Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä te saatte 1-veen puettua?

Vierailija
01.01.2011 |

siis onko tää normaliia, mun yks vee huutaa ihan koko ajan ku puetaan, rimpuilee, yrittää tukistaa yms..mä oon kohta ihan neuvoton. ahdistaa jo valmiiksi kaikki pukemistilanteet.. miten te sen teette? hyviä neuvoja kiitos?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro mitä kivaa olette menossa pihalle katsomaan (vaikka varista pihapuussa),

yritä olla itse rauhallinen (vaikkei ole helppoa) pyydä lasta itseäänkin laittamaan vaatteita, lakkia, lappasia, kerro mitä tulee seuraavaksi ja pian on valmista...

Pue ensin lapsi ja pidä vaikka ulko-ovea raollaan ettei lapselle tule hiki. (pue omat vaatteesi nopeasti)

Älä liioittele.. jos olette menossa autolla jonnekin lapsi ei tarvitse päälleen niin montaa vaatekertaa kuin jos vaikka olisitte menossa pulkkamäkeen ja liikkuva lapsi tarvitsee vaatetta vähemmän kuin rattaissa istuva, rattaisiinkiin voi ottaa peiton mukaan.

Ota pukeminen kilpailusta kuinka äkkiä lapsi pukee.. lahjo jollain kun lapsi on puettu.

Nämä konstit on autteneet isommankin rimpuilijan kanssa ja toki lapset ovat erilaisia toinen inhoaa pukemista enemmän kuin toinen.

Vierailija
2/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut ongelmia, mutta tuttavapiirissämme tuo rauhallinen suhtautuminen pukemiseen tuntuu olevan aika harvinaista. Perhekerhosta ym. lähtiessä meteli on joskus melkoinen, kun yhtä aikaa puetaan niin montaa lasta ja vastustus on joillakin aika hurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istun (ei painolla tietenkää) päällä ja puen väkisin :D

Vierailija
4/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin kersa pariksi minuutiksi ulos pakkaseen ja sitten vain kysytään, olisiko mukavampi jos olisi lämmintä vaatetta päällä.

Vierailija
5/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jutellut samalla kun puen: seuraavaksi kasarit. Mitkäs on kalsarit?

Siis semmoista turinointia, että lapsella pysyy itselläänkin mielenkiinto siinä pukemisessa eikä se ole vain vankina pitämistä, joka estää leikkiin pääsyn.

Olen pukenut lapset aina sylissä sen jälkeen kun hoitopöydästä on päästy. Isotkin lapset puin polvellani niin, että kyykin selkä seinää vasten. Sylissä on kivaa olla= pukeminen kivaa. Lisäksi sylissä pukiessa kehittyy oman kehon tunteminen ja hallinta.

5 poikaa

Vierailija
6/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita viestejä mitä olet saanut.....onko jollain tilanne noin hankala. Omien muksujen kohdalla oon tehnyt jo ihan vastasyntyneestä asti niin, että aina pukiessa kehun (vaikka tilanne ihan neutraali). Tätä oon jatkanu lapsien kanssa sitten läpi kasvuiän, esim meidän uhmis antaa kyllä pukea vieläkin. Ja niitä kehuja satelee sille. mieti ap, saisitko tilanteesta lapselle miellyttävämpää, esim pue vaivihkaa kun hän katsoo tv:tä - ja sit ne kehut koko ajan...

Vierailija
7/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin minäkin meinasin.Näinhän se on...Kun ulkoa tullaan, lähtee kaikki vaatteet, ja vaikka niitä pukisi kuin monta kertaa tahansa, kun selkänsä kääntää, ne on taas poissa.Ja näin on jatkunut jo 3,5 vuotta.

Vierailija
8/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jutellut samalla kun puen: seuraavaksi kasarit. Mitkäs on kalsarit? Siis semmoista turinointia, että lapsella pysyy itselläänkin mielenkiinto siinä pukemisessa eikä se ole vain vankina pitämistä, joka estää leikkiin pääsyn. Olen pukenut lapset aina sylissä sen jälkeen kun hoitopöydästä on päästy. Isotkin lapset puin polvellani niin, että kyykin selkä seinää vasten. Sylissä on kivaa olla= pukeminen kivaa. Lisäksi sylissä pukiessa kehittyy oman kehon tunteminen ja hallinta. 5 poikaa

ja sitten mietittiin, missä on sininen paita (vaatekasan alla), suunnaton ilo siitä, että paita löytyi ja päätyi päälle jne.

Meillä ei yksikään 3 lapsesta ole koskaan rimpuillut pukemisessa, heistä se on hauskaa. Ja kun oppivat puhumaan, tunnistivat värit ja vaatekappaleet heti, sillä niistähän oli pitkään rupateltu.

Vierailija
9/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä juttelen vaatteista ja ulosmenosta, ja hihkun tätä tämmöistä "missäs-se-käsi-on-sieltä-kurkkaa-kukkuu!" ja lauleskelen erilaisilla hassuilla äänillä, ja lapsi sätkii ja kirkuu raivoissaan. Kaksi lasta on, ja molemmat ovat vauvasta saakka vihanneet pukemista. Neljävuotiaalla alkaa vähän helpottaa, kun ollaan alettu ottaa pukemisessa aikaa ja yritetään aina rikkoa edellinen ennätys (kiitos sile, joka tämän vinkin täällä vauvan sivuilla antoi!).

Joskus satunnaisesti vaatteet menevät helposti päälle, mutta kyllä se ulos lähteminen varsinkin talvella (ja miksei kesälläkin) melkoisen taistelun takana on. Onneksi lapset ovat muuten aika rauhallisia, tuo pukeminen vain heitä risoo jostain syystä.

Vierailija
10/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että sanon, että pitää pukea että pääsee ulos, missä on pulkka/lapio/tms. Sitten antaa pukea. Ollaan lattialla, lapsi mun sylissä ja puen. Joskus joku rauhoittava lelu sylissä.

Vierailija
11/11 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpuilevien kanssa ei mene yhtään sen kauempaa kuin rimpuilemattomienkaan kanssa. Juttelen muitten lasten kanssa, kun kerron, mitä seuraavaksi laitetaan, mutta pienen 1-vuotiaan kanssa ei paljon tule pukemistilanteissa juteltua. Olen pph.