Laihdutuksesta ja light limsasta
eli olen päättänyt alkaa pudottaa painoa ruokavaliolla. Iltaisin vaan iskee mahdoton makeanhino johon ei auta mikään! Olen ostanut nutrilett pirtelöitä, vaan en saa niitä alas millään. Eilen taas illalla tuskastelin kun NIIIN teki mieli jotain makeaa ja join lasillisen light colaa. Kävin kalorilaskurista katsomassa etten siitä mitään kaloreita kyllä saanut joten voiko tuollaista sokeritonta limsaa juoda ihan huoletta? Onko siitä jotain haittaa painon pudotuksessa?
Kommentit (16)
mulla meni hampaat kun laihdutin light-limsojen avulla. Joka hampaassa reikä, kolme sillä rajalla että paikataanko vai kiskotaanko pois:( Ne on pahimpia ikinä hampaille.
Tumma suklaa ei onnistu, kiskon sitä sitten kaksin käsin, joten parempi olla ostamatta ollenkaan. Mitä muita vaihtoehtoja kuin tuo voi olla?
...kun aikoinaan Painonvartijoissa innostuin oikein kunnolla näihin 'kalorittomiin' tuotteisiin --- oli aspartaamijugurttia, -mehukeittoa, -karamellia sekä tietenkin -siideriä noin tärkeimmät mainitakseni.
Aivan hirvee ripuli, vatsa ei kestänyt enää ollenkaan ja meni myöhemminkin todella pitkään, että teki edes mieli satunnaisesti napata ko. tuotteita!
Ja kyllä se valitettavasti näkyy hampaissa. Muuten en ole huomannut mitään kielteistä vaikutusta, tunnun olevan immuuni makeutusaineelle. En ole kuitenkaan keksinyt tarpeeksi hyvää vastinetta, kun en pidä esim. kahvista enkä teestä.
..mutta etuhampaissa on kiillevaurioita. Oli tosin vähän jo ennen kuin aloin juoda colaa. Myös hampaiden väri on tummentunut.
hankalaa :(
Mun on pakko pudottaa painoa ihan ruokavaliolla, olen leikkausjonossa (jalkaongelma) ja liikkuminen todella kivuliasta. Paino ei ole leikkauksen este, mutta en halua tämän läskin kanssa alkaa leikkimään varauskielloilla ja kyynersauvoilla, lisäksi itsetunto on aika olematon.
Mielestäni nutriletin suolaiset ruoat ja liemet ovat ihan ok makuisia, joten syön niitä. Mutta tuo kummallinen himo saada jotain makeaa, on aivan järjetön!
t. ap
Kuivatuista hedelmistä myös aprikoosi kuuluu suosikkeihini. Ja ne kelpaa lapsillekin karkkipäivän herkuiksi. :)
kerrotko miten? Kun olen yksin kotona, ei tee mieli makeaa, mutta kun esim. eilen koko perhe katsottiin leffaa ja lapsilla on jouluna saadut karkit ja konvehdit (riittää varmaan vielä kesäkuulle), voi kun se tuoksukin on niin hyvä!
ihan mitä tarkoitat. Mulla oli myös ennen aivan järjetön makean himo. Söin jopa sokeria suoraan paketista jos muuta ei ollut.
Painoa kertyi vuosien saatossa aika lailla ja kuntoa ei ollut enää nimeksikään.
Kokeilin kaikenlaisia laihdutusjuttuja mutta loppui aina siihen kun teki sitä makeaa mieli.
Sitten jätin hiilihydraatit pois ja kahden viikon päästä kun taas oli makeanhimo huipussaan ja sorruin suklaaseen niin ei se sitten edes maistunut. Vieläkin välillä otan suklaata ja aina vaan huomaan ettei se niin hyvää edes ole.
Olen nyt karpannut puoli vuotta ja painoa on tippunut 12kg enkä ole edes ihan täysin tiukkana karpannut.
että keinotekoiset makeutusaineet vain lisäävät makean himoa.
Itse söin usein pakastemarjoja makean tuskaan.
Join n.1,5l pvässä..eli paljon. Hampaissa nyt selkeää eroosiota näkyvissä, eli valkoinen hammasluu on "vetäytynyt" ylös ja hammas on läpikuultavaa, jos tarkkaan katsoo :(. Se oli minulle herätyksen hetki. Lopetin limun kittaamisen, mutta oli todella vaikeaa irrottautua makeasta. Kiitos palstalle, kokeilin tummaa suklaata. Ostin tahallani kamalinta suklaata jota kaupasta löysin..eli leivontaan tarkoitettua suklaata :D. Se oli pahaa!! Mutta sen pienen levyn jälkeen ei tehnyt mieli enää samalla tavalla. Kesti n.5 pvää se levy ja otin palan tai kaksi illalla..kun se loppui oli pahimmat "vieroitusoireet" jo kadonneet :). Nyt olen ollut monta kuukautta ilman limua ja karkkiakin olen viimeksi syönyt ennen joulua :).
Kuivatuista hedelmistä myös aprikoosi kuuluu suosikkeihini. Ja ne kelpaa lapsillekin karkkipäivän herkuiksi. :)
Kuivatuissa hedelmissä on tosi paljon sokeria ja samalla myös kaloreita. Kuivattuja hedelmiä tulee helposti syötyä paljon enemmän, kuin tuoreita. Kuusi kuivattua luumua ei kuulosta paljolta, mutta kuusi tuoretta luumua kuulostaa.
Esim. minulla sujui karppaus hyvin ja ostin sokeritonta limua sen kunniaksi. Join ehkä lasillisen kun alkoi tuntumaan nälkää...noh, koko loppuilta meni kärvistellessä vale"nälän" kanssa!! Ja kun join (tyhmänä) pois pullon loput paria päivää myöhemmin, sain ripulin kaupan päälle :(.
juoda huoletta, mutta ei se hampaille tee hyvää, enkä todellakaan usko, että ne keinotek. makeutusaineet on ihmiselle hyväksi. Syö mieluummin vaikka tummaa suklaata.