Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi helvetti, luteita?

Vierailija
02.01.2011 |

Mies kävi Lontoossa työmatkalla lokakuun lopulla. Matkalla ei huomannut mitään erityistä, mutta kotona ensimmäinen yö meni raapiessa: aamulla oli ihan täynnä hyönteisenpuremia.

Oltiin kauhuissamme, mutta toisaalta mies on allerginen tosi monelle asialle, että ehkä vaan allerginen reaktio joka näytti hyttysenpuremilta.

Sit kahteen kuukauteen ei mitään näkynyt.

No nyt ennen joulua, oltiin siis sukulaisilla joulu, hänelle tuli pari puremaa. Ei ajateltu niistä sen enempää, ei ehtinyt joulukiireissä.

Jouluna mies varovaisesti ilmoitti että epäilee vähän, että meillä olisi LUTEITA. Että Lontoosta, jossa niitä on ihan kriisiksi asti, olisi liftannut meille pari. Ja että nyt olisivat lisääntyneet.

Oltiin joulunpyhät poissa ja tultiin takaisin, pariin yöhön ei mitään oireita, ja nyt sitten saatana taas mies on aivan syöty. Ite nukun vieressä mutta mulla ei oo mitään oireita - mutta saatan olla immuuni puremille.. :S Lapsia meillä ei ole. Satunnaiset yövieraat viereisissä huoneissa eivät oo huomauttaneet mitään.

Nyt mulla on kauhea paniikki, vaikka tutkittiin sänky eikä mitään "ludejälkiä" kuten veritahroja tai ulostetta oo näkynyt. Mutta mikä muukaan se voisi olla? Meillä on kaksi kissaa, mutta eihän luteet niitä pure (karvoja), eivätkä myöskään ole ulkokissoja..

Mua hävettää, vaikka ei se luteiden tuleminen siisteydestä oo kiinni, ja ahdistaa kuinka helvetisti tää tulee maksamaan jos taloyhtiö ei korvaa..

Lohduttakaa mua, voiko tää olla mitään muuta kuin luteita? Mies menee huomenna lääkärille, mä en nuku koko yönä..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon en osaa sanoa mitään, että miksi sua ei purra. Mua ei juuri pistä hyttyset. Liittyy kai jotenkin siihen, että en hikoa juurikaan, syön paljon kalaa jossa on D-vitamiinia ja syön paljon vihanneksia ja rehuja. Mutta hyttyset eivät pidä musta.

Ehkä et hikoile, et liiku kovin paljon nukkuessasi? Ne eivät osaa etsiytyä sun luo siksi?

Laittakaa kaikki petivaatteet ja patjatkin saunaan (jos teillä on sellainen) ja pitäkää niitä vähintään 80 asteessa muutama tunti. Mieluummin vielä korkeammassa lämmössä.

Sängyn mä myrkyttäisin Raidilla.

Sitten, laittaisin sängyn jalkojen alle vesikupit joissa on vettä ja Tolua. Lattiankaan kautta luteet ei siis pääsisi sänkyyn enää.

Eikä sänkyä saa laittaa kiinni seinään.

Laittaisin myös koko kämppään Raidia, sumuttaisin tosi paljon, ja häipyisin asunnosta muutamaksi tunniksi. Sitä ennen poistaisin kuivat ruoka-aineet kaapeista tai laittaisin ne pakastimeen.

Mä kokeilisin näitä konsteja ekaksi.

Vierailija
2/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita nyt puhdas valkoinen lakana sänkyynne. Jos siinä on aamulla mustia pikku pisteitä, luteet on luultavasti kylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvin mahdollista on siis. Lakanoissa pitäisi kyllä olla jälkiä käsittääkseni.

Yksi toinen vaihtoehto, joka tuli mieleen, voisi olla nokkosihottuma. Tekee rakkuloita, jotka voivat näyttää myös puremilta. On mahdollista että miehesi on matkalla saanut yhden akuutin nokkosihottuma "kohtauksen", joka nyt myöhemmin edelleen oireilee pienimuotoisesti. Itselläni yleensä heti aamuisin pahiten.

Vierailija
4/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä murjussa se siellä Lontoossa on oikein yöpynyt??

Vierailija
5/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kontaktimuovia nurinpäin sängyn jalkoihin. Jäävät siihen kiinni jos tulevat sänkyyn alhaaltapäin. Taulujen taakse myös sillö nukkuvat siellä päivisin.

Vierailija
6/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoja on luteet?? Ja missä murjussa se siellä Lontoossa on oikein yöpynyt??

Luteethan leviävät maailmalla pikavauhtia, niitä löytyy jopa New Yorkin hienoimmista hotelleista. Luteen voit tsekata Wikipediasta.

Vierailija
7/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta kesti se riesa, ei niistä kotikonstein pääse eroon, hommatkaa myrkytysfirma ja jos on kerrostalo niin ilmoittakaa taloyhtiöön. Meilläkään ei minulla ollut puremia, vaikka miehellä oli, ei se mitään takaa.

Vierailija
8/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarina sun mieheen?

Vierailija
9/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoidaan luteisiin? Luulisi että ne leviää aika herkästi kerrostalossa esimerkiksi.

