Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Kiinanharjakoirasta?

Vierailija
01.01.2011 |

Olen ihastunut kyseiseen rotuun ja aion alkaa harkita hankkimista. Nyt siis kyselen kokemuksi kyseisestä rodusta? Tällä hetkellä olen nakun kannalla.

Minkäkokoisia Kiinanharjakoiria teillä on? Kuinka pitkillä lenkeillä tykkää käydä? Haukkuuko kovasti?

Meillä on yksi pian kouluikäinen lapsi.

Miten koiran ottaminen voidaan ajoittaa järkevästi? Selviytyykö koira normaalisti työpäivien ajan kotona yksin / toisen lemmikin kanssa? Ottaako ihmiset lomaa tätä tilannetta varten vai riittääkö viikonloppu alkuun vai eikö työssäkäyvät "voi" järkevästi pitää koitaa lainkaan?

Aion kyllä ottaa paljon asiasta selvää kasvattajilta jne, mutta silti oikeat muiden kokemukset ja tiedot kiinnostavat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se se karvaton koira? Jolla päässä ja hännässä vain karvat? En ottaisi kyllä, nehän jäätyy ku torakat suomen talvessa jos yhtään enemmän ruukaatte ulkoilla. Ja kesällä saa varoa palaako nahka. Jos siis se sama rotu kyseessä joksi luulen.

Vierailija
2/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös tuon rodun kannalla monta vuotta, mutta kun tuli aika, että pystyin ottaa yhden koiran lisää, vaihdoin rotua. Tähän syynä se, että kiinanharjakoira on rotuna melko sairas ja sain huonoa kuvaa joistain kasvattajista. Niitä aitoja nakuja ei muuten synny paljoa, ja jotkut sitten ajelevat puuterihuiskujaan paljaiksi, jotta muut luulevat sen olevan naku. Kylmänarkuus ei minulla syynä ollut, otin toisenrotuisen nakukoiran, vaatettahan se toki pakkasilla ja tulisella säällä tarvitsee. ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut powder puff. Nakuversio tarvitsee vaatteet talvella ja kesällä aurinkorasvaa!

Oma koirani oli ihana, enkä varmaan yhtä ihanaa koiraa koskaan saa. Lempeä luonne, koskaan ei ollut vihainen ihmisille.

Uroksena ärhenteli muille uroksille. Ei tykännyt olla yksin, kärsi eroahdistuksesta, ei kuitenkaan tuhonnut paikkoja. Tämä on tyypillinen piirre kiiniksille.

Oma koirani oli n. 7 kg, eli vähän ylipainoinen, ruoka maistui hyvin! :)

Joissakin kiiniksissä sellaista piirrettä, että on arka ja saattaa haukkua herkästi. Oma koira ei ollut arka, mutta ääntä lähti kyllä. Ihana rotu. Jokaisessa rodussa on hyvät ja huonot puolet. Oma koirani jaksoi lenkkeillä 5-10km lenkkejä, mutta vähemmälläkin pärjää.

Itse ottaisin pennun, kun on mahdollisuus olla kotona pidempään.

Vierailija
4/10 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaatteet tarvi talvella kun menee pidemmälle lenkille. Mutta muuten tuo rotu on kyllä todella seurallinen eikä ole sairauksia. Tykkää kissoista hamstereisra linnuista hevosista melkeinpä kaikki käy. Kesällä me ei laiteta aurinko rasvaa ku tykkää olla lämpöses. Voi olla yksin 5-7h meillä on narttu. Todella ihmis rakkaita koiria ovat.

Vierailija
5/10 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja vielä kyllä tuo koira rotu juoksee to-del-la pitkiä lenkkejä 5-12km riittää pienempiki ja talvisin en juoksisi koirankanssa paljoa.😊

Vierailija
6/10 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiinanharjakoira. Oikein lempeä ja leikkisä tapaus. Sille varmaan saisi palloa heittää viikon putkeen, kun se ei malttaisi lopettaa. Ja uloskin menee suunnilleen rynnien, oli sitten kesä tai talvi. Talvella laitetaan tietenkin vaatetta päälle.

Ainut tälläinen negatiivinen puoli koirassa on se, että sillä on todella vähän hampaita ja huono iho. Joskus oli paljon finnejä, mut hoidettiin pois. Nyt on vaan jotain kivuttomia näppylöitä ympäri koiraa, mutta eipä se haittaa.

Vierailija
7/10 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme kiinanharjaa. Kotona ihania, mutta ulkona räksyttää kaikelle ja pukeminen on oma hommansa myös sisä vaatteet pitää nakuilla olla. Kasvattajia on monenlaisia joten tarkkana kannattaa olla. Syntymäkuvista usein näkee karvaisuuden ja jos koiralla on todella tuuheat jalka ja harjakarvat on todennäköisesti ajeltu koira. Lue kiinanharja foorumia.

Vierailija
8/10 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella takki ja kesällä aurinkorasvaa :)

Vierailija
9/10 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli harjisuros 12,5v. Ihana oli, seurallinen, lapset kävi, tykkäs. Haukkui ehkä muutaman kerran vuodessa. Terveyshuolia kyllä oli, sydän, maksa, haimatulehdus. Eläinlääkäri tuli tutuksi kyllä. Silti ottaisin saman rodun uudelleen..

Vierailija
10/10 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjis kirjoitti:

Minulla oli harjisuros 12,5v. Ihana oli, seurallinen, lapset kävi, tykkäs. Haukkui ehkä muutaman kerran vuodessa. Terveyshuolia kyllä oli, sydän, maksa, haimatulehdus. Eläinlääkäri tuli tutuksi kyllä. Silti ottaisin saman rodun uudelleen..

Mikä sai sinut nostamaan 11v vanhan ketjun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan