Arvatkaa mistä tietää että ihmisellä menee huonosti? :-(
Hän saa syntymäpäiväonnittelut lähipiiristä jo päivää ennen syntymäpäiväänsä.
Tämä tapahtui minulle tänä vuonna.
Minusta oli kiva että ihmiset ajattelivat "pidemmälle". Vaikken sitä heille sanonutkaan.
(Tajusikohan kukaan?)
Kommentit (27)
Siis, onnittelivatko he sua päivää ennen siksi, etteivät muistaneet oikeaa syntymäpäivääsi?
Vai siksi, että eivät halunneet muistaa sua oikeana synttärinäsi, koska "pelkäsivät" että kutsut heidät kuitenkin kakkukahville ja kylään jos tekisivät näin?
Vai joku muu syy?
aikanaan kun oma isäni lähetti synttärionnittelut aina kuukautta etuajassa. Ei vaan koskaan oppinyt muistamaan oikeaa syntymäkuukauttani...
läheiset kyllä muistaa mun syntymäpäivän, lukuunottamatta mun isää. Joka vuosi tulee myöhässä jotain hyvittelylahjoja "sori unohdin"... Paskamaista. Ite muistan aina!
Olettaisin näin. Luontevaa on tehdä se syntymäpäivänä/syntymäpäiväksi (jos sellaiseen päätyy).
Koskaan ennen ei tällaista ole tapahtunut, että onniteltaisiin aikaisemmin. Ja siis melkein kaikki tekivät niin. Suorastaan hätkähdin.
ap
Olettaisin näin. Luontevaa on tehdä se syntymäpäivänä/syntymäpäiväksi (jos sellaiseen päätyy).
Koskaan ennen ei tällaista ole tapahtunut, että onniteltaisiin aikaisemmin. Ja siis melkein kaikki tekivät niin. Suorastaan hätkähdin.
ap
ihmisellä menee vieläkin huonommin?
No, kun ei itse muista omaa syntymäpäiväänsä. Minä en tosiaan muistanut, kun mulla oli synttärit.
Olin ihan että wtf kun mieheni toi töistä tullessaan kukkia. Niin se sanoi, että etkö tiedä että sulla on tänään synttärit :)
ap
masentuneet, itsaritaipuvaiset ihmiset pyrkisivät tekemään itsemurhan omana syntymäpäivänään. Eihän se noin mene.
Ihmisethän tekevät itsarin sellaisina päivinä, joina stressi on heille suurin. Yleensä se ajoittuu todellakin elämän ahdistaviin tapahtumiin. Jollekin jouluun, kun joutuu olemaan totaalisen yksin. Jollekin taas siihen päivään, kun oma isä, äiti, veli, sisko, oma lapsi, mummo tai joku muu rakas läheinen kuoli.
Useat ovat herkimmillään keväällä, kun uusi elämä alkaa luonnossa ja itse on aivan lopussa.
ap
Syntymäpäivä aiheuttaa monelle stressiä. Surun, pettymyksen ja vihan tunteet voivat nousta esiin juuri sinä päivänä.
Ex tempore -itsemurhat ovat vielä vähän eri asia kuin edeltä käsin vakaasti suunnitellut itsemurhat.
Tiesivät, että mulla menee niin huonosti, että saatan harkita itsemurhaa, ja yrittivät vaikuttaa ettei niin kävisi.
Ja TODELLAKIN oikeassa olivat! Olin myönteisesti yllättynyt, että lähipiiri tunsi tällaista myötätuntoa ja -elämistä minua kohtaan.
ap
Olihan se sitten järkevää että he onnittelivat sua päivää ennen, jos oli hyvinkin oletettavaa että olisit tappanut itsesi jo sitä seuraavana päivänä? Vai mitä sä tällä avauksellasi haet?
tekisin kyllä jotain muuta kuin lähettäisin onnittelukortin päivää aiemmin!
tekisin kyllä jotain muuta kuin lähettäisin onnittelukortin päivää aiemmin!
sanoa, että en tajunnu...