Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***^^^ Pitkään tuhtaavien TAMMIKUU ^^^***

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nega!

Mä oon täysin kypsä tähän hommaan.. Oon miettinyt lahjasoluhoitoja, mutta niissä taitaa tulla raha-kysymys vastaan :(

-Nelli

Vierailija
2/82 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa Sofi ja Nelli..Tää on vaan niin epäreilua.

Itsellä pp 10 ja melko varma tunne, että huomenna täti saapuu.

inkeri kp 27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissan kysymykseen ensin: Me ollaan nyt viimesen puolen vuoden aikana ruvettu pikku hiljaa kertomaan läheisimmille sukulaisille ja kavereille yrityksestä. Eipähän tarvi sitte vastailla epämiellyttäviin "millos teille tulee sitä jälkikasvua..." -kysymyksiin.

Sofille pahoittelut negasta ja tädistä. Onneksi kuitenkin pääsette heti uuteen hoitoon. :)

Romalle ja Inkerille onnea matkaan että tästä inssistä nyt onnistuis!

Uskolle kans hurjan paljon tsemppiä, toivotaan että teillä nyt tällä kertaa onnistuu ja saisitte vihdoinkin sen kauan kaivatun vauvan.

Nellille isot pahoittelut negasta. :( Mutta eikös tuo voi vielä plussaksi muuttua jos siirrosta on vasta 9 päivää? Vai minkä ajan päästä pitäisi "virallisesti" testata?

ON: Pari viikkoa sitten pystyin olemaan ihan rennosti ja asenteella "ei tästä varmaan mitään enää luomuna tuu", mutta nyt sitte toissapäivänä (kp 19/26) tuli yhtäkkiä pieni verihuljahdus housuihin, niin että melkein meni farkuista läpi, ja nyt taas oon ihan täpinöissäni että "se oli varmaan kiinnitysvuoto, tää on nyt varmaan vihdoinkin se raskaus". Tosi ihanaa tavallaan olla taas innoissaan ku koko syksyyn ei ollu oikeestaan mitään toivoa, mutta pelkään vaan että tää nyt ei ookaan yhtään mitään ja ens viikolla menkat alkaa ja sitte tulee taas ihan hirmuinen pettymys. Sitäpaitsi nyt tuntuu aika menevän taas ihan hirveen hitaasti ku toivoisin että ois jo ens viikko ja pääsis joko testailemaan tai sitte soittamaan sairaalaan kun on vuoto alkanut.

Meillä siis tosiaan ensi kierrosta aloitellaan sumuttelut jos ei nyt onnistu. Mä niiiin toivon että nyt onnistuisi, mutta hitsi kun pelottaa. Sormet ristissä eteenpäin...

Helja kp 21/26

Vierailija
4/82 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2011 DocPoint-festivaalin ohjelmistossa olis tällanen dokumentti lapsettomuudesta:

Joka viides pariskunta Suomessa ei saa lapsia vaikka haluaisi. Hedelmöityshoitokaan ei aina auta, ja lapsettomuuden ennustetaan tulevaisuudessa vielä yleistyvän. Hiljaa toivotut seuraa pitkään kahden tavallisen suomalaisen avioparin kipeää, vuosia kestävää yritystä saada lapsi. Hedelmöityshoidot eivät tuota tulosta.

Pettymysten hetket seuraavat kerta toisensa jälkeen, kun testi osoittaa negatiivista. Voimakkaat tunteet ovat pinnassa, puolison olkapää on henkisenä tukena monessa käänteessä. Pariskunnat kääntyvät jopa pankin puoleen rahoittaakseen jatkohoitoja.

Ohjaaja Timo Haanpää on valottaa aihetta monipuolisesti ja ennen kaikkea tasapuolisesti sekä miesten että naisten kannalta. Ja vaikka kaipuu on kova, elokuvassa on myös mukavasti arjen huumoria.

http://www.finnkino.fi/Event/298431/

Tulitte mieleen, kun tähän törmäsin, niin ajattelin laittaa linkin tänne...jos vaikka jotakuta kiinnostaa ja tuntuu, et uskaltaa mennä katsomaan jne.

-ray

Vierailija
5/82 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellille ja Sofille pahoittelut negasta. Ensi kierrossa sitten taas...On se vain kumma miten me jaksamme joka kuukausi uudelleen toivoa. Eihän sitä kyllä koskaan tiedä jos vaikka kuitenkin onnistuisi.

Itsellä on huomenna virallinen testipäivä inssin jälkeen. ALavatsaa särkee mutta menkat pysyvät poissa lugejen "ansiosta". Arvaan jo mikä huominen tulos on - ei edes huvittaisi tehdä koko testiä ja taas soitella klinikalle ja varata aikaa uuteen yritykseen. Tämä oli kolmas inssi ja pian on vissiin vaihdettava taktiikkaa. Valitettavasti tuo taloudellinen puoli kyllä alkaa pian pistää vastaan koko vauvan hankintaa :(. Tuntuu älyttömältä lykätä kuukausittain tukku rahaa olemattomaan kun samalla voisi maksaa esim harrastusmaksuja tai säästää tenavien luokkaretkeen. Kuulostaa kauhealta mutta toivon, että joku ymmärtää mitä tarkoitan. Maksaisin iloisesti kaiken jos tulostakuu olisi olemassa mutta sitä ei valitettavasti ole.

Pahoittelut omanapaisesta(ja tylsästä) viestistä mutta tänne on niin helppo purkaa...toivottavasti muut piinailijat onnistuvat paremmin ja saadaan muutama plussakin tälle kuulle :).

Unikissa todella pessimistisenä...ja huomenna luultavasti pettyneenä...

Vierailija
6/82 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän siinä taas kävi että uuteen kiertoon siirryttiin. Maanantaina piti menkkojen alkaa mutta yllättäen alkoivatkin tänään. Kiva. Noh ei onneksi toiveet olleet korkealla huonojen limakalvojen takia. Toivottavasti teillä muilla on paljon parempi onni matkassa!!Piinailijoita oli muistaakseni Inkeri, Nelli, Unikissa, Roma, toivon teille +++++tuulia. Ja tietenkin kaikille muillekkin. :)

Nyt juon kyllä muutaman sauna oluen.Tai monta...

Liisa

Vierailija
7/82 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega.

Mites inkeri? Tuliko täti?

Helja: Plussaksihan olisi vielä voinut muuttua...mutta todella epätodennäköistä kohdallani. Siirto tehtiin 3päiväisellä alkiolla, niin sekin lisää tuohon tavallaan vielä yhden päivän. Ja mulla on ennenkin näkynyt raskaus tuossa vaiheessa. Sellainenkin mikä ei alkua pidemmälle kestänyt, niin luulisin että jos kunnon plussa olis ollu tulossa, niin olisi se mulle jonkin häivähdyksen edes antanut. (ja hcg mulla näkyy pissassa hyvin.. ainakin pregnyl 5000IU on näkynyt yli sen 10pv pistämisestä)

Toivotaan helja että se tosiaan olisi sitä kiinnittymisvuotoa ollut!!!!

Unikissa: Kiitti pahoitteluista ja tsemppaamisesta.. mutta mä oon kyllä täysin luovuttanut... ainakin jo ensi kierron suhteen (ei meille oikeesti taida ainakaan luomuvauvaa tulla, kun ei IVF:lläkään saada mitään aikaan) ja se että ennen mä jaksoin aina toivoa uudestaan ja uudestaan, mutta nyt se on kohdaltani mennyt täysin. En mä vaan enää jaksa toivoa :( Kiitti kuitenkin..

Pahoittelut Liisa sullekkin :( Epäreiluahan tää on.. siitä ei pääse mihinkään.

Sofille tsepit jälleen uuteen yritykseen. Kiva että pääsitte jatkamaan samaan putkeen yrityksiä!!

ON: Tämä taisi tosiaankin olla viimeinen pino, jonka minä avasin meille. Se joka avaa helmikuun pinon, saa poistaa minut esittelylistalta.

Me ollaan miehen kanssa puhuttu, että jos lääkärit ei palaverissaan keksi mitään konkreettista uutta mahdollisuutta meille, niin meidän hoidot on nyt tässä! (lääkärimme sanoi että ennen kolmatta IVF:ää hän aikoo palaveerata tapauksestamme kollegoidensa kanssa, jos joku keksisi jotakin).

Lahjasoluhoitoihin lähtöä ollaan mietitty, mutta ihan täysin asian herättämiä tuntemuksia me ei vielä olla käsitelty. Jonothan niihin on pitkiä ja varmaan me siihen mennessä saataisiin tunteet asian kanssa kohdilleen kun kutsu hoitoihin käy...mutta toinen on sitten se rahapuoli. Hoidot maksaisivat väh. n. 4500e! Mistä ihmeestä me tuollasia kaivetaan. On meillä säästöjä, mutta emme haluaisi tuhlata kaikkia säästöjä, jotka on säästetty pahan päivän varalle :(

Eli mä en tiedä mihin suuntaan tää meidän elämä tässä meitä aikoo viedä mutta katsellaan. Nyt minä kuitenkin aion poistua takavasemmalle täältä. En tunne kuuluvani enää edes näihin pitkään tuhtaaviin, vaan jääneeni nyt täysin ulos tästä vauvanyrittämisestä.

Käyn kertomassa, jos jotain kertomista tulee! Teidän kanssa on ollut todella mukavaa ja terapeuttista porista, mutta jatkan nyt blogini päivittelemistä ja varmaan käyn täällä lukemassa silloin tällöin teidän kuulumisia!

Sofi: ? (mä oon oppinu jotain, niin nyt on hyvä poistua)

Nelli

Vierailija
8/82 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua tulee ikävä!!

Niin äärettömän pahoillani teidän tilanteesta!! Mutta ymmärrän hyvin teidän kannan tilanteeseen, tämä on niin henkisesti raskasta sekä miehelle, että naiselle! JOkainen päivä on eräällä tavalla taistelua masennukseen vaipumista vastaan. Ja masennuksen ainoa syy on siinä, että kaikkialla muualla on vauvoja, paitsi omassa sylissä..

Ihmeitä tapahtuu, eihän niistä muuten puhuttaisi. Toivon, että teidän lääkäri keksii sen poppakonstin, että päätette vielä sen kolmannen ifv:n läpikäydä. Tai toivon teille sitä ihmettä, että kun yritys tuottaa tulosta vasta sitten kun se on lopetettu.

Me voidaan poistaa sut pinosta, mutta mieliin jäät kyllä. Mutta mielellämme, emme sua poistais ainakaan ennen kuin sen kolmannen kohtalo selviää...

Joskus ihmettelee, että mistä sitä löytää niitä voimia selvitä kaikista näistä, mutta sitten sitä aina ammentaa voimia jostakin! Kovasti teille jaksuja ammentaa se voima nyt!!

Liisalle pahoittelut!

Mites Unikissan tilanne? Sulla oli kanssa tänään testipäivä?

Helja: Niin toivotaan, että kiinnittymisestä olisi kyse!!!!

Inkeri: sullakin olli piinapäivä, miten kävi?

Mites muuten Evelina, mitä sulle kuuluu?

Itsellä menee clomit naamariin ja perjantaina taas polille, ei siinä sen kummempaa..

Sofi

*muoks* Mites muuten Emma, joko oot lomalta palaillu?

Vierailija
9/82 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nelli, tuli niin pahamieli sun puolesta! Täällä kyyneleet silmissä luin sun tekstiä...Tää on niin epäreilua! Toivon vielä kuitenkin, että löytyisi joku keino joka toimisi teillä paremmin. Voimia!

Joskos Inkerillä olisi parempia uutisia?

Täällä vuoto loppui ennenkuin ehti kunnolla edes alkaa. En välillä ymmärrä yhtään tätä kroppaa!

Vierailija
10/82 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega

Se siitä sitten. Olo on aivan tyhjä. Tämä oli kolmas inssi ja nyt vaihtoehtoina on inssi tai IVF. Tai sitten ei mitään. Miten voisi haudata vauvahaaveen...Minulla vastaan tulevat ikä ja rahakin - ikävät tosiasiat.Pakko päättää nopeasti.

Nelli: olen niin pahoillani puolestasi. Tämä kaikki on niin epäreilua. Olisi kyllä kiva kuulla vielä joskus, että mihin päädyitte. Lapsen voi saada niin monella tavalla mutta kun sen lapsen kanssa elää ja häntä pitää sylissään niin "alkuperä" muuttuu pian merkityksettömäksi.

Parempaa onnea muille piinailijoille. Minä taidan funtsia jatkoa miehen kanssa ihan tosissaan. Ehkä meillä kuitenkin on jotain muutakin tärkeää kuin lapsettomuushoidoissa juokseminen..

Voimia kaikille pitkänlinjalaisille...Aiheeseen liittyviä blogivinkkejä otetaan vastaan...

Vierailija
11/82 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullisia uutisia oli sekä Nellillä että Unikissalla. ;_;

Eikä oo riemussa pitelemistä täälläkään, näyttää nimittäin kovasti siltä että menkat sieltä pukkaa päälle taas. Ei niitten pitäis tulla vielä moneen päivään, mutta nyt on jo monta päivää ollut pientä tiputtelua, ja tänään jo tuli vähän enemmän. En tiedä oliko tämä sitten joku hyvin aikainen keskenmeno vai mistä on kyse kun tuli tuo kiinnittymisvuodoksi luulemani, ja sitten menkat alkaa monta päivää etuajassa, vaikka mulla yleensä on tosi säännöllinen kierto.

No nyt vaan sitte odottelemaan että tulva alkais kunnolla ja sitte vois soitella jatkotutkimuksia koskien. Meillä on kyllä jo pistosten alotus- ja ultrausajat varattuina, mutta jos nyt jo meinaa menkat alkaa niin ne on varmaan liian myöhään. Pitää soittaa ja kysyä saadaanko aikaisemmat ajat vai miten tehdään.

Joo... tuntuu jotenkin kauhealta selittää omia jatkohoitojuttujaan ku kahella täällä on niin paha mieli. Itse jaksan kuitenkin vielä toivoa että hoidot auttaus meitä, ja toivotaan nyt kuitenkin että vielä Nellinkin lääkäri keksii jonkin keinon millä saisitte sen IVF:n toimimaan.

En oikein osaa muuta sanoa kuin otan osaa ja jaksamista!

Helja kp 24/26 (tai ehkä 1/26?)

Vierailija
12/82 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon todella pahoillani Nelli ja Unikissa..Mitä tuohon muuta osaa sanoa,ei yhtään mitään. Tämä kaikki käy välillä niin paljon yli omien voimien. Paljon jaksamisia ja haleja, toivotaan, että lääkärit keksisivät Nellin kohdalla jonkin keinon ja Unikissa teille myös kovasti jaksamisia!

on: täällä kp 3. Tuntuu tyhmältä, mutta oon täällä itkenyt jopa sitä, etten ole kertaakaan saanut kokea edes keskenmenoa. Mulla ei näiden 2,5 vuoden aikana oo raskaus kertaakaan alkanut, joten suurion suru ja epäilen, että minussa jotain vikaa pakko olla. Mieskin oli ensimmäistä kertaa tosi surullinen ja epätoivoinen, että miksi.. Soitin aamulla aikaa polille ja siellä oli kaikki ajat tälle viikolle jo menneet. Itkin sitten siinä puhelimessakin, kun en voinut pidätellä. Hoitaja oli kyllä mukava ja lupasi näyttää lääkärille papereita, jos joku aika löytyisi. Ja löytyikin huomiselle aika, niin päästään jatkamaan pistoksia heti tähän kiertoon. Tuntuu vaan aika turhalta.

Nyt lähden ulos lenkille, jos mieli vähän paranisi. Haleja kaikille, toivotaan että helmikuu on iloisempi ja aurinkoisempi!

inkeri

inkeri-82, Mies-84

yritystä 07/08 alkaen

Dg. selittämätön lapsettomuus

1.IUI 11/10-

2.IUI 1/11-

Vierailija
13/82 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko heti kirjoittaa, kun luin sun tekstin. Nimittäin mäkin oon ajatellut, että saisi edes keskenmenon, niin tietäisi, että voi edes raskautua, mutta kohta 3vuotta eikä edes haamuviivaa tikussa koko aikana. Tuntuu kamalalta tällaiset ajatukset niiden puolesta, jotka oikeasti ovat km:n kokeneet ja joutuneet sen tuskan kokemaan..:( Mutta halusin vaan sanoa, että tiedän sun tunteen tuossa asiassa! KOvasti voimia sullekin ja onneksi se aika löytyi huomiselle!!!

Sofi

Vierailija
14/82 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi ajatuksista! Kyllä täältä murheen laaksosta taas noustaan,oon sen päättänyt, mutta tänään onneks vapaa päivä ja saan rauhassa itkeä ja surra.

inkeri

Vierailija
15/82 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitin Inkerin tiedot.. Ja omani myös (saatte te sen nimen siellä listalla pitää jos välttämättä haluutte..mutta taustalla aion pysyä)

Sofi: Olet oikeassa... Sehän tässä just on, ko tää on henkisesti niin raskasta. Vaikka meillä on se kolmas IVF-hoito vielä julkisen "rahoittama", niin tää on niin henkisesti rankkaa (ja viime IVF oli jo fyysisestikin ikävä).. ja lisäksi ei se julkisen rahoittamakaan ole meille täysin ilmaista huvia. Lääkkeet maksaa taas sen reilu 650e (kun lääkekatto lähtee taas nollista) lisäksi tulee lugesteronista n.60e, polimaksuja n.200e, palkattomia päiviä töistä n.250e edestä.. Eli ei tosiaankaan halvalla päästä. Tottakai mä olisin valmis maksaan tuon rahan, mutta jos meidän mahdollisuudet edelleen on mitä on, niin en näe järkeä tuhlata rahaa, sekä fyysistä ja ennenkaikkea henkistä jaksamista tähän hommaan.

Unikissalle blogivinkkejä: Mun blogista löytyy muutamia linkkejä joita itse tykkään lukea.. Siellä on kaksi linkkiä myös sarjakuva-aiheisiin blogeihin, jotka mielestäni kuvastavat todella hyvin tätä kaikkea! (olen ennenkin täällä niitä mainostanut) Niistä kumpaankaan ei enää päivitetä uusia sarjiksia, mutta ne vanhat julkaisut kannattaa lukea läpi! Mun blogin osoite, mistä niitä joitain linkkejä löytyy on siis: http://pitkamatkakotiin.vuodatus.net/

Ja vielä haluan teille kaikille esittää pahoittelut.. Ollaan taidettu kaikki joutua pettymään tässä kuussa :(

Todella paljon tsemppiä teille kaikille jatkoon, ootte tärkeitä ja käyn kertoon sitten päätöksen sen meidän kolmannen hoidon suhteen. Tänään ollaan soitettu VL:lle ja hoitaja aikoi informoida lääkäriä, että tekee sen suunnittelun niiden kollegoiden kanssa! (en tiedä yhtään millä aikataululla tämä tapahtuu)

Nelli

p.s. niin tuohon km-juttuun piti vielä kommentoida... että näinhän minuakin kaikki sillon lohduttelivat että "nyt ainakin tiedät että voit saada lapsen"....niinpä niin, siltäpä tämä vaikuttaa! Se mun raskautuminen inssistä oli SUURI IHME! valitettavasti ei vain kestänyt :( Täytyy sanoa että nyt se keskenmeno vaivaa ja surettaa mua entistä enemmän. (mutta täysin tajuan ja ymmärrän mitä haette takaa, mun kohdalla ei vain pidä yhtään paikkaansa)

Vierailija
16/82 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole jaksanut kirjoitella, jotenkin nyt mulla on tosi vaikea vaihe tämä lapsettomuus asian kanssa. Tuntuu siltä ettei ikinä tule onnistumaan. itkettää ja harmittaa koko ajan... Kovasti toivoin, että aurinko ja loma olisi tuonut meille plussan, mutta ei onnistunut. Nyt siis kp 3. Ollaan täällä nyt sitten mietitty miten tästä eteenpäin. Odotin kovasti, että täällä olisi hyviä uutisia, mutta ei. Meinaa aivan itku tulla, kun lukee Nelli sinun kirjoitusta... Olen niin pahoillani puolestasi. Jospa ne lääkärit nyt löisi viisaat päät yhteen ja keksisi konstin jolla IVF onnistuisi. Ymmärrän niin hyvin teidän kanna asiaan. Itselläni on vähän samankaltaisia mietteitä inssistä jota meille vielä tarjotaan. Näissä hoidoissa meille ei ole edes haamua tullut joten en oikein usko tämän hoitomuodon toimimiseen kohdallamme.

Pahoittelut myös kaikille muille negan saaneille. Ainakin Sofi, Inkeri ja lumikissa.

Olemme nyt kuitenkin päätyneet siihen, että tehdään nyt se yksi inssi vielä. Johtuu ainoastaan siitä etten jaksa odottaa kevääseen ilman mitään mahdollisuutta raskauteen. Maksukattokin lääkkeisiin alkaa taas alusta, joten ihan sama maksaako nyt lääkkeistä sen 200, onhan se sitten IVF:n lääkkeistä pois. Huomenna siis aika pkl:lle ja sitten alkaa taas piikittelyt... huoh, tuntuu ettei mitään järkeä koko touhussa.

Emma

Vierailija
17/82 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä ollaan aivan hajalla, itketty ja raivottu on taas oikein olan takaa. Aivan uskomatonta, ei siis tehdä neljättä inssiä, koska lääkärinkään mukaan ei oikein ole toivoa onnistumiseen. No ei siinä nyt oikeastaan mitään, toki harmittaa, että nyt sanotaan näin kun marraskuussa toinen lääkäri sanoi, että kannattaa vielä kokeilla, koska mitään vikaa ei pitäisi olla. Oltiin nyt kuitenkin pari kuukautta mietitty tätä asiaa ja tähän päädytty, no näin nyt sitten.

Kaiken huippu on se, että tänään kuulin ettei päästäkkään IVF hoitoon ennen kesätaukoa vaan menee syksylle, jonoa on kuulemma niin paljon ja kiireelliset menee ensin. Joopa joo, ei meillä kiirettä ole, eihän kolmen ja puolen vuoden odotus ole ollenkaan paha. Suoraan sanottuna V...taa niin paljon just nyt tämä julkisen touhu! Lääkäri sanoi, että suosittelee yksityiselle menoa, niin ei tarvitse odottaa noin kauan. jonopaikka ei kuulemma poistu vaan sitten jos yksityisellä tehty IVF ei onnistu niin voidaan sitten jatkaa täällä syksyllä. Ihan uskomatonta minkälaista hoitoa lapsettomat saa julkisella, ei voi ymmärtää... Printtasi mulle hoitokertomukset mukaan ja antoi kahden yksityisen nimet joihin voi olla yhteydessä. Olen netistä lukenut tarinan jossa yksityisellä hoidossa käynyt menetti yhden hoidon julkisella sen vuioksi. Kysyin lääkäriltä ihan suoraan, että jos nyt mennään yksityiselle niin vähentääkö siellä annettu hoito meiltä yhden kolmesta julkisen tarjoamasta IVF hoidosta niin sanoi, että joo kyllä ne lasketaan mukaan. Siis HÄH! miten voi olla mahdollista? Kävin netissä tutustumassa yksityisiin klinikoihin ja Tampereella Ava-klinikalla on vuoden alusta kampanjahinnat alle 36vuotiaille. IVH-hoidon hinta kelakorvauksen jälkeen on 1296 – 1567 €. Lääkkeet päälle eli varmaan se reilu 700e mikä on kelan lääkekatto. Varasin meille ensikäynnin 16.2 ja hoito tehdään heti seuraavaan kiertoon. Mä en jaksa enää tätä odottamista. Nyt harmittaa toi lomamatkakin, koska siihen meni rahaa n. 1000e ja nyt ne olis tullut tarpeeseen... No noi rahat on nyt vaan vaikka lainattava pankista...

Anteeksi omanapainen purkaus, olen vaan niin vihainen tätä syysteemiä kohtaan...

Emma

Vierailija
18/82 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko pakko tulla Emmalle antaan *hali*

Ja älä kerro sitten julkisella että olette käyneet yksityisellä tekeen hoidon!!!! Silleen ette menetä julkisen hoitoja! Minusta tuo on aivan pöyristyttävää että joissain paikoissa menettää ja joissain ei!! Epäreilua! Aivan suututtaa sun puolesta oikeesti!

Se on tavallaa huono jos ei kerro yksityisen hoidoista julkiselle, niin julkinen ei voi käyttää jo yksityisellä saatuja tietoja hyväkseen (jos IVF:ssä jotain selviää)... esim. lääkkeiden annostuksista jne. MUTTA eipä ainakaan menetä hoitoa.. Parempi sekin on että julkinen kokeilee omat temppunsa ja saa hoidon, kuin että kertomalla yksityisistä, menettää kokonaisen hoidon! Sekavaa..ymmärrätköhän yhtään mitä haen takaa :)

Tsemppiä Emma jatkoon!

Vierailija
19/82 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa mietin itsekin, että en varmana kerro julkisella hoidosta. Lääkäri ehdotti, että voin tulla hänelle yksityiselle puolelle kontrolliultriin hoidon yhteydessä. En mene, onneksi täällä on toinenkin yksityinen lääkäriasema jonne siis ultriin. Kiitos Nelli, jos olet täältä lähtemässä pois niin pitää sitten seurata sinun kuulumisiasi blogin kautta. Tsemppiä jatkoon sinulle myös Nelli!

Vierailija
20/82 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kuluneen vuoden 2010 aikana olleet minulle suuri tuki ja turva. Teille on ollut ilo ja helpotus saada kaataa niskaan/purkaa kaikki paha mikä minun mieleni sisälläni on vellonut KIITOS KAIKILLE TEILLE SIITÄ! Olette vertaistuen ykkösiä!

Toivotaan että tämä uusi pino tälle vuodelle...olisi viimeinkin SE VIIMEINEN pino, jonka näitä pitkään tuhtaavien pinoja perustan! Vaikka hyvin olen teidän kaikkien kanssa täällä viihtynytkin, niin viimein haluaisin jo päästä pois täältä! :D

Onko kp:n menkkoja löytynyt? Entäs unikissan?

Sofi: Tulehan maanantaina sitten viimeistään kertoilemaan kuulumiset! Ja tsemppiä käyntiin!

Unikissa: On mahdollista että luget pitää menkat poissa.. IVF:n jälkeen mullaki alkoi menkat vasta n.3-4pv lugejen lopettamisen jälkeen ja yleensä mun menkat on tosi säännölliset. Yhteensä pregnylin pistämisestä tuli pvä. 20 siinä vaiheessa kuin vuoto alkoi.

ON: Mulla näyttäisi olevan menkat aluillaan. Tänään pitäisi alkaa. Saa nähdä joko sitten vaihtuu vai kp1 tänään vai venähtääkö vielä huomiselle. Todella positiivinen asia että menkat on näin ajallaan tulossa. Ainakin minun kroppani on ehkä siinäkin mielessä valmis uuteen hoitoon!! (ei ole ainakaan täysin sekaisin kierrot) Olin mielessäni päättänyt että jos tämä kierto venähtää aivan oudoksi, niin suosiolla odotan sitten ne toiset luomumenkat ennen uuden hoidon aloittamista että kroppa on varmasti toipunut ekasta IVF:stä. Mutta tässä kävi kerrankin paremmin kuin hyvin!

Poistelen tuolta listasta sellaisia joista ei ole herran aikaan kuulunut mitään... (kuhan ehdin)

ja jos siellä TAUSTALLA on vielä sellaisia jotka halauavat pysyä listalla niin huudelkaa nyt HEP, niin en poista teitä! Saa sieltä taustaltaki vaan seurailla ja listassa pysyä jos haluaa :)

(nyytikki jo huutelikin ja kiharapää myös.. teitä en poista)

Nelli