quote]LINTUKIRPPUJA! purevat ihmisiä jotka haisevat virtsalle. Kissat tuovat niitä sisätiloihin.