Vierailija
10/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lintukirppuja olla joulukuussa näillä pakkasilla? Itse mietin kanssa että vois olla niitä, mutta en sitten tiedä.. :(

Käännettiin nyt sänky ympäri ja koko huone sen puoleen, yhtään uloste- tai verijälkeä ei missään näkynyt. Ei yhtään, ei myöskään mitään muuta viitettä mistään ötökästä.

Nokkosihottumaa oon miettinyt kanssa, samoin sitä, että miksi ihmeesä kesti 2kk ettei miehelle tullut yhtään puremaa? Kyllähän luteet voi olla syömättä vaikka kuinka kauan, mutta MIKSI olisi. Hänellä kyllä ihan selvästi on punaisia, kutiavia paukamia jotka tulevat itse asiassa päivällä enemmän kuin aamulla..

Jotkut ihmiset on ilmeisesti immuuneja puremille, ja pelkään olevani yksi niistä. Ihan kauheaa. Miten mä nyt nukun.

Vierailija
11/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin oli mielessä, mutta olis varmaan enemmän puremia, eikä 2kk taukoa välissä..

Vierailija
12/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän työpaikan työmatkalaiset ovat hyvässä tunnetussa suomalaisessa hotellissa saaneet riesakseen luteita. Ja niitä myrkytetään suomalaisissakin hotelleissa ihan säännöllisesti.

Vierailija
13/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kyse on allergiasta tms. sillä on karmiva vitsaus, etenkin ötökkäkammoiselle. Itselläni meni viime Lontoon-matka ihan pilalle lude-pelon vuoksi, ja reissu oli yhtä sähläämistä, kun en uskaltanut pitää matkalaukkua avoinna / oikein nukkua jne. Onneksi luteita ei näkynyt eikä niitä kotiinkaan kulkeutunut tuolta reissulta. Toivottavasti teillä asia selviää parhain päin! Olen lukenut, että pesä voi olla esim. herätyskellossa tai kelloradiossa, joten huone kannattaa inspektoida tosi tarkkaan muualtakin kuin liinavaatteista ja patjasta. Patjan hävittäisin joka tapauksessa, ja listat repisin irti ja katsoisin myös sieltä takaa. Kerrothan, mitä ihotautilääkäri sanoo - huom jos mies on menossa vain yleislääkärille, niin en usko että heillä on asiantuntemusta erottaa lutikanpurema muista iho-oireista, joten suoraan vaan ihotautilääkärille. Heillä on tietoa tästäkin vitsauksesta. Tsemppiä!

Vierailija
14/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotiutui juuri mummolasta 4-vuotias ihan täynnä kirpun puremia. Laskin 53 puremaa! Mummo oli nukkunut vieressä, mutta häntä ei purtu. Eikä ole mikään vanha maalaistalo, eikä ole lemmikkejä tai kotieläimiä. Välikatolla kylläkin hiiriä, joista kirput ovat saattaneet levitä sisällekin ja siihen patjaan, jonka mummo oli laittanut sängyn viereen, ettei lapsi tipu sängystä.

Eikä tosiaan ole ollut kirppuja tuolla ennemmin.

Vierailija
15/47 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luteen pureman (tai kirpun pureman)?

Minulla on samankaltaisia oireita, yhtäkkiä tulee pari puremajälkeä, sitten monta viikkoa ettei mitään. Nyt tänä syksynä on ehkä kolmeen kertaan ollut tällaista, alkuun oletinkin että ne on jotain loppusyksyn öttiäisiä, mutta kun puremia tulee välillä vieläkin niin... Ja puremat kutiaa, muistuttavat hyttysenpuremaa mutta raavin ne ihan verille. Meillä on kaksi koiraa ja asumme kerrostalossa. Emme ole matkustelleet.

Vierailija
16/47 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkin haluaisin tietää. Veikkaan että kellä on koiria ne ovat lintukirppuja. Luteen puremat ovat kuulemma isompia ja tulevat vain yöaikaan. Mutta onko muita eroja.

Vierailija
17/47 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin toisaalta:

Tosta tuli mieleen kun oltiin helmikuun 25 asteen pakkasissa mökillä, ja laitettiin takka tulille, niin seuraavana päivänä oli jokaisella paukamia joita ihmeteltiin kunnes huomattiin ja tapettiin pari hyttystä ja oikeesti todettiin että juu, on ne hyttysiä :/

Kun ei tullut mieleenkään että keskitalvella hyisessä pakkasessa olisi niistä riesaa

Vierailija
18/47 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lintukirputkin yöllä puree..?

Luteen puremissa ilmeisesti kestää hetki aikaa ennen kuin tulevat. Oon käyttänyt koko yön lukemalla kaiken mahdollisen tiedon, ja no, aika näyttää..

On nimittäin puinen runko sängyssä, ja aika uus sänky, joten ei haluttaisi repiä sitä kappaleiksi heti. Siellä kuulemma saattavat pesiä rungon sisällä niin, ettei edes hyönteistorjuja huomaa helposti.. mies käy lääkärillä huomenna, sitten soitetaan isännöitsijälle ja pyydetään joku ammattilainen tänne tarkastamaan.

Toivottavasti vaan löytää ne ötökät, sillä oon lukenut kauhutarinoita siitä, miten mitään ei löydetä ja puremat vaan jatkuu..

Vierailija
19/47 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten käy, erityisesti mitä taloyhtiö/isännöitsijä sanoo! Toivotaan parasta!

Vierailija
20/47 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kissat pesuun ja advantage tipat niskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi